وعدۀ پایان قطعی برق در کرمان از شنبه | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان دلیل خاموشی‌های مکرر و طولانی در کرمان با وجود خنک شدن هوا و کاهش مصرف برق را،از مدار خارج شدن نیروگاه‌های برق‌آبی کشور از نیمۀ شهریورماه و نیز توقف فعالیت برخی نیروگاه‌های حرارتی به‌دلیل تعمیرات بیان کرد و گفت که هرچند مصرف برق به […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان دلیل خاموشی‌های مکرر و طولانی در کرمان با وجود خنک شدن هوا و کاهش مصرف برق را،از مدار خارج شدن نیروگاه‌های برق‌آبی کشور از نیمۀ شهریورماه و نیز توقف فعالیت برخی نیروگاه‌های حرارتی به‌دلیل تعمیرات بیان کرد و گفت که هرچند مصرف برق به اندازۀ تابستان نیست اما به‌دلیل این‌که کاهش تولید فرکانس شبکه به محدودۀ غیرمجاز وارد می‌شود،مرکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه برای مدیریت فرکانس از حذف و کنترل بار استفاده می‌کند.

حمیدرضا حبیبی با بیان این‌که شرایط خاموشی‌ها در کل کشور یکسان است و فقط برای کرمان نیست،وعده داد که طی ۲ روز آینده وضعیت شبکۀ برق به حالت عادی برمی‌گردد.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،وی دربارۀ دلیل خاموشی‌ها در کرمان توضیح داد:«نیروگاه‌های برق‌آبی کشور که ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید داشتند به‌مرور تا نیمۀ شهریور از مدار خارج شدند و این در حالی است که وجود این نیروگاه‌ها عامل مهمی در کنترل میزان فرکانس برق هستند».

حبیبی ادامه داد:«برخی از نیروگاه‌های حرارتی نیز که در تابستان با تمام ظرفیت کار می‌کردند به دلیل تعمیرات از مدار خارج شدند».

وی خاطرنشان کرد:«طی سه روز گذشته مجدد با گرمای هوا مواجه شدیم،اگرچه مصرف برق به اندازۀ تابستان نیست اما به دلایلی که ذکر شد و کاهش تولید فرکانس شبکه به محدودۀ غیرمجاز وارد می‌شود،مرکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه برای مدیریت فرکانس از حذف و کنترل بار استفاده می‌کند که باعث خاموش و قطعی برق می‌شود».

مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمان اضافه کرد:«با توجه به پیش‌بینی‌ها طی ۲ روز آینده آخرین روزهایی است که قطعی برق (در این محدودۀ زمانی) داشته باشیم و وضعیت شبکۀ برق به حالت عادی بر می‌گردد».

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت تولید برق در استان چرا کرمان درگیر این میزان خاموشی است و آیا دیگر استان‌ها نیز همین خاموشی را دارند،تاکید کرد:«شرایط خاموشی‌ها در کل کشور یکسان است و فقط برای کرمان نیست؛ تلاش می‌شود وضعیت شبکۀ برق با حفظ مساوات برای تمام نقاط مدیریت شود».

حبیبی گفت:«البته ممکن است برخی اوقات‌ خاموشی‌ها مربوط به مشکلات پیش‌بینی نشده برای شبکه مثل خرابی ترانسفورماتور یا خطوط داخل شبکه اتفاق بیافتد».

وی درخصوص تامین برق در زمستان نیز خاطرنشان کرد:«تامین برق در زمستان منوط به تامین گاز نیروگاه‌ها است که در این مورد تامین گاز بخش خانگی در اولویت قرار دارد».

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان افزود:«مردم می‌توانند با مدیریت مصرف مانند خاموشی لامپ‌های اضافه یا استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار،از ناترازی برق جلوگیری کنند تا پاییز و زمستان به لحاظ تامین برق مشکلی نداشته باشیم».

وی اظهار کرد:«تمامی نیروگاه‌های برق در استان کرمان در حال تولید و در مدار هستند،البته در ساعات مختلف به دلیل تفاوت بین تولید و مصرف ممکن است نوساناتی هم وجود داشته باشد». /پ




وعدۀ پایان قطعی برق در کرمان از شنبه

منبع:خبر کرمان
?وعدۀ پایان قطعی برق در کرمان از شنبه :اخبار استان کرمان – اقتصادی