هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمان شرایط جوی ناپایدار | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اعلام هشدار اداره کل هواشناسی استان کرمان مبنی بر ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در جنوب، غرب و مناطق مرکزی استان، هشدارهایی صادر کرد. در این اطلاعیه به عدم استقرار و نصب چادر […]



نذیر کرمان/کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اعلام هشدار اداره کل هواشناسی استان کرمان مبنی بر ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در جنوب، غرب و مناطق مرکزی استان، هشدارهایی صادر کرد.

در این اطلاعیه به عدم استقرار و نصب چادر در مناطق ساحلی رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها؛ عدم تردد از مسیرهای منتهی به رودخانه‌ها با داشتن جریان سیل؛ عدم تردد در زمان بارندگی شدید از مسیرهای کوهستانی به علت امکان ریزش سنگ و خودداری از توقف، تردد و چرای دام در اطراف رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن زیر درختان به دلیل وقوع صاعقه تاکید شده است.

همچنین توصیه شده اگر در اتومبیل هستید، از درختانی که ممکن است به واسطه باد شدید روی آن بیفتد، دور شده و در هنگام بروز حادثه سریعاً با شماره تلفن‌های امدادی  ۱۱۵ و ۱۱۲ تماس بگیرید.

به گزارش نذیر کرمان، دکترسید محمد صابری رئیس اورژانس کرمان نیز در این رابطه بیان کرد: در زمان وزش طوفان و تند بادهای شدید، حتی الامکان از خانه خارج نشوید و از تردد با دوچرخه و موتورسیکلت در سطح معابر و خیابان‌ها خودداری کنید.

وی ضمن توصیه به عدم ایستادن زیر ساختمان‌های درحال ساخت، داربست‌های فلزی تابلوهای تبلیغاتی، پل‌های عابر پیاده و ساختمان‌های دارای نمای فلزی و شیشه، تاکید کرد: از تیرهای برق، سیم و کابل‌های آویزان و خطوط انتقال برق فاصله بگیرید.

صابری گفت: کودکان و افراد سالمند و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی از تردد در معابر و فضاهای باز خودداری کنند. همچنین در زمان وزش طوفان، به دلیل احتمال قطع برق، از آسانسور استفاده نکنید.

رئیس اورژانس کرمان گفت: در صورتی که وزش طوفان و تندباد با خیزش گرد و غبار همراه است از دستمال مرطوب برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به دهان و بینی استفاده نمایید.

وی اظهار کرد: در صورتی که در مناطق در معرض شدید طوفان سکونت دارید، درب و پنجره‌های منازل خود را با بست‌های قوی و تخته‌های چوبی مستحکم نمایید.

صابری در ادامه توصیه‌های بهداشتی اورژانس در هنگام وقوع  پدیده گرد و غبار، گفت: در زمان حضور در هوای آزاد و خارج از منزل از دویدن و فعالیت‌هایی که منجر به افزایش تعداد تنفس فرد می‌شود خودداری شود.

رئیس اورژانس کرمان گفت: بیماران مبتلا به آسم و افرادی که به دلیل گرد و غبار دچار تنگی نفس، سرفه‌های مکرر و درد قفسه سینه می‌شوند، در صورت تداوم علائم با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و یا به پزشک مراجعه نمایند و برنامه درمانی خود را ادامه دهند.

وی توصیه کرد: در زمان ایجاد گرد و غبار از مایعات، میوه‌ها و سبزیجات با هدف افزایش سرعت و میزان دفع سموم بیشتر استفاده شود.

صابری گفت: به دلیل کاهش دید افقی و احتمال وقوع تصادفات و حوادث ترافیکی، حتی‌الامکان از رانندگی و انجام اموری که نیازمند برخورداری از دقت و دید کافی است، خودداری و در صورت نیاز، رانندگی با چراغ روشن انجام شود.

انتهای پیام


هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمان شرایط جوی ناپایدار

منبع: ایـسنا
? هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمان شرایط جوی ناپایدار