وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی تولید محتوای دیجیتال شود

کرمان – فت فتو – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی تولید محتوای دیجیتال شود و آثار و برکاتی برای کشور رقم بزند. به گزارش فت فتو محمدمهدی زاهدی روز جمعه در اختتامیه سومین رویداد تخصصی تولید محتوای بسیج کرمان در تالار خیام دانشگاه […]

کرمان – فت فتو – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی تولید محتوای دیجیتال شود و آثار و برکاتی برای کشور رقم بزند.

به گزارش فت فتو محمدمهدی زاهدی روز جمعه در اختتامیه سومین رویداد تخصصی تولید محتوای بسیج کرمان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: مباحثی در سطح ملی باید دنبال شود که از دولت و شورای عالی فضای مجازی می خواهیم پیگیر استقرار شبکه ملی اطلاعات در ایران باشد.

وی با بیان اینکه راه اندازی معاونت فناوری نرم و صنایع خلاق فرهنگی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد دادیم که بسیار مهم است اظهار داشت: دنیای آینده دنیای پلتفرم ها است و دانشگاه ها در این رابطه رسالت سنگین بر عهده دارند و باید از حالت نظری بیرون آمده و واقع گرایانه کار و فعالیت کنند.

زاهدی با اشاره به اینکه استعدادهای تولید محتوا باید به کار گرفته شود بیان کرد: در دانشگاه ها رشته های جدید معماری فرهنگ مجازی، حقوق و فضای مجازی، مهندسی بازی های رایانه ای، کاربردی کردن فناوری نسل چهارم ایجاد شود.

وی ادامه داد: آموزش پلتفرم، رایانه شهری، محاسبات نرم و جنگی و مسایل دیگر در حوزه فضای مجازی در دانشگاه ها ارائه شود زیرا دانشجو در سن جوانی ذهنی آزاد و بدون دغدغه دارد که می توان از این موقعیت در پرورش استعدادهای کشف شده حوزه فضای مجازی بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی بحث تمدن سازی مطرح می شود یکی از موارد تحقق منویات مقام معظم رهبری در تحقق گام دوم انقلاب این است که در راستای تمدن سازی بتوانیم از جریان دیجیتال بهره مند شویم، آنچه آموزش ها در بستر شاد ارائه می شود با پلتفرم های با کارآمدی بیشتر فرسنگ ها فاصله دارد.

زاهدی ادامه داد: پلتفرم هایی که در کشور وجود دارد باید مورد حمایت قرار گیرند و آن ها را در سطح جهانی و خاورمیانه ببریم.

وی گفت: باید در حوزه تولید محتوا و حمایت از پلتفرم های داخلی سرمایه گذاری کرد زیرا دشمن برای بی هویت کردن انقلاب اسلامی و تبدیل کردن انقلاب به ضد انقلاب تولید محتوا می کند و آن ها را در بستر فضای مجازی منتشر می کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز در این آئین گفت: رسانه و فضای مجازی سنگر نظام مقدس جمهوری است و با این رسالت دشمن را به زانو در می آوریم.

احمد علیرمضانی اظهار داشت: امروز ابزار نظامی دشمن کند شده از طرفی ابزار رسانه و جنگ روانی دشمن در حال تقویت است و اگر بستر اینترنت را از آمریکای سلطه گر بگیریم چیزی از آن باقی نمی ماند.

وی افزود: رسانه و فضای مجازی سنگر نظام مقدس جمهوری است و با این رسالت دشمن را به زانو در می آوریم.

علیرمضانی بیان کرد: از سال ۹۱ مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مورد فضای مجازی گردآوری کردیم که به ۲۱ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: معظم له این عرصه فضای مجازی را مهم می دانند لذا هر جوان بسیجی برای دفاع از ارزش های انقلاب و پاسخ به شبه های دشمن یک رسانه باشد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به تعدادی از تهدیدات فضای مجازی شامل دور کردن جوان از دین و نظام، به خدمت گرفتن جوانان به کارهای خبیث، تلقین پیام یأس و ناامیدی و غیره اشاره دارند، لذا برای تحقق منویات ایشان، تلاش در بستر فضای مجازی لازم است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان ادامه داد: ایرانی ها در فضای مجازی از میانگین دنیا استفاده بیشتری دارند و در واتساپ ۵۰ میلیون، در اینستا و تلگرام هر کدام ۴۹ میلیون کاربر داریم.

مسئول فضای مجازی بسیج استان کرمان نیز گفت: اگر بخواهیم مورد تهدیدات دشمن واقع نشویم باید تقویت شویم، جوانانی که در حوزه فضای مجازی تلاش های ارزنده دارند باید حمایت شوند.

سرهنگ حسین باقری افزود: امروز ۱۱۰ نفر در قالب ۳۱ تیم از ۹۶ تیم انتخاب شدند و در این ۴۸ ساعت به رقابت پرداختند و توسط داوران فرااستانی ارزیابی شدند.

وی ادامه داد: لشکر ثارالله در سطح تولید محتوا آغازگر اجرای این رویداد است و صاحبان ایده، محتواهایی که تولید می کنند می تواند دشمن را از فضای مجازی که کار بی هویت سازی ایران اسلامی را در این بستر دارد از میدان به در کرد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز گفت: تولید محتوا و فضای دیجیتال، با اهمیت است و همه فضای کسب و کار به مرور زمان دچار تغییر و تحول می شود.

حسین احمدی افزود: متناسب با این تغییرات هم باید پیش رفت در غیر این صورت شرکت ها از گردونه فعالیت و تولید خارج می شوند، در دنیا سهم کشور ما در تولید محتوا در اینترنت و فضای مجازی زیر یک درصد و یک هشدار است و باید تلاش کنیم که آن را توسعه داد.

وی ادامه داد: اگر این عدد به یک درصد برسد تحول عظیم در اقتصاد را شاهد خواهیم بود.

احمدی بیان کرد: شایعه و شبه دینی در فضای مجازی می تواند جامعه ای را به هم بریزد و این ناشی از این است که ما در این حوزه و فضای مجازی خوب عمل نکردیم.

وی گفت: کارگروهی برای برندسازی تولید محتواهای فضای مجازی در استان کرمان ایجاد شود تا در حوزه های فرهنگی و کسب و کار انقلابی عظیم ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع مس سرچشمه در رفسنجان با ایجاد مرکز نوآوری در تلاش است رویکرد sme ( شرکت های کوچک و متوسط) و تولید محتوا را تقویت کند تا ارتباط بین تولیدکننده و مصرف کننده را بیشتر و رونق کسب و کار با بستر فرهنگی مناسب ترویج یابد.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان نیز در این آئین اظهار کرد: این دانشگاه تا سال ۸۴ ردیف بودجه عمرانی نداشت و از آن زمان با پیگیری های دکتر زاهدی در ردیف بودجه قرار گرفت.

رضا رنجبرکریمی افزود: برای انجام رسالت انقلابی، باید حضور عاقلانه و هوشمندانه در بستر فضای مجازی داشته باشیم و سومین رویداد تولید محتوا هم در همین راستا است.

رنجبرکریمی بیان کرد: باید دستاوردهای این رویداد را به طور گسترده به مرحله انتشار بموقع برسانیم.

به گزارش فت فتو، برگزیدگان این رویداد در بخش کلیپ تیم هم محله ای  از شهرستان انار به سرپرستی جواد زینلی؛ در بخش موشن گرافی تیم تایم لاین از شهرستان کرمان به سرپرستی سید مرتضی صابری؛ در بخش انیمیشن، تیم امید از شهرستان کرمان به سرپرستی محمدصالح دهقانی؛ در بخش نرم افزار، تیم بسیج کارگری مجمتع مس سرچشمه از شهرستان رفسنجان به سرپرستی محمد سعید فداالدینی؛ در بخش بازی، تیم lighting Cube لایتینگ کیوب از شهرستان رابر به سرپرستی فرهاد حسین خوانی معرفی و تجلیل شدند.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.




وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی تولید محتوای دیجیتال شود

منبع:ایرنـا
? وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی تولید محتوای دیجیتال شود