همبستگی میلیونی مسلمانان در جاذبه مغناطیس حسین‌(ع) | اخبار استان کرمان

اجتماع میلیونی اربعین سیدالشهدا علیه‌السلام، همبستگی، وحدت و همدلی مسلمانان جهان اسلام در سایه اباعبدالله علیه‌السلام به دنیا مخابره می‌کند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان قرار داریم.ایامی که مسلمان جهان اسلام برای عرض تسلیت و نشان دادن […]


اجتماع میلیونی اربعین سیدالشهدا علیه‌السلام، همبستگی، وحدت و همدلی مسلمانان جهان اسلام در سایه اباعبدالله علیه‌السلام به دنیا مخابره می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان قرار داریم.ایامی که مسلمان جهان اسلام برای عرض تسلیت و نشان دادن ارادت خود به خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام روانه کشور عراق می‌شوند و از هشت مسیر برای نشان دادن دلدادگی و دلباختگی خود به این خاندان گرانقدر پیاده به سمت کربلای معلی می‌روند.

این حرکت عظیم و گسترده که پس از اجتماع و کنگره عظیم حج تمتع، به‌عنوان اجتماع میلیونی مسلمانان جهان اسلام از آن یاد می‌شود، قدرت، وحدت و همبستگی مسلمانان را به دنیای کفر و استکبار و به‌ویژه رژیم غاصب صهیونیستی مخابره می‌کند. این مهم به دنیا نشان داده می‌شود که مسلمانان همواره برای زنده نگه‌داشتن آرمان‌های اسلام ناب محمدی در برابر اسلام داعشی پای کار هستند و از مواضع خود تا پای جان کوتاه نخواهند آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عربپور در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی در خصوص زیارت و پیاده‌روی اربعین گفت: اصل زیارت اربعین به‌عنوان یکی از زیارت‌هایی که در روز اربعین امام حسین علیه‌السلام انجام می‌شود، مورد توجه شیعیان سیدالشهدا علیه‌السلام بوده و هست.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه در حدیثی نقل‌شده از امام حسن عسکری زیارت اربعین اباعبدالله علیه‌السلام از علامت مؤمن بیان شده است، عنوان کرد: مردم عراق در اجرای این سنت سال‌ها به‌خاطر اختناقی که صدام ایجاد کرده بود، جرأت راهپیمایی را به‌ این شکل نداشتند، اما بعد از نابودی رژیم بعث عراق، فضای آزادی در این عرصه باز شد و مردم این سنت دیرینه خود را مجدداً احیا کردند. همچنین مردم کشورهای دیگر هم که زیارت اربعین را یک زیارت مورد تاکید می‌دانستند، به این جمع پیوسته‌اند و به‌حمدالله سال‌هاست که راهپیمایی اربعین به‌عنوان یک راهپیمایی بزرگ میلیونی در عراق برگزار می‌شود.

اجتماع گسترده اربعین پرفروغ‌تر از همیشه

وی بیان کرد: اجتماع میلیونی مسلمان در پیاده‌روی اربعین یک حرکت مذهبی بزرگی است که در سال صورت می‌‌گیرد و درس‌های بزرگی را به آحاد جهانیان می‌دهد. این اجتماع بسیار ارزشمند است، چراکه در اسلام اجتماعات بزرگی مانند کنگره حج دیده‌ایم و اجتماع دیگری که در راستای ولایت و اهل‌بیت علیهم‌السلام انجام می‌شود، اجتماع گسترده اربعین برای زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام است.

عربپور افزود: این اجتماع علی‌رغم تلاش و اقدامات دشمنان پرفروغ‌تر می‌شود و با عنایت خداوند و همت مردم با حضور مسلمانان از اقصی نقاط دنیا برگزار می‌شود و آدمی در این راهپیمایی عظیم زیبایی‌ها را می‌بیند. افراد و اقشار مختلف در این کنگره عظیم برای خدمت‌رسانی به زائران سید و سالار شهیدان علیه‌السلام از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند و هیچ منتی برای انجام فعالیت‌ها ندارند.

منصور الهی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با تسلیت اربعین امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان با بیان اینکه پیاده‌روی عظیم و باشکوه اربعین حسینی شکست چهره اسلام داعشی در برابر اسلام ناب و اصیل محمدی است، گفت: یکی از مقوله‌های تفاوت اسلام محمدی و شیعی در موضوع اربعین با اسلام داعشی در مسئله محبت و همدلی با مسلمانان و انسان‌های آزاده است که این تفاوت در نگاه اسلام داعشی، یک نگاه کاملاً تکفیری، متعصبانه و جاهلانه است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در اسلام داعشی به انسانیت، وحدت و محبت بین انسان‌ها توجه نمی‌شود، چراکه یک نگاه کاملاً با فکر بسته و جمود فکری مدیریت می‌شود، که این جمود فکری ساخته و پرداخته جریان استکبار است که بخشی از امت اسلامی را به موضوعات تحجر و خشک مقدسی سوق داده است برای ضربه زدن به اسلام ناب و معرفی کردن اسلام ناب در جهت خشونت و جنایت‌پیشگی.

پیاده‌روی اربعین الگوی عظیمی برای زمینه‌سازی یک نظام بزرگ جهانی

وی ابراز کرد: اما در نگاه اربعینی و نگاه اسلام حسینی قضیه کاملاً متفاوت است؛ این تفاوت کاملاً آشکار است که بستری را فراهم شده تا که از همه ملت‌ها، همه انسان‌ها و ادیانی خارج از اسلام مانند مسیحیت و دیگر ادیان را هم جذب کرده است و امروز شاهد هستیم که بخش عظیمی از افرادی که در حسینی شرکت می‌کنند عمدتاً  از کشورهای اروپایی و آمریکا هستند و آنان به اسلام حسینی و اربعین در جهت خدمت به بشریت و معفی ظالم و تبیین جایگاه مظلوم نگاه می‌کنند.

الهی ضمن اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: اسلام ناب محمدی و حسینی باعث جذب و گرایش انسان‌های آزاده به حرکت عظیم اربعین می‌شود. همچنین تفاوت دیگر اسلام ناب محمدی و حرکت گسترده عظیم اربعین با اسلام داعشی در این است که در اسلام داعشی نباید میان انسان‌ها، اقوام مختلف و ادیان وحدت رویه در جهت اتحاد دینی و اسلامی وجود داشته باشد؛ اما در نگاه اسلام محمدی و اربعین از خود گذشتگی و ایثار فقط برای رسیدن به قرب الی‌الله است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نابودی داعش عنوان کرد: قرار بود داعش در مناطق عراق و شام قرار بود یک نظام حکومتی متحجر، متعصب و ضد اسلامی و ضد شیعی معرفی کند که این نظام آرزوی جریان استکبار و تکفیری‌ها بود و به حاشیه رانده و این جریان با وحدت مسلمانان در مناطق عراق، سوریه و لبنان با شکست مواجه شد.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین الگوی عظیمی برای زمینه‌سازی یک نظام بزرگ جهانی و عدالت‌گستر همان نظام مهدوی است، خواهد بود، ابراز کرد: این پیاده‌روی گسترده نشان می‌دهد که ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان به مسئله وحدت، اتحاد و زمینه‌سازی ظهور عالم بشریت تمایل دارند.

نمایش وحدت امت اسلام در اجتماع میلیونی اربعین

یحیی کمالی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت:  تفرقه امروز یکی از چالش‌های اساسی جهان اسلام است که متاسفانه وجود دارد و دشمن و به‌ویژه استکبار جهانی از این تفرقه استفاده کرده و امروز در سراسر کشورهای اسلامی ما دچار اختلاف هستیم.

نماینده اسبق مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بی‌تردید اجتماع میلیونی مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی پیام وحدت و همدلی امت اسلام را به‌دنبال دارد، عنوان کرد: آن‌چه که راهپیمایی میلیونی اربعین را متمایز کرده، نگاه معنوی و نفکر واحد بر این پیاده‌وری است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متأثر از انقلاب عاشوراست، اظهار کرد: قیام سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان و شهادت آنان یکی از بزنگاه‌های تاریخ را شکل داد، به‌گونه‌ای که تبلور این قیام را امروز شاهد هستیم.

کمالی‌پور با تأکید بر اینکه هر سال شاهد حضور بیش‌تر مسلمانان در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین اباعبدالله علیه‌السلام هستیم، ابراز کرد: این راهپیمایی نمایش وحدت امت اسلام است؛ چراکه امروز این مهم یکی از نیازهای ضروری امت اسلام است.

نماینده اسبق مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پیام پیاده‌روی عظیم اربعین همدلی، همراهی و همفکری مسلمانان جهان است و امروزه این اتحاد و همدلی مطمئناً راه نجات جامعه و امت اسلامی است تا در برابر دشمنی و اسلام‌ستیزی دشمنان ایستادگی کنیم.

انتهای خبر/م
 


همبستگی میلیونی مسلمانان در جاذبه مغناطیس حسین‌(ع)

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? همبستگی میلیونی مسلمانان در جاذبه مغناطیس حسین‌(ع)