واکنش رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان به انتشار یک ویدئو در فضای مجازی | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان نشست صمیمی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اصحاب رسانه با واکنش وی به یک کلیپ در فضای مجازی مواجه شد. وی همچنین از شرکت ملی صنایع مس ایران درخواست کرد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به یاری دانشگاه بیاید. دکتر وحید محمدی شاهرخی غروب ششم شهریورماه در این نشست خبری اظهار کرد: کلیپی […]



نذیر کرمان/کرمان نشست صمیمی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اصحاب رسانه با واکنش وی به یک کلیپ در فضای مجازی مواجه شد. وی همچنین از شرکت ملی صنایع مس ایران درخواست کرد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به یاری دانشگاه بیاید.

دکتر وحید محمدی شاهرخی غروب ششم شهریورماه در این نشست خبری اظهار کرد: کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که سرنگ در بدن طرف بوده و می‌گوید «به پزشکان رفسنجان مراجعه کردیم و گفتند خودش بیرون می‌آید تا رفتیم جای دیگر سریع بیمار را خواباندند و چلوکباب هم به ما دادند و سرنگ را درآوردند». چنین چیزی بسیار خنده‌دار است. من به عنوان رئیس دانشگاه و با تعصب ناسیونالیستی برای شهر ابراز ناراحتی می‌کنم. گذاشتن این کلیپ‌ها در فضای مجازی مطلوب نیست و بنده حس می‌کنم شاید به صورت عمدی این کلیپ‌ها را منتشر می‌کنند که دیدگاه مردم را نسبت‌به بیمارستان و دانشگاه کدر کنند و ضریب اشغال تخت شهرهای دیگر بالا برود.

وی در ادامه سخنانش در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(علیه السلام) رفسنجان غیر از بخش‌هایی که توسط خیّران راه‌اندازی شده، بخش‌های نیمه‌تمام نیز وجود دارد.

محمدی‌شاهرخی افزود: یکی از این بخش‌های نیمه‌تمام بخش زنان است که اگر چه ۱۰۰ درصد تمام شده اما چند ماه است منتظر لطف مس سرچشمه هستیم که یک آسانسور که هزینه آن چهار میلیارد تومان است، در اختیار ما قرار دهند که با توجه به هماهنگی انجام شده هنوز این امرمقدور نشده و بخش زنان ناتمام است.

وی با بیان اینکه توانستیم با همکاری مس سرچشمه ۵۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه بگیریم که مطالبات پرسنل را پرداخت کنیم، افزود: بیش از ۴۰ سال است که بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(علیه السلام) رفسنجان با چهار اتاق عمل عمومی در حال فعالیت است. مرحوم سعیدی ۶ اتاق عمل ساخت که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما عمر ایشان کفاف نداد و نتوانستیم این‌ها را به جایی برسانیم. سعی داشتیم حداقل دو اتاق عمل را افتتاح کنیم تا رضایتمندی بیماران را بالا ببریم. در این بخش هم از مس در مسئولیت‌های اجتماعی تقاضا داشتیم اما متاسفانه شاید به دلیل تغییر مدیریت‌های مس این موضوع رقم نخورده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: سازمان غذا و داروی رفسنجان سه دستگاه HPLC دارد که می‌تواند قارچ‌هایی که در مواد غذایی هست و برای صادرات مورد نیاز است، تایید کند. هیات اروپایی هم سال گذشته به عنوان کرویدور سبز آزمایشگاه آن‌را تأیید کرد و در صادرات می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد.

محمدی‌شاهرخی افزود: مجوز مرکز نوآوری دانشگاه ۶ ماه است که صادر شده و می‌تواند رابطه دانشگاه و صنعت و استارتاپ‌ها را بیشتر کند. این اتفاقات هم می‌تواند از مهاجرت نخبگان جلوگیری کرده و از پتانسیل‌های داخلی استفاده کند. این موضوع در راستای رسالت دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با بیان این مطلب که فوریت‌های پزشکی رفسنجان از نظر رسیدن بر بالین بیمار هم در جاده هم در شهر از میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: اتفاق خوبی که توانستیم رقم بزنیم این بود که زمان رسیدن بر بالین بیمار از ۲۱ دقیقه در ابتدای دوره ریاست بنده را به ۱۱ دقیقه در جاده و در شهر از ۱۱ به هشت دقیقه کاهش بدهیم.

محمدی‌شاهرخی بیان کرد: در بهداشت برای سومین سال پیاپی مرگ مادر باردار در رفسنجان و انار صفر بوده که برای نخستین بار رقم خورده است. میزان مرگ و میر نوزادان کاهش یافته و در خطرسنجی بیماران قلبی و عروقی دانشگاه رفسنجان از ۱۵ درصد به ۳۹.۴۶ درصد رسیده که حد انتظار وزارت بهداشت ۴۰ درصد است. میزان غربالگری بیماران دیابتی در رفسنجان نیز از میانگین کشوری و حد انتظار وزارت بهداشت بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود اتفاقاتی که در بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(علیه السلام) رفسنجان برای مردم رخ می‌دهد از نظر کیفیت و کمیت از شهرهای اطراف کمتر نیست، هر چند به مشکلات معترف هستیم و باید ارتقا یابد.

وی یادآور شد: در بیمارستان دولتی دولت یارانه نمی‌دهد و گاهی کمک‌هایی برای ساخت و ساز و تعمیر تجهیزات پزشکی می‌شود که این کمک‌ها ناچیز است و چشم‌گیر نیست.

به گفته وی، در سالی که گذشت بالای ۵۰۰ هزار نفر مراجعه‌کننده به بیمارستان و مراکز درمانی بوده که بیشتر از جمعیت رفسنجان و انار است و نشان از حجم سنگین کار دارد.

به گزارش نذیر کرمان، بازدید خبرنگاران از برخی پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بخش دیگری از این برنامه بود و در پایان علوم پزشکی رفسنجان از خبرنگاران شهرستان تجلیل کرد.

انتهای پیام


واکنش رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان به انتشار یک ویدئو در فضای مجازی

منبع: ایـسنا
? واکنش رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان به انتشار یک ویدئو در فضای مجازی