وجود ۱۴۷ یادمان شهید گمنام در استان کرمان/ ۲۳۱ درخواست تدفین

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: ۱۴۷ یادمان و ۳۲۴ پیکر شهید گمنام در استان کرمان داریم که از سال ۱۳۶۲ در استان خاکسپاری شدند. به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از ایسنا، سرهنگ محمود مهدوی فرد امروز ۲۸ مرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۱۴۷ یادمان و […]


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: ۱۴۷ یادمان و ۳۲۴ پیکر شهید گمنام در استان کرمان داریم که از سال ۱۳۶۲ در استان خاکسپاری شدند.

به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از ایسنا، سرهنگ محمود مهدوی فرد امروز ۲۸ مرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۱۴۷ یادمان و ۳۲۴ پیکر شهید گمنام در استان کرمان داریم که از سال ۱۳۶۲ در استان خاکسپاری شدند.

وی افزود: از این تعداد، ۲۳ یادمان در مجموعه دانشگاه، ۱۵ یادمان در مجموعه‌های روستایی، ۱۴ یادمان در مجموعه‌های نظامی و پادگان‌ها و ۹۵ یادمان در مجموعه شهرهاست.

مهدوی فرد با اشاره به اینکه بیشترین یادمان و شهید گمنام به ترتیب در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان و جیرفت قرار دارد، گفت: ۲۳۱ درخواست تدفین شهید گمنام در سطح استان داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر تقریبا کار ساخت ۸۵ درصد یادمان‌ها تمام شده و در دو سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه ساخت یادمان شهدای گمنام صورت گرفت.

وی بیان کرد: برخی از نماد یادمان‌ها با توجه به فرهنگ، بوم، ادبیات و تاریخ منطقه ساخته می‌شود، اما در مجموع ساخت یادمان شهدای گمنام دوران دفاع مقدس و توجه دادن به فرهنگ ایثار و شهادت کار ارزشمندی است.

مهدوی فرد تصریح کرد: شهید گمنام، یاد و یادگاری از دفاع مقدس است، زمانی که کشورمان سختی‌های زیادی کشید و مردم و رزمندگان ما از جانشان گذشتند تا کشور حفظ شود و حتی ذره‌ای از خاک ایران را به دشمن ندادند.

وی بیان کرد: بنابراین یادمان‌های شهدای گمنام هم یادگار دوران ارزشمند کشورمان و هم دارای ارزش معنوی و مذهبی است که به مراجعانش آرامش می‌دهد.


وجود ۱۴۷ یادمان شهید گمنام در استان کرمان/ ۲۳۱ درخواست تدفین

منبع: تــابناک
? وجود ۱۴۷ یادمان شهید گمنام در استان کرمان/ ۲۳۱ درخواست تدفین