وزیر نفت: مشترکان پرمصرف نقره‌داغ می‌شوند

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: وزیر نفت در مورد تصمیم دولت برای مشترک پرمصرف گار گفت:«هفتۀ گذشته در دولت مصوبۀ خیلی خوبی در رابطه با تعرفه‌های گاز مشترکین پرمصرف که خارج از الگوی مصرف استفاده می‌کنند داشتیم که تعرفۀ آن‌ها افزایش پیدا کرد. در رابطه با بستۀ تعرفۀ گاز،۱۲ پله را تعریف کردیم،به پله‌های یک،دو و […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: وزیر نفت در مورد تصمیم دولت برای مشترک پرمصرف گار گفت:«هفتۀ گذشته در دولت مصوبۀ خیلی خوبی در رابطه با تعرفه‌های گاز مشترکین پرمصرف که خارج از الگوی مصرف استفاده می‌کنند داشتیم که تعرفۀ آن‌ها افزایش پیدا کرد. در رابطه با بستۀ تعرفۀ گاز،۱۲ پله را تعریف کردیم،به پله‌های یک،دو و سه هیچ افزایش قیمتی نخورده است و همان قیمت سال گذشته را داریم که نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد مشترکین را شامل می‌شود،از ۲۵ میلیون مشترک که شرکت گاز در بخش خانگی و تجاری دارد آن دسته از مشترکین که در پله ۱ و ۲ و ۳ هستند و سقف الگوی مصرف را رعایت می‌کنند هیچ‌گونه افزایش قیمتی متوجه‌شان نشده و قیمت برای آن‌ها همان قیمت سال گذشته است».

جواد اوجی افزود:«اما از پلۀ چهار افزایش قیمت را داشتیم و پله‌های بالاتر که خارج از الگوی مصرف هستند من از همین جا به آن‌ها می‌گویم با افزایش قیمتی که دولت دیده،فردا از ما گله‌مند نشوند نقره‌داغ می‌شوند. چرا؟ چون این عدالت نیست. خانه‌هایی هستند که جکوزی دارند و غیرمتعارف گاز مصرف می‌کنند،چرا مردمی که دارند سقف الگوی مصرف را رعایت می‌کنند باید بهای آن‌ها را بدهند؟ به همین خاطر با کار کارشناسی که در شرکت ملی گاز و سازمان بهینه‌سازی انجام دادند تعرفۀ این میزان از مشترکین افزایش چشمگیری داشته است».

وی ادامه داد:«افزایش تعرفۀ گاز مشترکین پرمصرف را از ۱۶ آذر اجرایی کردیم و ان‌شاءالله در قبض گازشان در اوایل دی‌ماه آن را مشاهده خواهند کرد».

به گزارش فردایکرمان به نقل از ایلنا،وزیر نفت ۲۳ آذرماه،در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران یادآور شد:«در رابطه با بحث ناترازی و گازرسانی مستحضرید که این روزها هوا به شدت سرد شده است ما در حدود ۱۷ استان‌مان یخبندان را داریم،پیش‌بینی ما این است که امسال سردتر از سال گذشته و سال قبل کاهش شدید دما را داریم. به همین خاطر تدابیر خیلی خوبی شرکت ملی گاز و همکاران ما در صنعت نفت و گاز انجام دادند که ان‌شاالله تا جایی که می‌شود امسال زمستان را بدون چالش به خصوص برای بخش خانگی پشت سر بگذاریم».

اوجی خاطرنشان کرد:«خواهشم این است که همۀ مشترکین پرمصرف الگوی مصرف را رعایت کنند از مردم عزیز هم می‌خواهم برای اینکه همه از این نعمت گاز به‌خصوص در زمستان سردی که پیش رو داریم بهره‌مند شوند،همکاری کنند تا مثل سال‌های گذشته مشکلی نداشته باشیم». /پ




وزیر نفت:مشترکان پرمصرف نقره‌داغ می‌شوند

منبع:خبر کرمان
?

وزیر نفت:مشترکان پرمصرف نقره‌داغ می‌شوند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی