میزان رضایت مردم از دستگاه قضایی در جزیره کیش ۹۵ درصد است

به گزارش نذیر کرمان هرمزگان، مراسم تکریم و معارفه دادستان جدید کیش با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان و جمعی از مسئولان برگزار شد.  مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در این مراسم گفت: در نتیجه همکاری و هم افزایی بسیار خوب میان دولت و دستگاه قضایی برای حل مشکلات مناطق آزاد اقدامات و جلسات […]



به گزارش نذیر کرمان هرمزگان، مراسم تکریم و معارفه دادستان جدید کیش با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان و جمعی از مسئولان برگزار شد. 

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در این مراسم گفت: در نتیجه همکاری و هم افزایی بسیار خوب میان دولت و دستگاه قضایی برای حل مشکلات مناطق آزاد اقدامات و جلسات کارشناسی خوبی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی در سطح کشور ۷۰ درصد است گفت: براساس آمار ارائه شده در سامانه نظرسنجی قوه قضاییه، میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی در استان هرمزگان ۸۷ درصد و در جزیره کیش ۹۵ درصد است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه با قدردانی از زحمات محمد عباسی دادستان پیشین عمومی و انقلاب کیش، گفت: در حدود ۹ سال حضور آقای عباسی در کیش پیوند شایسته‌ای بین جوامع صنفی، مردم و مسئولان ایجاد شده است.

قهرمانی خاطرنشان کرد: با پایان دوران مسئولیت محمد عباسی به عنوان دادستان کیش، علی سالمی زاده که از قضات برگزیده استان هرمزگان است از امروز عهده دار این سمت در جزیره کیش خواهد بود. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، تعارض قوانین و دوگانگی مدیریتی مناطق آزاد را چالشی جدی برای مردم، مسئولان و دستگاه قضایی برشمرد و گفت: این موضوع زمینه ساز بروز اختلاف و در برخی موارد فساد شده است.

مجتبی قهرمانی افزود: دو منطقه آزاد کیش و قشم به دلیل تعارض قوانین و دوگانگی مدیریتی با مشکلات زیادی روبرو هستند و در این بین منطقه آزاد کیش وضعیت بهتری دارد.

او گفت: ایجاد اشتغال مولد یکی از مهمترین مأموریت‌های مناطق آزاد است و در این زمینه انتظارات برآورده نشده است.

امام جمعه کیش هم در این مراسم با قدردانی از محمد عباسی با بیان اینکه توسعه زیرساخت، اجرای عدالت در جامعه با مشارکت مردم، کانونی‌ترین محور فعالیت دستگاه قضا محسوب می‌شود، گفت: برای عدالت گستری در جامعه براساس تأکیدات قرآن کریم ابتدا باید اقدام فرهنگی انجام شود و برای جلوگیری از هرج و مرج با قانون شکنان نیز بر اساس قوانین اسلامی رفتار شود.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز با اشاره به وسعت کم جزیره کیش، گفت: برخلاف این موضوع با توجه به استقرار منطقه آزاد و فعالیت های تجاری اشخاص، پرونده‌های مهمی به لحاظ موضوع و اعداد و ارقام در کیش مطرح می شود.

وی افزود: بهره برداری از ساختمان جدید دادگستری و تلاش‌های بی وقفه مسئولین و کارکنان دستگاه قضا در جزیره کیش شایسته قدردانی است چرا که موجبات رضایت مندی مردم را فراهم ساخته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم با بیان اینکه در حکومت اسلامی مسئولیت، امانتی سنگین محسوب می‌شود، گفت: باید نسبت به آن در دنیا و آخرت پاسخگو بود.

رحیم سرهنگی، گفت: تلاش‌های کارکنان و مجموعه دادگستری و دادستانی کیش و تعامل خوب آن‌ها با جوامع مختلف کیش با هدف تسریع در حل مشکلات مردم، موجب پیشبرد اقدامات در منطقه آزاد کیش شده و جای تقدیر دارد.

محمد عباسی دادستان پیشین کیش هم در این مراسم با تشکر از مردم، دستگاه‌ها و مسئولان کیش، اعلام کرد: در مدت مسئولیتم در کیش، تلاش دستگاه قضایی، حل پرونده‌ها و عدالت گستری در کمترین زمان ممکن بود.

در پایان این مراسم از زحمات محمد عباسی دادستان سابق عمومی و انقلاب جزیره کیش تقدیر شد و علی سالمی زاده به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جزیره کیش معرفی شد.

انتهای پیام /


میزان رضایت مردم از دستگاه قضایی در جزیره کیش ۹۵ درصد است

منبع: بــرنا
? میزان رضایت مردم از دستگاه قضایی در جزیره کیش ۹۵ درصد است