وقوع پدیده آب‌سواری خودور بدون بارش باران

صبح امروز بعد از اتمام آبیاری درختان بولوار در خیابان مهدیه آب از جداول سرریز کرد و سبب انحراف خودروی سمند شد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ هم‌زمان با فروکش کردن دما و ورود به فصول پر بارش از جمله پاییز و زمستان همیشه پدیده سُرخوردن خودروها هم امری طبیعی است […]



صبح امروز بعد از اتمام آبیاری درختان بولوار در خیابان مهدیه آب از جداول سرریز کرد و سبب انحراف خودروی سمند شد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ هم‌زمان با فروکش کردن دما و ورود به فصول پر بارش از جمله پاییز و زمستان همیشه پدیده سُرخوردن خودروها هم امری طبیعی است و هم در رأس اخبار قرار می‌گیرد.

اما آنچه امروز مورد مشاهده خبرنگار ما قرار گرفت، چیزی غیر از بارش‌های طبیعی بود که بلای اموال مردم کرمان شده است.

صبح امروز وقتی از منزل خارج شدیم شاهد حضور باغبانان فضای سبز در میان خیابان مهدیه، سه راه ۲۰ متری و بلوار مفتح بودیم که صبح زود اقدام به آبیاری درختان وسط میدان کرده بودند.

اینکه این آبیاری چقدر باعث ایجاد ترافیک می‌شود؟ الان مورد بحث ما نیست! بلکه آنچه بیش‌ از شیوه آبیاری موردنظر است عدم توجه به ایمنی مسیرها برای تردد خودروهاست.

زیرا صبح امروز بعد از اتمام آبیاری خودروی سمند که برای رساندن دانش‌آموزانش وارد بلوار شد در ابتدای پیچ ۲۰ متری دانشجو دچار آب‌سواری خودرو شد، از مسیر منحرف و از جداول بلوار روبه‌رو بالا رفت گرچه خسارت جانی نداشت اما ترس را به دانش‌آموزان حاضر در خودور القاء کرد.

هنگامی که بارش‌ها آغاز می‌شوند از قبل شهروندان مطلع هستند و می‌دانند که باید اندکی نکات ایمنی را بیش‌تر رعایت کنند، اما زمانی که بارندگی وجود ندارد و مردم هم هیچ هشداری را دریافت نکردند و باخیال راحت اقدام به رانندگی در سطح شهر می‌کنند بنابراین همین عدم وجود بارش امروز سبب شد تا یک خودرو نادانسته از مسیر اصلیش منحرف شود.

مهم نیست خودروی شما چه قیمتی دارد و یا سیستم ایمنی آن چقدر قدرت دارد، هنگامی که مقدار آب روی جاده بیش‌تر از عمق آج لاستیک شود احتمال بروز پدیده آب‌سواری برای شما وجود دارد.

حال اگر خودرو سرعت داشته باشد و آج لاستیک هم کم‌تر از حد مقداری باشد که آب بتواند از زیر یا لابه‌لای خودور بگذرد تایرها نمی‌توانند آب را کنار بزنند و عملاً مقاومت لاستیک را پایین می‌آورد و سبب سُرخوردن ماشین می‌شود.

صبح امروز نیز آبیاری که حاصل تلاش کارگران فضای سبز میان بلوارها بود بلای جان راننده سمند شد و او که از جایی خبر نداشت در برابر آبی که درست ابتدای پیچ به علت شیب خیابان جمع شده بود توان مقاومت را از دست داد و عملاً از جداول بلوار میان خیابان بالا رفت.

اینکه به درختان توجه می‌شود کاری پسندیده است اما آنچه مورد خطاب و سئوال ماست آیا نباید زمان این آبیاری را به ساعاتی که شهر خلوت است موکول کرد و یا اینکه نقاط حادثه‌خیز شناسایی و برای آن تدبیری شود که چنین مشکلاتی برای شهروندان پیش نیاید.

انتهای خبر/ طهماسبی


وقوع پدیده آب‌سواری خودور بدون بارش باران

منبع:آرمـان
? وقوع پدیده آب‌سواری خودور بدون بارش باران