معرفی ابر بدهکاران تامین اجتماعی در کرمان

در حالی که جلسه کارگروه رفع موانع تولید امروز کرمان با ۱۶ دستور کار آغاز شد در نهایت به معرفی بزر‌گ‌ترین بدهکاران سازمان تامین اجتماعی ختم شد. به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» ششمین جلسه رفع موانع تولید جنوب و پانزدهمین کارگروه رفع موانع تولید شمال استان کرمان ظهر امروز به […]



در حالی که جلسه کارگروه رفع موانع تولید امروز کرمان با ۱۶ دستور کار آغاز شد در نهایت به معرفی بزر‌گ‌ترین بدهکاران سازمان تامین اجتماعی ختم شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» ششمین جلسه رفع موانع تولید جنوب و پانزدهمین کارگروه رفع موانع تولید شمال استان کرمان ظهر امروز به ریاست محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.

فصل جدید معدنی پیش روی جنوبی‌ها

مسلم مروجی‌فرد در ابتدای این جلسه عملکردی از وضعیت سرمایه‌گذاری معادن جنوب کرمان ارائه کرد و گفت: کارخانه فاز یک تیتانیوم وارد مرحله تست سرد شده و به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: کارخانه فاز دوم تیتانیوم با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال به زودی وارد چرخه تولید خواهد شد و آماده افتتاح است، زیرا ماشن‌آلات آن سریع‌تر خریداری شد بنابراین دومی زودتر وارد چرخه می‌شود.

وی ادامه داد: کارخانه طلای جنوب هم آماده بهره‌برادری است و تا پایان سال شاهد اتفاقات خوبی در عرصه تیتانیوم و طلا خواهیم بود.

بعد از ارائه آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری در جنوب ۶ دستور کار از این منطقه به اعضای کارگروه ارائه شد.

یکی از دستورکارهای صنعت جنوب بحث مربوط به طرح توسعه سردخانه و بسته‌بندی مواد جالیزی بود که درخواست واگذاری نیم هکتاری از سوی ۶ کشاورزی اعلام شده بود که با مخالفت اعضا روبه‌رو شد زیرا طبق گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان واگذاری زمین به مالکان در این منطقه غیرمجاز است.
 

امکان واگذاری زمین به مالکان وجود ندارد

حسین میجانی گفت: در میدان‌های استقرار واحدهای صنعتی و تولید اگر کسی خواست طرحی را اجرا کند باید دستگاه متولی ورود کند وقتی این افراد خودشان مالک هستند! چطور دولت ورود، کند بنابراین می‌توانیم فقط مجوز ایجاد شهرک صنعتی خصوصی را صادر کنیم و خودشان با هزینه شخصی ناحیه صنعتی را ایجاد کنند.

استاندار کرمان برای ایجاد سردخانه و کارخانه بسته‌بندی دستور مجوز ایجاد یک ناحیه صنعتی خصوصی را به شرکت شهرک‌ها صادر کرد و تاکید داشت که این ناحیه صنعتی خصوصی نباید نزدیک زمین‌های کشاورزی باشد.

امیر حسن‌زاده هم در این جلسه تاکید کرد: باید در قالب شرکت‌ تعاونی و یا کنسرسیوم نه شخص، مجوز صادر شود تا بعدها دچار مشکلات شخصی نشوند و امکان حضور همه فعالان این عرصه وجود داشته باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: ایجاد کنسرسیوم در دل ناحیه صنعتی برای بسته‌بندی الزامی است تا خرده مالکان هم بتوانند محصولات خود را جهت بسته‌بندی ارائه کنند. 

در پایان این مباحث مقرر شد؛ کشاورزان و سرمایه‌گذاران در قالب شرکت تعاونی ورود کنند و درخواست مجوز ایجاد ناحیه صنعتی از سوی نماینده این شرکت ارائه شود زیرا زمین به اشخاص واگذار نخواهد شد، بنابراین مدیرعامل شرکت شهرک‌ها ملزم شد تا بعد از بازدید و اخذ موارد قانونی نیز مجوز را صادر کند.

در پایان طرح تولید سردخانه و بسته بندی محصولات جالیزی برای جنوب کرمان مصوب شد. 

صدور دستور رفع ترخیص کالای شرکت آریانور

در ادامه سازمان صنعت، معدن و شمال استان کرمان نیز در پانزدهمین جلسه رفع موانع تولید خود ۱۰ دستور کار را ارائه کرد آنچه مشهود بو، مشکل اکثر واحدهای تولیدی ارائه شده تامین اجتماعی و معوقات بانکی بود که در جهت تقسیط با آن‌ها همکاری لازم صورت گرفت.

یکی از دستور کارهای امروز از شرکتی به نام صنایع روشنایی بوتیا نور آریا بود که مشکل رفع ترخیص کالا داشت و به علت نامشخص بودن نوع تولیدی و یا غیرتولیدی بودن کالا عملا در گمرک مانده بود که مقرر شد تا این مهم پیگیری شود.

بیمه کارگری اهرم فشار نباشد

در ادامه سید مهدی قویدل نیز به برخی مشکلات تولیدی که نشأت گرفته از بی‌تدبیری کارفرمایان بود را عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین مباحثی که در بین اعتراضات کارگران رخ می‌دهد مسائلی است که مدیران و کارفرمایان می‌توانستند زودتر آن‌ها را قبل از رسیدن به نقطه بحران رفع کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: یکی از این موارد حق بیمه کارگری است که نباید اهرم فشاری برای وصول مطالبات باشد و کارفرمایان هم نباید از این حربه استفاده کنند.
 

تامین اجتماعی خودش بدهکار است

محمد مهدی فداکار در واکنش به این مطالبه از سوی معاون پیشگری از وقوع جرم عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی مستمری‌پرداز و به روز است و همان‌طور که از کارفرمایان حق بیمه می‌گیرد از سوی دیگر آن را به مطالباتش که دستگا‌ه‌های خدمات‌رسانی چون داروخانه، بیمارستان و غیره است، می‌پردازد و عملاً خودش به علت مطالبات معوقی که دارد، بدهکار است.

استاندار کرمان ادامه داد: درحالی که سازمان تامین اجتماعی ۳۰۰ میلیارد از یک شرکت بزرگ در استان مطالبه دارد نمی‌تواند بدهی خود را به بیمارستان‌ها بپردازد و دچار مشکل است بنابراین از دستگاه قضا می‌خواهیم که در پیگیری مطالبات تامین اجتماعی مدیران استان را یاری کنند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی هم باید مطالبات خود را از طریق مصادره اموال کارفرمایان و شرکت‌ها اخذ کند و بیمه کارگر را که نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند، قطع نکند.
 

تامین اجتماعی و ناترازی مصرف و درآمد

در ادامه محمود شیخ شعاعی در دفاع از این سازمان عنوان کرد: ما ناترازی مصرف و درآمد داریم و عملاً توان اخذ مطالبات‌مان را از شرکت‌ها نداریم که نیازمند یاری و مساعدت هستیم.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان ابر بدهکاران این سازمان را نام برد و خاطرنشان کرد: شرکت فولاد زرند ایرانیان ۲۰۰ میلیارد تومان، شرکت ذغال‌سنگ ۳۰۰ میلیارد تومان و ۴ هزار میلیارد هم کارفرمایان خرد در استان به ما بدهکار هستند و پرداخت نمی‌کنند و همین امر ما را با کمبود منابع روبه‌رو می‌سازد.

انتهای خبر/ طهماسبی

 


معرفی ابر بدهکاران تامین اجتماعی در کرمان

منبع:آرمـان
? معرفی ابر بدهکاران تامین اجتماعی در کرمان