هدایت افکار عمومی با خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) | اخبار استان کرمان

بانوی نویسنده کرمانی گفت: از جمله نقش‌های مهم سیاسی و اجتماعی بزرگ بانوی دشت کربلا حضرت زینب (س)، خطبه‌خوانی در جهت هدایت افکار عمومی از حادثه عاشورا بود. رحیمه ملازاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقش محوری بزرگ‌بانوی دشت کربلا حضرت زینب کبری سلام‌‎الله‎‌‌علیها به عنوان پیام‌آور نهضت عاشورا در قامت […]



بانوی نویسنده کرمانی گفت: از جمله نقش‌های مهم سیاسی و اجتماعی بزرگ بانوی دشت کربلا حضرت زینب (س)، خطبه‌خوانی در جهت هدایت افکار عمومی از حادثه عاشورا بود.

رحیمه ملازاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقش محوری بزرگ‌بانوی دشت کربلا حضرت زینب کبری سلام‌‎الله‎‌‌علیها به عنوان پیام‌آور نهضت عاشورا در قامت یک شخصیت تاثیرگذار در محافظت از خانواده و نقش‌آفرین سیاسی و اجتماعی پس از کربلا اشاره کرد و گفت: زنان حاضر در روز عاشورا و شخصیتی چون حضرت زینب (س) سلاح به دست نبودند اما نمی‌توان گفت که در این جنگ تنها نقش مردان پررنگ بود.

وی ادامه داد: زنان در روز عاشورا در دو مدار نقش داشتند، برای مثال حضرت زینب (س) همراه کاروان اسرا بود علاوه بر مراقبت و پرستاری از امام سجاد (ع) اقداماتی در پشت صحنه انجام می‌داد که بسیار مهم‌تر بود.

بانوی نویسنده کرمانی تشریح کرد: نقش حضرت زینب (س) در حادثه کربلا همان نقش کلیدی و مهمی بود که علاوه بر حمایت از مردان جنگی، پرستاری از بیمار دشت کربلا، رهبری زنان اسیر شده، خطبه‌خوانی غرایی نیز داشت که همه این‌ها نشان از شخصیت مهم و کلیدی این بانو در پشت صحنه این واقعه بود.

ملازاده عنوان کرد: تربیت انسان‌ها و  شخصیت‌های بزرگی چون امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) در دامن بزرگ بانوی عالم حضرت فاطمه (س) باعث شده تا این دو فرزند به این منش و کنش برسند.

وی نقش حضرت زینب (س) را به عنوان تکمیل‌کننده حادثه کربلا دانست و توضیح داد: اگر این بزرگ بانوی عالم در نقل حادثه عاشورا به این دقت مراقبت نمی‌کرد این حادثه تا به این اندازه تاریخی نمی‌شد، این بانوی دشت کربلا بعد از شهادت امام حسین (ع) رسالت و رشادت اصلی خود را به نمایش و اجرا گذاشت.

بانوی نویسنده کرمانی اظهار کرد: حضرت زینب (س) با خطبه‌خوانی‌های خود توانست رشادت‌های امام حسین (ع) و یارانش معرفی کند و با قدرت بیان خود توانست افکار عمومی را هدایت کند و این از جمله نقش‌های مهم سیاسی و اجتماعی بزرگ بانوی دشت کربلا بود.

ملازاده نقش حضرت زینب (س) را در حادثه عاشورا چند بُعدی دانست و تاکید کرد: این بزرگ بانوی عالم در عین این‌که خواهر سیدالشهدا بود، مادر فرزندانی نیز بود که در رکاب سیدالشهدا جنگیدند و به شهادت رسیدند، در عین این‌که برادرش را در هر بار از دست دادن یارانش دلداری می‌داد برای زنان دشت کربلا نیز مرهم بود.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) علاوه بر مراقبت و پرستاری از برادر بیمار خودش در دشت کربلا، بعد از اسارت مدیریت زنان و دخترانی را به عهده داشت که اسیر شده بودند و در نهایت خطبه‌خوانی بود که سعی کرد تا اذهان را نسبت به خادثه کربلا هدایت کند.

بانوی نویسنده کرمانی به مادران و زنان غزه‌ای اشاره کرد که با تاسی از حضرت زینب (س) اشاه کرد و گفت: هر کسی که در حمایت از دینش قدم برمی‌دارد خداوند به قلب او صبر جاری می‌کند و می‌توان گفت که بانوان غزه صبری را دارند که ناشی از ببخش الهی است.

انتهای خبر/ پسند


هدایت افکار عمومی با خطبه‌خوانی حضرت زینب (س)

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? هدایت افکار عمومی با خطبه‌خوانی حضرت زینب (س)