هدف دولت سیزدهم در واردات خودروهای کارکرده ایجاد هزینه برای دولت بعد نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاش دولت سیزدهم در بحث تدوین آیین نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: هدف دولت در این زمینه ایجاد هزینه برای دولت بعد نیست. هادی محمد پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی نذیر کرمان با اشاره به اقدام دولت سیزدهم […]


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاش دولت سیزدهم در بحث تدوین آیین نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: هدف دولت در این زمینه ایجاد هزینه برای دولت بعد نیست.

هادی محمد پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی نذیر کرمان با اشاره به اقدام دولت سیزدهم در بحث تدوین آیین نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: یکی از سیاست هایی که در اواخر دولت آیت الله شهید رئیسی انتظار مردم بود بحث واردات خودرو است. هیچ کشوری دوست ندارد تولید داخلی خود را کنار بگذارد و از خارج وسیله نقلیه یا کالای دیگر وارد کند ولی اگر بخواهیم با دنیا رقابت ایجاد کنیم چاره ای نداریم جز اینکه واردات خودرو را آزاد کنیم و برای مردم تسهیل گری کنیم و در کنارش رقابت سالم برای خودروی ایرانی ایجاد کنیم تا توان خرید مردم هم ایجاد شود.

وی اظهار کرد: الان در داخل کشور آن قدر قیمت خودروهای داخلی بالا است که مردم نمی توانند خودرو ایرانی تهیه کنند.  با واردات خودروهای کار کرده دولت سیزدهم تلاش خود برای حل مشکلات مردم در این بخش را انجام داد. موضوع دیگر بحث روان سازی اقتصاد و تعاملات بین المللی با کشورهای همسایه است که از سیاست هاو الویت های ما خواهد بود که در کنار آن بحث واردات خودرو هم با قوت پیگیری می شود.

نماینده مردم بجستان و گناباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف دولت سیزدهم در بحث تدوین آیین نامه خودروهای کارکرده ایجاد هزینه برای دولت چهاردهم نیست، گفت: دولت ها پشت به پشت می آیند و می روند. رهبری تاکید دارند که انسجام و همدلی بین دولت و مجلس باید شکل بگیرد و قوی تر از گذشته باشد. این را نمی پذیرم که دولت سیزدهم بخواهند تعهد و باری برای دولت بعد ایجاد کند چراکه وظیفه دولت ها حل مشکلات مردم و برآوردن انتظاراتشان است که یکی از این انتظارات بحث خودرو خارجی است که این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام 


هدف دولت سیزدهم در واردات خودروهای کارکرده ایجاد هزینه برای دولت بعد نیست

منبع: بــرنا
? هدف دولت سیزدهم در واردات خودروهای کارکرده ایجاد هزینه برای دولت بعد نیست