نشست صمیمانه مدیران ارشد صنعت آب و برق استان قزوین با رئیس کل دادگستری

به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ مدیران ارشد صنعت آب و برق استان قزوین ضمن دیدار با رئیس کل دادگستری استان در خصوص آخرین وضعیت و چالش های فراروی این صنعت در استان و زمینه های همکاری با دستگاه قضا برای ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم تبادل نظر کردند. حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا رئیس کل […]


به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ مدیران ارشد صنعت آب و برق استان قزوین ضمن دیدار با رئیس کل دادگستری استان در خصوص آخرین وضعیت و چالش های فراروی این صنعت در استان و زمینه های همکاری با دستگاه قضا برای ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم تبادل نظر کردند.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا رئیس کل دادگستری استان در این دیدار اظهارداشت: به تصریح آموزه های دینی رساندن نعمت های الهی به مردم قابل تمجید است و دستگاه قضایی نیز کمک می کند تا ریسک پذیری و شجاعت مدیران برای تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به مردم افزایش یابد.

حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا بر اهمیت رویکرد کارشناسی در زمینه تولید، مصرف و چالش های فرا روی صنعت آب و برق استان تاکید کرد و خواستار برگزاری جلسات مستمر و مدون بین دستگاه های خدمات رسان و مجموعه دادگستری استان برای رفع مشکلات خدمت رسانی به مردم شد.  

وی ادامه داد: فرصت خدمتگزاری به مردم یک نعمت از سوی خداوند متعال است که باید قدر آن را بدانیم و آن را به سادگی از دست ندهیم.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز در این دیدار گزارشی در خصوص طرح ها و پروژه های این شرکت ارائه کرد.

وی با اشاره به اقدامات شرکت آب منطقه ای قزوین در حوزه مطالعات منابع آبی گفت: مطالعات و اندازه گیری منابع آب استان در حوزه آب های سطحی مانند چشمه ها، قنوات، رودخانه ها و منابع آب زیرزمینی با استفاده از ابزارهای اندازه گیری مخصوص مورد پایش قرار می گیرد و در نهایت با تحلیل داده های بدست آمده میزان بیلان منابع آب و تغییرات سطح آب های زیرزمینی مشخص می شود.

ستوده تصریح کرد: همچنین براساس اطلاعات حاصل شده در خصوص احداث سدها، بندها، خطوط انتقال و محل های مناسب جهت تغذیه مصنوعی برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: کم آب شدن دشت قزوین چالشی مهم است که بر اساس آن حجم ذخیره آبخوان در این دشت از ۱۳ میلیارد مترمکعب در چهار پنج سال گذشته به حدود ده میلیارد مترمکعب در حال حاضر رسیده که بایستی اقدامات هوشمندانه ای برای حفظ و احیاء این سفره ارزشمند صورت گیرد.

ستوده همچنین با اشاره به تغییرات اقلیمی و وقوع خشکسالی برای چهارمین سال پیاپی در استان اظهارداشت: با توجه به وضعیت منابع آبی استان و لزوم سازگاری با کم آبی و با هدف مدیریت مصرف و جلوگیری از بروز چالش در این حوزه مطالعات طرح های توسعه منابع آب استان تا افق ۱۴۲۰ توسط شرکت آب منطقه ای انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با بیان این که بارگذاری های جدید در استان باید بر مبنای سند جامع آمایش استان صورت گیرد افزود:یکی از مهمترین اقدامات در مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب در حوزه بازچرخانی پساب و استفاده مجدد از پساب تولیدی بجای منابع آب زیرزمینی در تولید است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با اشاره به مهمترین طرح های آبی استان اظهارداشت: سد شهید لشگری نهب به عنوان اولین سد استان قزوین با حجم مخزن ۱۲۰ میلیون مترمکعب با تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی هدف از ساخت این سد را کنترل سیلاب های فصلی و ناگهانی رودخانه خررود و تامین و مدیریت آب جهت مصارف کشاورزی عنوان کرد.

نشست صمیمانه مدیران ارشد صنعت آب و برق استان قزوین با رئیس کل دادگستری

این مدیر یادآورشد: در پائین دست این سد، شبکه آبیاری نهب قرار گرفته که با هدف تنظیم و تحویل ۸۰ میلیون مترمکعب آب از منابع سطحی به اراضی کشاورزی در دست اجراست و هزینه ساخت پروژه سد و شبکه آبیاری نهب حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

ستوده در خصوص احداث سد بالاخانلو در منطقه بوئین زهرا نیز گفت: سد بزرگ بالاخانلو با هدف تامین بخشی از نیاز آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان به میزان ۵ میلیون مترمکعب در حال احداث است که این سد نیز با پیشرفت ۸۶ درصدی بزودی آماده آبگیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تصریح کرد: انتقال آب از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان نیز یکی دیگر از طرح های مهم انتقال آب در استان است که فاز اول آن با هدف تامین آب شرب آبیک به میزان ۲۶۰ لیتر در ثانیه به بهره برداری رسیده و فاز دوم طرح با هدف انتقال آب از سد طالقان به شهرهای محمدیه و مهرگان در انتظار تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

ستوده ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی در پیشگیری و برخورد با خاطیان و متخلفان در حوزه منابع آب استان یادآورشد: تاکنون حدود ۳۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شده است.

در ادامه موتابها مدیرعامل شرکت نیروگاه شهید رجایی، بیرنوندی مدیرعامل آبفا نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.

انتهای پیام


نشست صمیمانه مدیران ارشد صنعت آب و برق استان قزوین با رئیس کل دادگستری

منبع: بــرنا
? نشست صمیمانه مدیران ارشد صنعت آب و برق استان قزوین با رئیس کل دادگستری