پخت شبانه روز ۳۶ هزار پرس غذا در نجف و کربلا توسط موکب خاتم الانبیا(ص) | اخبار رفسنجان

به گزارش نذیر کرمان؛ علی میر بابایی مسئول موکب خاتم الانبیا در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که توسط این موکب در محل دفتر امام جمعه برگزار ضمن ارائه گزارشی اظهار داشت:  این موکب از سال ۱۳۹۵ در کربلای معلی در صحن قمر بنی هاشم کربلا  استقرار یافته و امسال هم پیگیر موضوع  هستیم تا از […]


به گزارش نذیر کرمان؛ علی میر بابایی مسئول موکب خاتم الانبیا در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که توسط این موکب در محل دفتر امام جمعه برگزار ضمن ارائه گزارشی اظهار داشت:  این موکب از سال ۱۳۹۵ در کربلای معلی در صحن قمر بنی هاشم کربلا  استقرار یافته و امسال هم پیگیر موضوع  هستیم تا از اول صفر تا دو روز بعد از اربعین به زائران کربلا خدمات دهیم.

وی افزود: این موکب قابلیت روزانه پخت و توزیع ۱۱ هزار پرس غذا در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام در نجف اشرف و قابلیت پخت بیش از ۲۵ هزار پرس غذا روزانه در کربلا را دارد.

میربابایی بیان کرد: در خصوص اسکان هم با یکی از مدارس کشور عراق به توافق رسیدیم تا زائران را در آنجا مستقر کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص ارایه خدمات درمانی هم پشتیبانی ها با کمک مجتمع مس سرچشمه خواهد بود و توسط خیریه خبازان هم سه دستگاه نانوایی در نجف و کربلا به امر طبخ نان و توزیع خواهند پرداخت.

میربابایی بیان کرد: قنادی و شربت خانه هم در کربلا دائر می کنیم تا به زایران خدمت رسانی شود و یک دستگاه یخ ساز هم راه اندازی خواهیم کرد که روزانه تا سه تن یخ تولید و بین مواکب توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه هوای کربلا و نجف اشرف در عراق بالای ۴۸ درجه و به شدت گرم است اما عشق به امام حسین و خدمت به زائرانش به ما قوت قلب می دهد.

میربابایی همچنین در ادامه گفت: در دهه کرامت و تولد امام رضا(ع) این موکب در چایخانه و شربت خانه امام هشتم اقدام به توزیع ۲۰ هزار پک شامل کیک و آبمیوه و نبات تبرکی‌ می کند و عشق به ائمه اطهار در دلمان غوغا به پا می کند.

وی گفت: شربت خانه در صحن امام رضا (ع) در ۳ سال پیش توسط خیر رفسنجانی آقای حجت با اعتبار ۳ میلیارد تومان ایجاد شده و قابلیت روزانه بسته بندی هر ساعت ۱۷ هزار ایوان شربت را دارد و حق اولویت برای انجام خادمی در این مکان با رفسنجانی هاست.

امام جمعه رفسنجان ایام شهادت و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت و افزود: عشق و علاقه به امام حسین (ع) و یارانش چنان سرریز می شود که حتی زائرانش هم صاحب حرمت می شوند و اگر کسی با عشق و علاقه نسبت به زائران خدمت کند آجر و‌پاداشی وصف ناپذیر خواهند داشت.

حجت الاسلام اصغر عسکری اظهار کرد: هدف خبرنگاران به مانند پیامبران و ائمه الهی روشنگری، بیداری و رساندن پیام و  واقعیت ها به مردم است.

وی افزود: جریان کربلا را از دید تکلیفی، علمی یا عقلانی نمی توان نگریست بلکه جریان کربلا جریانی با عشق و علاقه تفسیر میشود و همه کسانی که قدم در این راه می گذارند از سر عشق و علاقه به امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه جانفشانی ها در آن روز عاشورا را می توان به عشق تفسیر کرد تصریح نمود: که در آن زمان حتی کودکان در سنین ۷ تا ۱۴ سالگی عاشقانه در میدان نبرد حضور داشتند و به شهادت رسیدند این ها می رساند که مسئله عشق و علاقه به امام حسین پیر و جوان، زن و مرد و کودک و نوجوان نمی شناسد.

وی گفت: همچنین آنچه که در حال حاضر جریان حضور مردم در نهضت اباعبدالله الحسین تفسیر می کند و مردم فوج فوج در پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند عشق به امام حسین(ع) است.

امام‌جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: حضور مردم در ایام اربعین در سرزمین کربلا امری بسیار با ارزش است، در این سفر معنوی آنچه کار را برای ما زیبا می کند تا خستگی، سرما، گرما و دیگر مسایل را در این مسیر نشناسیم معنای عشق و علاقه به امام حسین(ع) را می رساند.

مراجعه روزانه ۴۰۰ نفر برای دریافت گذرنامه اربعین 

رئیس ستاداربعین شهرستان و معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان هم در این نشست اظهار کرد: بخش قابل توجهی از خدمات به زائرین امام حسین (ع) در کربلا و نجف اشرف توسط موکب داران ارایه می شود بنابراین موکب داران عامل موثری در پیاده روی اربعین به شمارمی آیند.

دکتر مجید دهقانی بیان کرد: آن ها امکاناتی همچون استراحتگاه، تغذیه، خدمات رفاهی، درمانی و غیره به زائران ارائه می دهند و برای خدمات دهی به زایران سنگ تمام می گذارند که حقیقتا اجر و پاداش این کار احصانشدنی (نمی توان حساب کرد) است.

وی با بیان اینکه از رفسنجان نیز تعدادی موکب در ایام پیاده روی کربلا مستقر می شوند افزود: یکی از موکب های سرشناس این شهرستان موکب خاتم الانبیا (ص) است که  خدمات دهی این موکب را نه تنها در اربعین حسینی در عراق بلکه در طول سال در مناسبت های مختلف در نقاط کشور  هم مشاهده می کنیم.

دهقانی عنوان کرد: عشق به امام حسین (ع) در مردم چنان زیاد است که بسیاری در حماسه مذهبی پیاده روی اربعین شرکت می کنند به طوری که ما در حال حاضر میبینیم روزانه ۴۰۰ نفر برای دریافت گذرنامه به دفاتر خدماتی مراجعه می کنند.

منبع: نذیر کرمان
?پخت شبانه روز ۳۶ هزار پرس غذا در نجف و کربلا توسط موکب خاتم الانبیا(ص) : اخبار استان کرمان – رفسنجان