نمایشگاه کرمان اکسپو برگزار می‌شود | اخبار اقتصادی کرمان

 نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان گفت:«نمایشگاه کرمان اکسپو با هدف معرفی توانمندی‌های صادراتی استان کرمان همزمان با برگزاری بزرگداشت روز صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانی و برگزاری پنل‌های تخصصی حوزۀ صادرات،در دی‌ماه سال‌جاری توسط اتاق کرمان برگزار می‌شود». سیدمهدی طبیب‌زاده با تاکید بر اینکه اساسی‌ترین راهبرد اتاق کرمان صادرات‌محور بودن […]

 نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان گفت:«نمایشگاه کرمان اکسپو با هدف معرفی توانمندی‌های صادراتی استان کرمان همزمان با برگزاری بزرگداشت روز صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانی و برگزاری پنل‌های تخصصی حوزۀ صادرات،در دی‌ماه سال‌جاری توسط اتاق کرمان برگزار می‌شود».

سیدمهدی طبیبزاده با تاکید بر اینکه اساسی‌ترین راهبرد اتاق کرمان صادرات‌محور بودن کالاهاست،افزود:«برگزاری بزرگداشت روز صادرات و پنل‌های تخصصی جانبی آن و همچنین نمایشگاه کرمان اکسپو می‌تواند امیدواری و تشویق بیشتری در بین فعالان اقتصادی به‌ویژه صادرکنندگان ایجاد کند و توانمندی‌های صادراتی استان را نیز به نمایش بگذارد».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان،وی در نشست کمیته برگزاری این رویدادها بیان کرد:«پرداختن به مسائل مختلف حوزۀ صادرات حیاتی‌ترین ماموریت اتاق کرمان است زیرا اگر صادرات رونق یابد،بهره‌وری و استفاده از تکنولوژی نیز افزایش می‌یابد و سایر بخش‌ها در مسیر توسعۀ استان بهتر پیش می‌روند».

رئیس اتاق کرمان ادامه داد:«برای این رویداد میهمانان خارجی از جمله رایزنان بازرگانی،سفرا،صادرکنندگان و افراد تاثیرگذار در صادرات استان را دعوت خواهیم کرد و برنامه‌های پیشبینی شده را در بهترین سطح و با کیفیت بالا برگزار می‌کنیم».

وی اضافه کرد:«قصد داریم در برنامه‌ای میان‌مدت در ارائۀ پیشنهاد به سازمان توسعه تجارت ایران،روند برگزاری بزرگداشت روز صادرات و انتخاب صادرکنندگان نمونه را تغییر دهیم به طوری که معیارهای مدنظر برای انتخاب صادرکنندۀ نمونه و سیاست‌های تشویقی بازنگری و حل اساسی مشکلات حوزه صادرات انجام شود».

طبیبزاده با بیان اینکه می‌توان صادرات استان کرمان را از سه میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار رساند،یادآور شد:«در نشست چند روز گذشته با وزیر اقتصاد بیان کردیم که سیاست‌های بانک مرکزی در رابطه با صادرات به بن‌بست رسیده و صادرکنندگان واقعی از این مسیر خارج شده‌اند و صادرات واقعی صورت نمی‌گیرد».

وی خاطرنشان کرد:«در حال حاضر امیدواری برای حل مشکلات صادرات و رفع تعهدات ارزی نسبت به گذشته بیشتر شده و باید ببینیم دولت در عمل چه اقداماتی را انجام می‌دهد». /پ




نمایشگاه کرمان اکسپو برگزار می‌شود

منبع:خبر کرمان
?نمایشگاه کرمان اکسپو برگزار می‌شود :اخبار استان کرمان – اقتصادی