همتی مضاعف برای رفع موانع تولید

درحالی‌که کشور درگیر مناسبات مختلف فرهنگی و سیاسی است اما تیم اقتصادی استان با جدیت به‌دنبال رفع موانع تولید و توسعه صنعتی است. به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ درحالی‌که کشور درگیر مناسبات مختلف مذهبی و سیاسی است، اما بخش‌های مختلف تولید و صنعت همچنان پابرجا و استوار به‌دنبال رفع موانع […]



درحالی‌که کشور درگیر مناسبات مختلف فرهنگی و سیاسی است اما تیم اقتصادی استان با جدیت به‌دنبال رفع موانع تولید و توسعه صنعتی است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ درحالی‌که کشور درگیر مناسبات مختلف مذهبی و سیاسی است، اما بخش‌های مختلف تولید و صنعت همچنان پابرجا و استوار به‌دنبال رفع موانع تولید هستند و لحظه‌ای از این وظیفه خطیر شانه خالی نمی‌کنند.

یکی از برنامه‌‌های مورد توجه، کارگروه‌های رفع موانع تولید است که به‌صورت تخصصی درحال انجام است.

در استان کرمان سه کارگروه رفع موانع تولید به صورت هفتگی و ماهیانه برگزار می‌شود، در گام اول واحدهای صنعتی، توسط بسیج مهندسین صنعت مشکلات احصاء و در کلینیک صنعت مورد پایش قرار می‌گیرند، سپس به کارگروه تسهیل استان معرفی شده و با نماینده وزارت صمت مورد بررسی قرار می‌گیرد و در سومین گام جلسه مشترک قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء، کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان برگزار می‌شود که تیر نهایی را با حضور استاندار زده و آخرین تصمیمات را بررسی می‌کنند.

از ابتدای سال جاری تاکنون چهاده جلسه کمیته تخصصی صنعت و معدن شمال استان کرمان، ذیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است و  نمایندگانی از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سازمان صمت، کانون بسیج مهندسین صنعت و معدن کرمان، اتاق بازرگانی، معاون دادستان، اقتصاد و دارایی، اداره کار و دیگر اعضا در اداره‌کل صمت استان کرمان به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی کرده‌اند.

در آخرین جلسه پرونده ۹ واحد تولیدی بررسی شد که عمده مشکلات مطرح شده در خصوص تامین زیرساخت‌هایی همچون برق و گاز، درخواست تسهیلات، تقاضای اعطای زمین، تقسیط بدهی و تمدید جواز تأسیس بوده است.

از ابتدای سال جاری ۱۳ تاکنون نیز سیزده جلسه مشترک قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء و کارگروه رفع موانع تولید با حضور رئیس سازمان صمت، معاون اقتصادی استاندار، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان، مدیرکل امور سرمایه گذاری و اشتغال استان، معاون دادستان، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران استان در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شده است.

در آخرین جلسه که هفته آخر تیرماه برگزار شد پرونده مربوط به ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی، مطرح و راهکارهای مناسبی جهت حل مشکلات این واحدها مصوب شده است.

شایان ذکر است مصوبات جلسه کارگروه رفع موانع تولیدی اعم از تخصصی و استانی به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود تا گره‌ای از امر تولید باز شود و متعاقبا گزارش پیگیری مصوبات هر دو هفته یکبار در جلسه اصلی قرارگاه نیز ارائه می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی


همتی مضاعف برای رفع موانع تولید

منبع:آرمـان
? همتی مضاعف برای رفع موانع تولید