مقاومت در غزه با اقتدا به سیدالشهدا | اخبار استان کرمان

امام جمعه کرمان گفت: ملت فلسطین با اقتدایی که به امام حسین (ع) و اصحاب او در کربلا کرده‌اند، به آزادی و پیروزی قطعی خواهند رسید. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» ضمن عرض تسلیت و تعزیت به‌مناسبت اربعین حسینی عنوان کرد: یکی از جریان‌های پویا، […]



امام جمعه کرمان گفت: ملت فلسطین با اقتدایی که به امام حسین (ع) و اصحاب او در کربلا کرده‌اند، به آزادی و پیروزی قطعی خواهند رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» ضمن عرض تسلیت و تعزیت به‌مناسبت اربعین حسینی عنوان کرد: یکی از جریان‌های پویا، زنده و تاریخی جریان عاشورا و به‌دنبال آن اربعین است.

وی افزود: واقعه عاشورا بی‌نظیر است و در تاریخ نمونه‌ای نداریم که یک حادثه‌ای همچون عاشورا در کربلا اتفاق بیافتد، سردمداران قیام این انقلاب دو شخصیت مهم حضرت زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب (س) بودند و این دو شخصیت توانستند کاروانی را که در آن وقت به ظاهرش کسی نگاه می‌کرد و شکست‌خورده بود، هدایت کنند.

امام جمعه کرمان اذعان کرد: شاید آن روز از تاریخ کسانی با نگاه تنگ‌نظرانه و پایین به کربلا نگریستند و به‌نظر تمام شد اما به واقعه عاشورا یک جریان پویا و زنده تاریخی برای همه آزادی‌خواهان جهان تبدیل شد، در کربلا امام حسین علیه‌السلام با همه هستی و وجود خودش با خانواده و بچه‌هاش در راه اسلام فدا شدند و عاشورا را به اوج رسانند.

علیدادی‌ سلیمانی بیان کرد: بعد از عاشورا هم باقی‌مانده کاروان پیام این خون به‌ناحق ریخته شده امام حسین علیه‌السلام و شهدای کربلا را به عالم بشریت و جهان اسلام منتقل کرده و به بهترین وجه ممکن توانستند در طول دو ماه جریان‌سازی کند و این واقعه را برای همیشه در تاریخ زنده نگه دارد، این واقعه زیربنایی برای هر مقاومت انسانی در راستای جلب رضایت خدا شد.

وی ادامه داد: جریان اربعین در دهه اخیر توانسته است، نگاه به مقاومت را جهانی کند و همه دنیا را به نظاره بنشاند، در این تجمع بزرگ و جهانی افرادی شرکت که می‌کنند، این توانایی را دارند که جامعه انسانی و بشریت را به مقاومت، ایثار و فداکاری دعوت کنند.

نماینده ولی فقیه در کرمان تاکید کرد: شما در این مدت یک ماهه پیاده‌روی اربعین، اوج ایثار را می‌بینید و شاهد ترسیم صحنه‌ای از بهشت ترسیم هستید، این‌ ایثار و زیبایی را نیز دنیا نظاره‌گر است، این جریان حول محور شخصیت کم‌نظیر امام حسین علیه‌السلام، شخصیتی که شهادت و ایثار در دستور کارش قرار دارد، شکل گرفته است.

علیدادی‌ سلیمانی مطرح کرد: امیدواریم که این اربعین به حرکت نجات‌بخش جهان از این ظلم‌هایی که در حال رخ‌دادن است، منتهی شود و حتماً این اتفاق خواهد افتاد، به فضل خداوند این حرکت اربعین زمینه‌ساز نهضت جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در کرمان اذعان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که بسیار مهم است بحث‌ ظلم است، ما در بخشی از جهان اسلام شاهد خونریزی‌هایی هستیم، در غزه و فلسطین که به‌وسیله هیأتی تبهکار زنان و کودکان بی‌دفاع و بی‌پناه را مورد کشتار و ظلم قرار می‌دهند، مطمئن باشید این خون‌های بی‌گناهی که امروز به زمین ریخته می‌شود در راستای همان کربلای امام حسین علیه‌السلام است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه تبهکاران صهیونیستی حتماً در برابر مقاومت مردم غزه شکست می‌خورند، گفت: آثار شکست آنان از همین الان نیز مشخص است و کربلای کوچک دوباره در حال رخ‌ دادن است، بچه‌های بی‌گناه و زن‌های بی‌دفاع به خاک و خون کشیده می‌شوند و مردم مظلوم فلسطین هر روز در این ماجرای بزرگ مقاومت انسانی و اسلامی، جان خودشان را فدا می‌کنند و مطمئناً این فداکاری‌ها، جان‌فشانی‌ها و شهادت‌هایی که رخ می‌دهد به نابودی دشمن و ظالم یعنی رژیم غاصب صهیونیستی منتهی خواهد شد.

علیدادی‌ سلیمانی اذعان کرد: به زودی روزی را شاهد خواهیم بود که ملت غزه سرافراز و پیروز از صحنه خارج خواهند شد و جشن نابودی این هیأت تبهکار و جانی را خواهیم گرفت و ان‌شاءالله آن‌ها نابود خواهند شد و ملت فلسطین آن‌ هم با اقتدایی که به امام حسین (ع) و اصحاب او در کربلا کرده‌اند و می‌کنند به آزادی و پیروزی قطعی خواهند رسید.

نماینده ولی فقیه در کرمان عنوان کرد: امیدواریم جهان اسلام در بیداری مخصوصاً راهپیمایی اربعین بتواند پیام خودش را به جامعه بشریت منتقل کند که جامعه اسلامی جامعه ایثار و فداکاری است و سرانجام آن ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است، ان‌شاءالله روزی برسد که چهره دل‌آرای حضرت آرام‌بخش همه مظلومان عالم شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتقام خون‌های به‌ناحق ریخته شده از ظالم‌های زمان به‌وسیله حضرت ولی‌عصر (عج) و سربازاش گرفته خواهد شد، به امید پیروزی و رستگاری جامعه اسلامی و ان‌شاءالله عزیزانی که در سفر اربعین هستند به سلامتی به منازل خود بازگردند و این راهپیمایی بزرگ و این پیاده‌روی عظیم جهانی به فضل خداوند به بهترین وجه ممکن در اربعین امسال انجام شود.

انتهای خبر/ طهماسبی


مقاومت در غزه با اقتدا به سیدالشهدا

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? مقاومت در غزه با اقتدا به سیدالشهدا