نمای خالی از زیبایی زیر پل باقدرت

پل باقدرت کرمان از آن دسته پل‌هایی است که با ایجاد آن گره ترافیکی از شهر گشوده شد اما با وجود سال‌ها گذر از احداث آن زیرگذر این پل فاقد منظر زیباست و تنها تلی از خاک دیده می‌شود. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» پل باقدرت کرمان بدون شک از آن […]



پل باقدرت کرمان از آن دسته پل‌هایی است که با ایجاد آن گره ترافیکی از شهر گشوده شد اما با وجود سال‌ها گذر از احداث آن زیرگذر این پل فاقد منظر زیباست و تنها تلی از خاک دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» پل باقدرت کرمان بدون شک از آن دسته پل‌هایی است که توانسته گرهی از مشکلات ترافیکی شهر کرمان باز کند. حالا که این بخش از شهر به عنوان یکی از مراکز خرید شده است ایجاد این پل بسیار راهگشا بوده است.

اما یکی از موضوعاتی که شاید عموماً در کرمان کم‌تر به آن توجه می‌شود زیباسازی است، کافی است که از زیرگذر این پل عبور کنی، دو طرف این پل جز تلی از خاک چیزی نمی‌بینی. موضوعی که یکی از مغازه‌دارن اطراف پل باقدرت به آن اشاره کرد، دقیقاً همین زیباسازی پل بود.

کرمانی‌ها از چهره ناشایسته شهر می‌گویند
او که در نزدیکی مسجد ابوالفضل (ع) و دقیقاً در ورودی این پل مغازه‌ای داشت گفت: پل باقدرت اگرچه توانسته در روزهای شلوغ خصوصاً در روزهای پایانی سال بخشی از ترافیک شهر را کنترل کند اما به هر حال زیبایی هم مهم است.

این مغازه‌دار کرمانی ادامه داد: فکر می‌کنم این حق مردم کرمان نباشد و به حق زیبایی این پل تنها چیزی است که نادیده گرفته شده است.

اما یکی دیگر از شهروندان کرمانی که می‌گفت من همسایه پل باقدرت هستم، بیان کرد: فکر می‌کنم بعد از شهادت سردار سلیمانی باید بیش‌تر به شهر و زیبایی آن رسیدگی کرد.
وی ادامه داد: زیر پل باقدرت فاقد هر زیبایی است، دو طرف کاملاً بیایان است.

شیب تند مانع اجرای فضای سبز
یدالله علیزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در رابطه به زیباسازی کناره‌های پل باقدرت گفت: به دلیل شیب تند این بخش از پل و همچنین پایین بودن کیفیت آب این منطقه امکان کاشت گیاه وجود ندارد البته در هر صورت برای ایجاد فضای سبز این قسمت از گونه‌های مقاوم استفاده خواهد شد.
 
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرمان به قسمت شرقی این پل اشاره کرد و گفت: شیب این بخش بسیار تند بوده و عملا نمی‌توان کاری انجام داد از این رو نیاز است تا با اقداماتی این شیب کاهش داده شود تا بتوانیم در این بخش در گام بعدی برای ایجاد یک فضای سبز مناسب اقدام کرد.
 
کمبود بودجه و اجرایی نشدن زیباسازی پل باقدرت
وی تاکید کرد: طرح زیباسازی رمپ پل باقدرت آماده است اما به دلیل کمبود بودجه هنوز اجرایی نشده است و احتمال می‌رود اواخر امسال و یا ابتدای سال آینده این طرح اجرایی شود.

علیزاده ادامه داد: در خصوص زیباسازی و ایجاد فضای سبز در زیرگذر پل باقدرت دو مرتبه در دفتر شهردار به گفتگو نشستیم، طرح آن داده شد و ان‌شاءالله در سال آینده اجرایی خواهد شد.

 مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرمان با اشاره به پله‌ای شدن شیب دو طرف پل باقدرت برای اجرای فضای سبز توضیح داد: بعد از پله‌ای شدن شیب و جانمایی مناسب می‌توان کشت و کار را در این قسمت انجام داد هر چند که این شیب اجاره نمی‌هد کیفیت مد نظر به اجرا گذاشته شود.
 
اجرای طرح زیباسازی تا پایان سال
رضا خیاط‌زاده شهردار منطقه سه شهر کرمان نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در خصوص زیباسازی زیرگذر پل باقدرت گفت: در حال انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار برای اجرای طرح زیباسازی زیرگذر پل باقدرت هستیم.

وی به شیب رمپ فضای سبز پل باقدرت اشاره کرد و گفت: این شیب مانع طراحی و اجرای فضای سبز بوده است و اما اکنون به دنبال استفاده از قطعات بتنی هستیم و قرار است تا پایان سال این طرح اجرا شود.
انتهای خبر/ پسند
 
 


نمای خالی از زیبایی زیر پل باقدرت

منبع:آرمـان
? نمای خالی از زیبایی زیر پل باقدرت