منیژه لطفیانی در جام‌جهانی عکاسی فرانسه نشان نقره گرفت | اخبار فرهنگی کرمان

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: عکاس کرمانی منیژه لطفیانی در پیج اینستاگرام خود خبر داد؛ عکسی از او در مسابقات بین‌المللی wpe  (موسوم به جام جهانی عکاسی) فرانسه،مقام سوم و نشان نقره را کسب کرده است. این موفقیت را به ایشان و جامعۀ عکاسی کرمان تبریک می‌گوییم. برای آگاهی بیشتر در این باره،با این عکاس هنرمند […]

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: عکاس کرمانی منیژه لطفیانی در پیج اینستاگرام خود خبر داد؛ عکسی از او در مسابقات بین‌المللی wpe  (موسوم به جام جهانی عکاسی) فرانسه،مقام سوم و نشان نقره را کسب کرده است. این موفقیت را به ایشان و جامعۀ عکاسی کرمان تبریک می‌گوییم.

برای آگاهی بیشتر در این باره،با این عکاس هنرمند گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

وی گفت:«در این مسابقه ۱۲۴۷۳ عکاس از سراسر دنیا در ژانرهای مختلف شرکت کردند که نهایتا من در ژانر عکاسی خیابانی مقام سوم را کسب کردم».

این هنرمند افزود:«در استیتمنت این کار نوشته‌ام:« زندگی بر مدار زمان دوار است؛

و ما دونده بر روی این مدار؛

و تکرار

تکرار ….»

لطیفانی

لطفیانی با بیان این‌که خیلی اهل شرکت در مسابقات و جشنواره‌ها نیستم و گه‌گاه به اصرار دوستان در مسابقات عکاسی شرکت می‌کنم،توضیح داد:«پیش‌تر هم موفقیت‌هایی داشته‌ام؛ ازجمله برگزیده شدن عکس‌ام در مسابقات تصویر سال در سال ۱۴۰۲ و نمایش در نمایشگاه خانه هنرمندان تهران و انتخاب عکسی از من جزو ۵۰ عکس برتر در مسابقات عکاسی کشور اسپانیا در سال ۲۰۲۴».

وی که مهندسی الکترونیک خوانده و پس از آن در مدیریت بازاریابی ادامه تحصیل داده است،گفت:«ژانر مورد علاقه‌ام عکاسی مستند اجتماعی و مینیمال است،ولی به لحاظ طبیعت‌گردی و سفرهای زیاد،به عکاسی طبیعت و لنداسکیپ و معماری تاریخی هم علاقمندم».

لطفیانی با اشاره به این‌که حدود ۴ سال است عکاسی می‌کنم،بیان کرد:«ابتدا به صورت تجربی به مدت دو سال با موبایل فتوگرافی می‌کردم و بعد از گذراندن کلاس آموزش پایه عکاسی در خانه هنر کرمان،حدود دو سال است عکاسی با دوربین را شروع کردم».

وی با بیان این‌که از سال ۱۴۰۰ به عنوان مدیر و سرگروه رویداد «فتوواک ـ کرمان» فعالیت عکاسی جمعی را دنبال کرده‌ام،افزود:«هدفم از این کار،ایجاد فضایی مناسب و آموزشی از طریق کسب تجربه برای علاقمندان به عکاسی در کرمان بوده و هدف دوم من آشنایی بیشتر با مبلمان شهری،سازه‌های معماری،بناهای تاریخی،قومیت‌ها،جغرافیای منطقه،مردم‌شناسی،فرهنگ و سنن،صنایع‌دستی،محصولات کشاورزی،گونه‌های جانوری و جاذبه‌های توریستی و گردشگری در شهر و استان کرمان است».

 

 

 


منیژه لطفیانی در جام‌جهانی عکاسی فرانسه نشان نقره گرفت

منبع:خبر کرمان
?منیژه لطفیانی در جام‌جهانی عکاسی فرانسه نشان نقره گرفت :اخبار استان کرمان – فرهنگ