نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: عدم شناخت کرمان در سطح ملی و بینالمللی و حتی استانی، مهمترین ضعف گردشگری کرمان است و روشهای مختلفی را تجربه میکنیم تا این شناخت انجام شود. سیدمهدی طبیب زاده امروز ۲۹ مهرماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی […]
نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: عدم شناخت کرمان در سطح ملی و بینالمللی و حتی استانی، مهمترین ضعف گردشگری کرمان است و روشهای مختلفی را تجربه میکنیم تا این شناخت انجام شود.
سیدمهدی طبیب زاده امروز ۲۹ مهرماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی طرح کرمان ۱۴۰۴ با رویکرد گردشگری اظهار کرد: علیرغم همه ظرفیتهای گردشگری در استان، اما هنوز گردشگری نتوانسته به عنوان یکی از پیشرانهای اقتصادی کرمان عمل کند.
وی افزود: در بیرون از استان، شناختی از کرمان وجود ندارد و تا زمانی که این استان آنطور که باید شناخته نشود، بهعنوان مقصد گردشگری بهشمار نمیآید.
طبیب زاده تصریح کرد: عدم شناخت کرمان در سطح ملی و بینالمللی و حتی استانی، مهمترین ضعف گردشگری کرمان است و روشهای مختلفی را تجربه میکنیم تا این شناخت انجام شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: روند بررسی موضوعات در اتاق بازرگانی کرمان به این شکل است که موضوع را در جلسات متعدد با دولت، بخش خصوصی، دانشگاه و گاهی هم با قوه قضائیه و یا مجلس و با بهرهگیری از اسناد بالادستی مطرح میکنیم و خروجی را به شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی میآوریم.
وی از تکنولوژیهای جدید سخن بهمیان آورد و اضافه کرد: در لبه تکنولوژی حرکت میکنیم و میشود از این فرصت برای جبران عقبماندگی کشور و استان کرمان استفاده کرد، زیرا در غیر این صورت عقبماندگیها تصاعدی میشود.
طبیب زاده افزود: طرح موضوعاتی مانند کشاورزی مدرن، گردشگری مدرن، معدنکاری مدرن، مدارس خلاقیت و آموزش در این راستا است تا بتوایم با کمک دانشمندان و افراد باهوش کشور این عقبماماندگیها را حذف کنیم.
وی با اشاره به اینکه روشهای گردشگری نو شده، اظهار کرد: باید نو بیندیشیم و حالا دیگر بحث هتلهای مدرن و گران مطرح نیست، بلکه گردشگری تجربه و ماجراجویی در دنیا راه افتاده است و کرمان پر از ظرفیتهای تجربه و ماجراجوییست که از آن جمله میتوان به کوههای مرتفع، کویر، مسیرهای متنوع از کوه به دشت اشاره کرد.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: بازار بسیار خوب و مشتریان خوبی برای گردشگری کرمان داریم و باید بلد باشیم که مشتریان را چگونه به این بازار وصل کنیم، زیرا رونق اقتصادی به دنبال رونق گردشگری میآید.
انتهای پیام
منبع: ایـسنا ? مهمترین ضعف گردشگری کرمان چیست؟
زلزله بزرگ ۶.۵ بم استان کرمان در ۲۱ سال قبل در حالی رخ داد که تا پیش از آن هیچ زمینلرزهای در آن به ثبت نرسیده بود و به باور متخصصان این حوزه با ملاحظات پیشگیرانه میتوان ۵ تا ۱۰ برابر از میزان خسارتهای جانی و مالی در سوانح طبیعی و انسانی کاست؛ چرا که […]
نذیر کرمان/کرمان سحرگاه پنجم دیماه ۱۳۸۲، شهر بم در خوابی سنگین فرو رفته بود. سوز سرد زمستانی، کوچههای خاموش شهر را در آغوش گرفته بود و خانهها چون صدفهایی مطمئن، خانوادههای خسته را در خود پناه داده بودند. اما زمین، این مادر بیرحم، ناگهان طغیان کرد. تنها ۱۲.۵ ثانیه کافی بود تا آرامش به ویرانی […]
نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی شهرستان رفسنجان به ظرفیتهای شهرستان اشاره و تأکید کرد: موقعیت استراتژیک رفسنجان و ظرفیتهای متنوع آن میتواند در خدمتِ شعار تولید یک میلیون تن کاتد مس در برنامه هفتم توسعه اقتصادی باشد و این شهرستان را به عنوان «نقطه سبز سرمایهگذاری» تلقی کند. مجید حجت غروب چهارم دیماه در نشست […]
نذیر کرمان/کرمان مراسم تجلیل از بانوان و مادرانی که فرزندانشان از سقط نجات یافتند(طرح نفس)، چهارم دی ماه در زرند برگزار شد. این مراسم با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئول مرکز نفس کرمان، جمعی از مسئولان اجرایی، فرماندهان نیروهای نظامی، انتظامی و خانوادههای معظم شهدا با هدف تکریم مقام زن و تجلیل از مادران برگزیده […]
نُه + سه =