وقتی عشق به ارباب ملاک عمل است

نمایش ۲۰ روزه خدمت به زوار اربعین با آخرین برنامه پیاده‌روی جاماندگان به اتمام رسید تا موکب‌ها کم‌کم برای خدمت به زوار رضوی آماده شوند و ایرانیان میزبان زائران خارجی امام رئوف شوند. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ امروز آخرین روز از خدمت به زوار حسینی در عراق و ایران بود […]


نمایش ۲۰ روزه خدمت به زوار اربعین با آخرین برنامه پیاده‌روی جاماندگان به اتمام رسید تا موکب‌ها کم‌کم برای خدمت به زوار رضوی آماده شوند و ایرانیان میزبان زائران خارجی امام رئوف شوند.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ امروز آخرین روز از خدمت به زوار حسینی در عراق و ایران بود زیرا با فرارسیدن اربعین حسینی سفر زائران نیز برای رسیدن به سرمنزل‌شان سرعت گرفته البته برخی دیرتر می‌رسند و برخی هم زودتر از روز اربعین، اما بالاخره با طلوع صبح اربعین این سفر به اتمام می‌رسد.

اربعین امسال با تمام افزایش دمایی که داشت و سختی‌های بسیاری را برای زوار فراهم آورده بود اما بازهم میلیون‌ها انسان راهی عظیم‌ترین تجمع انسانی شدند و صد البته که شیعیان چندسالی است خوب پیام و قیام عاشورا را به جهان مخابره کرده‌اند، هرچند که استکبارجویان نمی‌خواهند پیامی منتشر شود اما مردم مسلمان به‌راستی که سنگ تمام گذاشتند و فریاد اسلامیت‌خواهی را بلندآوازه ساختند.

امسال هم مانند رسم سالیان گذشته مسئولان موکب‌ها، خادمیاران، کارگران و هرکسی که دستی بر آتش داشت خود را برای خدمت به زوار اربعین رسانده بود، خادمیاران رضوی شهرستان‌های کرمان نیز یکی سر این سفره خدمت را به‌دست گرفته بودند، همین امر سبب شد تا با چند نفر از مسئولان کانون‌های محله‌ای رضوی شهرستان‌های کرمان به صحبت بنشینیم و از ارائه نوع خدمات آنان به زائران جویا شویم.
 

تامین ۲۰ هزار بطری آب معدنی برای زائرین اربعین

کرامت نوزایی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» گفت: هم‌زمان با آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) و به‌منظور تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در این ایام به همت خیرین و خادمیاران کانون محله‌ای مسجدالرضا (ع) جمع‌آوری آب در شهرستان عنبرآباد آغاز شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان عنبرآباد عنوان کرد: با تلاش خادمیاران و به همت خیران، ۲۰ هزار بطری آب معدنی بسته‌بندی شده در بین زائران اربعین مرز شلمچه توزیع شد در حالی که برای هر عدد بطری آب به مبلغ ۳ هزار و ۲۰۰ تومان هزینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در مرز شلمچه خادمیاران و یاوران رضوی در حال خدمت‌رسانی به زائران بوده و علاوه بر توزیع آب معدنی خدماتی دیگر نیز ارائه می‌دهند اما با این اقدام خداپسندانه بخش قابل توجهی از نیاز آب شرب زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه که ورودی کشور عراق بود، تامین شده است.

با توجه به شدت گرما و نیاز مبرم به آب آشامیدنی بیش‌تر خدمات به سمت تامین این نوشیدنی رفت و البته خادمیاران فهرجی هم از این خدمت‌رسانی عقب نماندند.
 

سقایی خادمیاران رضوی فهرج برای زائران حسینی

محمد خورشیدی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» گفت: در ایام اربعین حسینی، موکب سیدالشهدا شهرستان فهرج در کربلای معلی به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان فهرج از توزیع بیش از۳۰ هزار آب معدنی خبر داد و گفت: به جز توزیع آب، یک تن خرمای درجه یک و سایر اقلام خوراکی دیگر از شهرستان فهرج به عراق وارد و در میان زائران حسینی پخش شده است.

وی افزود: موکب‌ سیدالشهدا شهرستان فهرج همه ساله در کربلای معلی با ارائه خدمات فرهنگی، تبلیغی، پذیرایی، بهداشتی به صورت شبانه‌روزی به زائران اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) خدمت‌رسانی می‌کند و حتی برای رفاه حال کسانی که بعد از اربعین حسینی در عراق مانده‌اند و به هر دلیل فرصت مراجعه به کشور نداشته‌اند، نیز برپا خواهد بود.

از خدمات بی‌شماری که در عراق به زوار حسین‌بن‌علی علیه‌السلام ارائه شده، نمی‌شود گذشت زیرا آن‌قدر خلوص خدمت و اوج رشادت در این خدمت‌رسانی وجود دارد که حتی دشمنان هم انگشت به‌دهان مانده‌اند و از این حجم پذیرایی و مهمان‌نوازی ایرانی‌ها و عراقی‌ها در کنار هم مبهوت‌زده هستند.

اما بعد از اربعین در ایران هم برای جاماندگان مراسمی بر پا می‌شود و استان کرمان هم در تمام شهرستان‌های مستعد خود این پیاده‌روی نمادین را برگزار می‌کند و امروز این پیاده‌روی در مسیری از دانشگاه آزاد تا شهر جوپار محل تدفین امام‌زاده حسین از آل امام رضا (علیه‌السلام) برگزار شد.

در این مسیر هم که با درایت و تدبیر تیم امنیت استان برای زائران آماده‌سازی شده بود، جاماندگان اربعین کوله بسته و در راه دل‌دادگی به حسین (ع) استوار گام برداشته بودند و به‌راستی که همواره و راحت این مسیر طی می‌شد و همه برای خدمت جمع شده بودند، بسیجیان، نیروهای فراجا، امداد و نجات، آتش‌نشانی و شهرداری همه و همه آمده بودند تا نقشی برای امام‌شان ایفا کرده باشند.

در مسیر پر بود از موکب‌هایی که برای خدمت‌رسانی چای آتشی‌شان به‌راه بود و یخ درون شربت‌شان هم گوارای لب‌های خشکیده زائرانی که طی طریق می‌کردند، از مأمورانی که خودشان سینی‌ به‌دست ایستاده بودند و تا کارگرانی که سینی شله‌زردشان را بر سر گذاشته بودند، همه برای خدمت به ارباب در راه خادمی گام برداشته بودند.

جای شهدای تروریستی کرمان خالی نبود

البته جای شهدا هم خالی نبود و یاران شهید مداح حاج عادل رضایی هم در مسیر موکبی زده بودند و با توزیع ساندویچ دست‌ساز و شربت، یاد و خاطره دوست و هم‌نفس‌شان را تداعی می‌کردند و چه زیبا حاج عادل از شهدای تروریستی کرمان را نقل می‌کردند.

در ادامه راه موکب گروه صنعتی بازر کرمان هم از دور به چشم می‌خورد البته که دو موکب کنار هم زده شده بود هم چای و شربت داشتند و هم آب معدنی و میان وعده‌ای چون شله‌زرد، زائران هم می‌توانستند در موکب استراحت اندکی کرده و خستگی راه را از تن بزدایند و چه زیبا بود اتحاد بین خادمان بارز، این گروه که خودشان افسران جنگ اقتصادی هستند ولی خدمت‌گذار زوار جامانده حسین‌بن‌علی علیه‌السلام شده‌ بودند.

با مدیرعامل گروه صنعتی بارز که مسئول موکب بود به صحبت نشستیم.
 

توزیع بیش از ۸ هزار پرس غذای گرم و میان‌وعده توسط بارز

محمد ضیایی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» عنوان کرد: از اولین سالی که برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین اجرایی شد ما هم موکب خود را راه‌اندازی کردیم و در خدمت زوار امام حسین‌ (ع) بوده‌ایم.

مدیر گروه صنعتی بارز در کرمان ادامه داد: در ابتدا تنها یک موکب و فقط برای پذیرایی داشتیم اما طی دو سال گذشته موکب استراحت که برای ۵۰ نفر به صورت هم‌زمان برای استراحت جا دارد، را هم راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: برای این مسیر تعداد ۱۰ هزار بطری آب معدنی و ۱۰ هزار لیوان شربت در نظر گرفته و توزیع شده است و برای زائران در ظهر نیز تعداد ۳ هزار پرس غذای گرم تهیه شده است، که توسط ۲۰ نفر خادم موکب توزیع خواهد شد.

مدیرگروه صنعتی بارز با بیان اینکه این مجموعه صنعتی در مرز مهران هم به زوار اربعین خدمت‌رسانی کرده است، گفت: این گروه صنعتی با هماهنگی شستا و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود راه خدمت را به زوار در پیش گرفته است. 

با وجود این همه خدمت چطور می‌شود به عشق و ارادتی که در بین شیعیان عالم به امام حسین‌ (ع) وجود دارد، شک کرد و به هرکس در هر لباس و جایگاهی که دارد خادمی می‌کند، رشک نبرد؟ راه و پیام حسین (ع) تا ظهور منتقم او ادامه خواهد یافت و هر سال پرشورتر از قبل برگزار می‌شود.

ایران از این پس میزبان زوار عراقی خواهد بود زیرا آنان برای رسیدن به ایران و حضور در ایام شهادت علی‌ابن موسی‌الرضا سر از پا نمی‌شناسند و موج دوم دل‌دادگی در ایران با این هدف آغاز خواهد شد و مشهد مقدس از هم اکنون آماده پذیرش زائران پیاده امام رئوف خواهد شد.

انتهای خبر/ طهماسبی

 


وقتی عشق به ارباب ملاک عمل است

منبع:آرمـان
? وقتی عشق به ارباب ملاک عمل است