ناترازی انرژی چالشی برای دولت پزشکیان/بحرانی برای آینده ایران + فیلم

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از انرژی پرس، امید کریمیان عضو کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم با تایید ناترازی در حوزه نفت و گاز و نیرو و اینکه دولت جدید پزشکیان با یک ابرچالش در حوزه انرژی مواجه است گفت: قطعا در بحث ناترازی انرژی در حوزه نفت و برق و گاز در کشور با […]


به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از انرژی پرس، امید کریمیان عضو کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم با تایید ناترازی در حوزه نفت و گاز و نیرو و اینکه دولت جدید پزشکیان با یک ابرچالش در حوزه انرژی مواجه است گفت: قطعا در بحث ناترازی انرژی در حوزه نفت و برق و گاز در کشور با مشکل مواجهیم و می‌طلبد مجلس و دولت برای جبران این ناترازی دست به دست هم دهند و اقدامات لازم را انجام دهند.


عضو کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم ادامه داد: وظیفه دولت این است که یک تیم قوی و منسجم، متشکل از افراد متخصص و توانمند در همه حوزه ها گرد هم آورد تا مشکلات را شناسایی کنند و برای آن برنامه ریزی کنند تا اگر نیاز به قانون دارد آن را در قالب لایحه‌ای به مجلس بیاورند.

کریمیان با اشاره به وظیفه مجلس در این باره اضافه کرد: وظیفه مجلس هم برای کمک و حمایت از دولت در بحث قانون‌گذاری این است که بستر و ریلی را فراهم کند تا با تکیه به توان و تخصص کمیسیون انرژی و حمایت کمیسیون در صحن علنی، درراستای کمک به دولت و رفع مشکلات موجود، لایحه فوق در این باره به تصویب برسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم در پاسخ به اینکه این ناترازی در حوزه انرژی از ادوار گذشته هم وجود داشته؛ اما در حال حاضر تشدید شده و به چالش جدی برای دولت جدید تبدیل شده است، گفت: خوشبختانه دولت و مجلس شروعشان با هم تقارن دارد که یک مزیت است.

او تاکید کرد: با توجه به منویات رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان و تاکیدشان مبنی بر همکاری و همفکری و فراهم کردن ریل مناسب برای دولت تا بتواند در این زمینه حرکت کند؛ مجلس خودش را موظف می‌داند دراین باره با دولت همراهی لازم را داشته باشد تا این کمبود و کسری و ناترازی در حوزه انرژی را به حداقل برساند. وزرای سیاسی در زمین احزاب بازی می‌کنند کریمیان همچنین درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کدامیک از گزینه‌های احتمالی فوق که این روزها به عنوان وزیر پیشنهادی نفت ونیرو در فضای مجازی مطرح هستند، احتمال رای‌آوری بیشتری در مجلس دارند؟ بیان کرد: این اسامی صرفا گمانه‌زنی است و هنوز برای مجلس گزینه‌ای به عنوان وزرای پیشنهادی نفت و نیرو مسجل نشده است و کسی جز نزدیکان آقای پزشکیان که در حال بررسی موارد پیشنهادی هستند، هنوز کسی از این گزینه‌ها اطلاعی ندارد.

نماینده مردم مریوان در دو دوره مجلس همچنین اظهار امیدواری کرد: امیدوارم کسانی که برای دو وزارتخانه مهم نفت و نیرو به عنوان وزیر به مجلس پیشنهاد می‌شوند، افراد فنی و کاردان و دارای تجربه و تخصص باشند که با خانواده نفت و نیرو بیگانه نیستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم همچنین با شاره به دیگر شاخص های مورد نظر برای وزرای نفت و نیرو ادامه داد: وزرای پیشنهادی نفت و نیرو بهتر است در عین حال که جوان و متخصص هستند، وابستگی به این وزارتخانه‌ها داشته باشند یعنی نفتی و وزارت نیرویی باشند تا درد پرسنل و کارمندان آن وزارتخانه‌ها را بدانند. از مشکلات فنی باخبر باشند و در عین حال بدانند روی سکوها در مناطق جنوبی و عسلویه برای برداشت نفت و گاز چه مشکلاتی وجود دارد. نه اینکه کسی باشد که هیچ شناختی از این مسائل ندارد و حتی استخراج نفت را هم تاکنون ندیده است.

کریمیان در پایان در پاسخ به اینکه وزرای پیشنهادی در چه صورتی می‌توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند؟ گفت: وزرای پیشنهادی بهتر است از جنس و بدنه وزارتخانه نفت و نیرو باشند و سیاسی نباشند. سیاسی بودن باعث می‌شود در حیاط و (زمین) دولت و احزاب و جریانات سیاسی کار کنند؛ اما اگر فنی باشند هم درد مردم را می‌فهمند هم اولویت‌ها را می‌دانند.

  • دريافت فایل ویدیو


ناترازی انرژی چالشی برای دولت پزشکیان/بحرانی برای آینده ایران + فیلم

منبع: اصلاحات نیوز
? ناترازی انرژی چالشی برای دولت پزشکیان/بحرانی برای آینده ایران + فیلم