نشست محوری جهاد روایتگری بانوان جهان اسلام در کرمان برگزار می‌شود

فاطمه گنجی، مسئول بانوان بیست‌و‌یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان در خصوص برنامه‌های حضور بانوان در این اجلاس، با بیان اینکه امام ‌حسین(ع) محور وحدت و آزادگی است، گفت: تنها شیعیان نیستند که برای امام‌حسین(ع) عزاداری می‌کنند. سیدالشهدا(ع) متعلق به همه بشریت است و پیروان همه […]


فاطمه گنجی، مسئول بانوان بیست‌و‌یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان در خصوص برنامه‌های حضور بانوان در این اجلاس، با بیان اینکه امام ‌حسین(ع) محور وحدت و آزادگی است، گفت: تنها شیعیان نیستند که برای امام‌حسین(ع) عزاداری می‌کنند. سیدالشهدا(ع) متعلق به همه بشریت است و پیروان همه ادیان عشق و علاقه خاصی به ایشان دارند. هر گروه، مذهب و مرامی که خواهان سرافرازی و آزادی است باید به مکتب امام‌حسین(ع) رجوع کند.

وی با اشاره به اینکه بیست‌و‌یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی به‌همت سازمان بسیج صداوسیما و با مشارکت استانداری کرمان از نهم تا یازدهم مرداد ماه در پایتخت مقاومت جهان اسلام برگزار می‌شود، افزود: در این اجلاس که باحضور جمعی از فعالان و نخبگان جامعه ستایشگری و مداحی سراسر کشور و ۱۲ کشور برگزار خواهد شد بانوان پیشکسوت از سراسر کشور و استان کرمان نیز حضور دارند.

گنجی با بیان اینکه اجلاس در استان کرمان بر محور مقاومت و سپهبد شهید حاج‌ قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: کرمان از مناطقی است که تکایا و حسینیه‌های قدیمی آن میزبان عزاداران است و هرکدام حال و هوا و سنت‌های خاص خود را دارند مانند خانه سادات خوشرو، تکیه قلعه، تکیه قلعه محمود، تکیه بُنگی‌ها، تکیه نوروزعلی، تکیه فاطمیه و تکیه گلبازخان که هر سال میزبان خیل عظیم عاشقان حسینی و عزاداری اباعبدالله(ع) و ائمه اطهار هستند.

مسئول بانوان بیست‌و‌یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی در ادامه به رویدادهای جانبی اجلاس در کرمان پرداخت و اظهار کرد: از جمله این رویدادها برگزاری سومین نشست بانوان سخنور، ستایشگران و شعرای آیینی با محوریت جهاد روایتگری بانوان جهان اسلام و روضه جلسات خانگی است که با حضور در تعدادی از مساجد بزرگ و دارای هیئت برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد به زن تراز انقلاب، اثربخشی جهاد روایتگری بانوان و تفسیر جمله «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» پرداخته می‌شود. همچنین چگونگی جریان‌سازی و رسالت زینب‌گونه زمانه ما در هئیت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گنجی با بیان اینکه از دیگر محورهایی که در نشست بانوان اهمیت قابل توجهی دارد پرداختن به راهبردهای بیشتر وحدت بین مسلمانان، شیعیان و جهان اسلام است، گفت: تعدادی از بانوان سخنور، ستایشگر و شعرای آیینی در حاشیه نشست، افتتاحیه و اختتامیه و رویداد شعر تجلیل می‌شوند. همچنین در جریان اجلاس بازدید بانوان از ۳۲ روضه و جلسات خانگی در سراسر کرمان انجام می‌شود.

انتهای پیام


نشست محوری جهاد روایتگری بانوان جهان اسلام در کرمان برگزار می‌شود

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? نشست محوری جهاد روایتگری بانوان جهان اسلام در کرمان برگزار می‌شود