پالایش خبرنگاران کرمان در دستور کار است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز، ۱۸ مردادماه در نشستی صمیمی به‌مناسبت روز خبرنگار با مدیران و خبرنگاران خبرگزاری‌های، ایکنا، ایسنا، نذیر کرمان، تسنیم، شبستان، مهر، خبرآنلاین، برنا و پانا در کرمان ضمن شنیدن دغدغه‌های آنها، از زحمات و فعالیت خبرنگاران قدردانی کرد. محسن روحی، مدیرکل فرهنگ […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز، ۱۸ مردادماه در نشستی صمیمی به‌مناسبت روز خبرنگار با مدیران و خبرنگاران خبرگزاری‌های، ایکنا، ایسنا، نذیر کرمان، تسنیم، شبستان، مهر، خبرآنلاین، برنا و پانا در کرمان ضمن شنیدن دغدغه‌های آنها، از زحمات و فعالیت خبرنگاران قدردانی کرد.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این نشست با بزرگداشت روز خبرنگار و یاد شهدای خبرنگار، گفت: در زمانه‌ای هستیم که تحولات با سرعت رخ می‌دهد. فضای خبرنگاری با دهه‌های گذشته متفاوت شده و شاهد شهادت کسانی در غزه هستیم که خبرنگار ظلم ظالمان، اشک مظلومان، آه مادران و صدای مظلومان هستند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که به مردم غزه فرمود شما قرآن را زنده کردید، اظهار کرد: امروز غزه نه صرفاً موضوعی جهان اسلامی بلکه مربوط به کل جهان و فضای رسانه‌ای امروز با موضوع غزه پیوند یافته است.

روحی در ادامه به دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران پرداخت و افزود: این دغدغه‌ها از گذشته وجود داشته و برای حل آنها چاره‌اندیشی نشده است. زمانی سیاست بر این بود تا مجوز رسانه‌ها صادر شود به همین دلیل تعداد مطبوعات و رسانه‌ها بالا رفته است. پایش خبرنگاران از مدیران مسئول آغاز می‌شود البته گاهی در این ارتباط غیرتقوایی هم صورت می‌گیرد.

روحی از پیگیری خانه مطبوعات کرمان برای پالایش جدی‌تر خبرنگاران خبر داد و تصریح کرد: برای حل مشکلات خبرنگاران در ابتدای راه هستیم زیرا سابقه‌ای در این ارتباط وجود ندارد و گاهی برای حمایت از رسانه‌ها موانع قانونی وجود دارد. البته به دنبال راه‌حل و جمع‌بندی برای حمایت از خبرنگاران هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت معادن از خبرگزاری‌های استان در قالب تفاهمنامه، اظهار کرد: برای حمایت از مطبوعات قوانینی وجود دارد اما فضای خبرگزاری‌ها اینگونه نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: برای تشکیل تیم خبرنگاران بحران نیز فرایندی در حال طی شدن است و برای آموزش و آماده‌سازی این خبرنگاران در حال برنامه‌ریزی هستیم. امکان‌سنجی واگذاری آگهی‌ها به خبرگزاری‌ها انجام شده و خبرگزاری‌ها باید در این ارتباط مجوزات لازم را دریافت کنند.

عدم رعایت مالکیت معنوی اخبار، تجهیز سخت‌افزاری خبرگزاری‌ها در کرمان، رعایت عدالت در خصوص خبرنگاران حرفه‌ای، تشویق خبرنگاران فعال کرمانی، پالایش خبرنگاران فعال استان و حذف خبرنگار نماها از جلسات، حفظ شأن خبرنگاران، برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری در بحران، تشکیل یک نظام صنفی رسانه‌ای و… از جمله مهمترین دغدعه‌های مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام


پالایش خبرنگاران کرمان در دستور کار است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? پالایش خبرنگاران کرمان در دستور کار است