معادن، صنایع‌دستی و نیروی انسانی مهم‌ترین ارکان اقتصاد استان‌اند | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت:«اقتصاد استان یک زنجیره است و معادن،صنایع‌دستی و نیروی انسانی یکی از مهمترین ارکان آن است». امیر حسن‌زاده افزود:«استان کرمان دارای نیروی انسانی خیلی خوبی است اما متاسفانه در حوزۀ مهارتی کم‌کاری صورت گرفته است. در همین راستا کمیته‌های مهارت تشکیل و مراکزی که تعطیل بودند […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت:«اقتصاد استان یک زنجیره است و معادن،صنایع‌دستی و نیروی انسانی یکی از مهمترین ارکان آن است».

امیر حسن‌زاده افزود:«استان کرمان دارای نیروی انسانی خیلی خوبی است اما متاسفانه در حوزۀ مهارتی کم‌کاری صورت گرفته است. در همین راستا کمیته‌های مهارت تشکیل و مراکزی که تعطیل بودند احیا شدند. امیدواریم در آینده بتوانیم سند مهارت را تشکیل دهیم‌».

وی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کرمانی بیست‌ویکمین مسابقات ملی مهارت و عضو تیم جمهوری اسلامی اعزامی به مسابقات ۲۰۲۴ فرانسه خاطرنشان کرد:«در حوزۀ مهارت،دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل شد و در مجموع یکی از ارکان اساسی تیم اقتصادی استان آموزش مهارت بود».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان نیز بیان کرد:«در ۱۵ ماه گذشته اتفاقات خوبی در حوزۀ مهارت در استان افتاده و اولین مورد آن توسعۀ فرهنگ مهارت‌آموزی و تغییر ذائقه در جامعه است».

افشین شهرکی بحث سفارش‌محور بودن آموزش را خیلی مهم دانست و افزود:«سفارش‌محور بودن در بهره‌وری خط تولید کمک خواهد کرد،تولیدکننده و صنایع به این نتایج رسیدند که فرد با مهارت را برای بهره‌وری بیشتر جذب کنند». /پ




معادن،صنایع‌دستی و نیروی انسانی مهم‌ترین ارکان اقتصاد استان‌اند

منبع:خبر کرمان
?معادن،صنایع‌دستی و نیروی انسانی مهم‌ترین ارکان اقتصاد استان‌اند :اخبار استان کرمان – اقتصادی