موردی از بیماری تب دنگی و وجود پشه آئدس در کرمان گزارش نشده است

نذیر کرمان/کرمان مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون موردی از وجود پشه آئدس در استان کرمان شناسایی نشده و موردی از بیماری تب دنگی نیز گزارش نشده است. سعید صحبتی امروز ۱۹ تیرماه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: تب دنگی از بیماری‌های ویروسی خونریزی دهنده است که توسط […]



نذیر کرمان/کرمان مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون موردی از وجود پشه آئدس در استان کرمان شناسایی نشده و موردی از بیماری تب دنگی نیز گزارش نشده است.

سعید صحبتی امروز ۱۹ تیرماه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: تب دنگی از بیماری‌های ویروسی خونریزی دهنده است که توسط پشه ناقل آئدس منتقل می‌شود و پشه عامل بیماری از حدود سال ۱۳۹۸ در کشور ما صید شد اما چون ویروس بیماری در جامعه وجود نداشت، منجر به انتقال بیماری نمی شد.

وی ادامه داد: از حدود دو ماه قبل مواردی از بیماری تب دنگ که از کشورهای همسایه به ویژه امارات وارد کشور شده بود، شناسایی شد که عمدتا در استان‌های هرمزگان و فارس بود و بعضی از این افراد به خاطر حال عمومی بد راهی بیمارستان‌ها شدند که بهبود پیدا کردند.

صحبتی با اشاره به شناسایی مواردی از آلودگی پشه آئدس در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همسایگی این دو استان با کرمان، اضافه کرد: بنابراین باید آمادگی خود را برای مقابله با این بیماری افزایش دهیم که در این راستا محور فعالیت‌های دانشگاه بر دو امر آموزش و اطلاع رسانی به نیروهای متخصص، مراقبان سلامت و عموم جامعه است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: محور دوم فعالیت‌های دانشگاه، رصد حضور پشه عامل بیماری و ویروس عامل بیماری در جامعه است که خوشبختانه تا امروز موردی از وجود پشه و نیز بیماری در سطح استان گزارش نشده است.

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، وی خاطرنشان کرد: البته این مراقبت و هوشیاری باید در سطح جامعه وجود داشته باشد تا در صورت اتفاق، بتوانیم پاسخگویی سریع و بهنگام داشته باشیم.

انتهای پیام 


موردی از بیماری تب دنگی و وجود پشه آئدس در کرمان گزارش نشده است

منبع: ایـسنا
? موردی از بیماری تب دنگی و وجود پشه آئدس در کرمان گزارش نشده است