پایان کار سوگواره استانی عکس عاشورایی بیرق | اخبار استان کرمان

سومین سوگواره استانی عکس عاشورایی بیرق با حضور مسئولان، هنرمندان و جمعی از اساتید هنر استان کرمان در زرند به کار خود پایان داد. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛  وحید محمدی در حاشیه سوگواره هنر عاشورایی بیرق گفت: عاشورا مهم‌ترین […]




سومین سوگواره استانی عکس عاشورایی بیرق با حضور مسئولان، هنرمندان و جمعی از اساتید هنر استان کرمان در زرند به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛  وحید محمدی در حاشیه سوگواره هنر عاشورایی بیرق گفت: عاشورا مهم‌ترین واقعه و نقطه عطف تاریخی جهان اسلام است و هنر عاشورایی ترسیم فرهنگ ایستادگی و پایداری است که همواره در بین اهالی هنربه اشکال مختلف بروز و ظهور یافته و ریشه در باور هر یک از آن‌ها دارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تشکر ازحامیان و برگزارکنندگان این رویداد هنری که به نوعی عرض ارادت به ساحت حضرت اباعبدالله (ع) محسوب می‌شود، اظهار کرد: کار هنرمندانی که با ثبت و ضبط عواطف و احساسات مرتبط با جلوه‌های عاشورا، تصویری از این فرهنگ متعالی را در پیش روی مخاطبین گذاشتند قابل تقدیر است.

وی تصرییح کرد: این رویداد به صورت سالانه در شهرستان زرند با کیفیت همیشگی برگزار شود.

حمید گلستانی با اعلام اینکه فراخوان سوگواره پیش از این در مردادماه منتشر شده بود، گفت: در سومین سوگواره استانی هنر عاشورایی بیرق، بیش از ۱۰۰ عکاس از سراسر استان کرمان حضور یافتند و تعداد ۵۰۰ عکس دریافت شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند افزود: کار داوری آثار با حضور داوران برجسته انجام و در این مراسم از برگزیدگان در هر بخش تجلیل شد.

وی افزود: به منظور بهره‌مندی عکاسان استان از اساتید عکاسی، همچنین کارگاه‌های آموزشی در شهرهای کرمان، رفسنجان و زرند به ترتیب در روزهای ۲۴ تا ۲۶ مهر برپا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار برگزیده همزمان با آئین پایانی ابراز کرد: در این نمایشگاه که از ۲۶ مهر به مدت ۱۰ روز در نگارخانه شهرداری جنب سینما آزادی شهر زرند برپا شد، ۴۰ اثر از ۲۶ عکاس به نمایش گذاشته شد.

اختتامیه  سومین سوگواره استانی هنر عاشورایی بیرق در محل سالن سینما آزادی زرند و به همت مؤسسه فرهنگی هنری برسم، کانون آگهی و تبلیغات مداد آبی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند، فرمانداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در رشته عکس و در چهار بخش مستندنگاری، مینیمال، ایثار و مقاومت و موبایل‌گرافی برگزار و از برگزیدگان به شرح ذیل تجلیل به عمل آمد.

در بخش مستندنگاری، محسن احمدی از سیرجان، فاطمه علی بیگیان از رفسنجان و اعظم امیربنده از کرمان اول تا سوم شدند و از ایرج علیپور از رفسنجان، مرتضی شکوهی از کهنوج و میلاد عرب‌زاده از کرمان تقدیر شد.

در بخش مینیمال، مهلا جنابی از کرمان، محسن ربانی از زرند و سعیده بازمانده از رفسنجان موفق به کسب عنوان اول تا سوم شدند و عباس تقی‌زاده از کرمان، حامد برهانی از زرند و مولود محمدآبادی از زرند شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش ایثار و مقاومت، مهدی پوربهاءالدینی از زرند و سعیده بازمانده از رفسنجان مشترکاً سوم شدند و از محمدرضا براهام از کرمان، فاطمه زمانی از کرمان و مهلا جنابی از کرمان تقدیر شدند.

در بخش موبایل‌گرافی نیز همتا الهی از کرمان اول شد و یسنا سپهری از زرند و حدیث قطب‌الدینی از کرمان مشترکاً دوم شدند و مجتبی عباس‌زاده از زرند عنوان سوم را کسب کرد و محمدجواد رجب‌زاده از رفسنجان، سید عماد تهامی از زرند و عباس تقی‌زاده از کرمان شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای خبر/م
 


پایان کار سوگواره استانی عکس عاشورایی بیرق

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? پایان کار سوگواره استانی عکس عاشورایی بیرق