مطالبات به‌حق مردم در تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود

نذیر کرمان/کرمان امام جمعه بم گفت: مطالبات به حق مردم در نماز جمعه مطرح می‌شود و اگر حرفی زده می‌شود، از باب بیان مسئله برای رفع مشکل است. حجت الاسلام قاسم دانشی شامگاه دوم مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در […]



نذیر کرمان/کرمان امام جمعه بم گفت: مطالبات به حق مردم در نماز جمعه مطرح می‌شود و اگر حرفی زده می‌شود، از باب بیان مسئله برای رفع مشکل است.

حجت الاسلام قاسم دانشی شامگاه دوم مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در شهرستان بم برای این ایام تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: نماز جمعه به عنوان کانونی برای ترویج فرهنگ دین اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) است که جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارد و باید تلاش کنیم تا نماز جمعه در بین جوانان نهادینه شود.

دانشی گفت: نماز جمعه پایگاه مناسبی برای معرفی دشمن به مردم بوده و علاوه بر آن موفقیت‌ها و پیروزی‌های اسلام و مسلمانان را در این جایگاه باید برای مردم تبیین کرد.

امام جمعه بم افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی نماز جمعه است که قبل از انقلاب در برخی از شهرها از جمله بم به صورت خیلی محدود برگزار می‌شد.

وی اظهار کرد: بم از جمله شهرهایی بوده که قبل از انقلاب سابقه اقامه نماز جمعه توسط آیت‌الله سید حسن قاضی داشته و بعد از انقلاب مرحوم علامه آیت‌اللهی اولین امام جمعه بم بود .

دانشی افزود: کارکرد بیان مطالبات مردم در نماز جمعه اهمیت زیادی دارد و به عبارتی این آیین خانه امید مردم محسوب می‌شود و اقشار مختلف برای رفع گرفتاری‌هایشان به امامان جمعه مراجعه می‌کنند و مطالبات به حق مردم در این جایگاه مطرح می‌شود و اگر حرفی زده می‌شود، از باب بیان مسئله برای رفع مشکل است.

وی به عملکرد نهاد نماز جمعه در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با اشاره به اینکه مسجد و نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، اجتماعی و دینی جامعه است، گفت: رونق مساجد زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت بصیرت در بین اقشار مختلف می‌شود.

 امام جمعه بم عملکرد شورای فرهنگی عمومی شهرستان را خوب ارزیابی کرد و افزود: در بحث آسیب‌های اجتماعی عقب ماندگی‌های زیادی وجود دارد و اینکه تنها یک دستگاه خاص بتواند متولی شود و پیشگیری کند، امکان‌پذیر نیست و تنها آسیب‌های اجتماعی منحصر به بم نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه مطالبه‌گری مردم در شهرستان بم بسیار کمرنگ است، گفت: سعی شده مطالبات مردم با برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولان پیگیری و حل شود و اگر حل نشود در خطبه‌ها طرح می‌شود.

امام جمعه بم با اشاره به اینکه وظیفه نظام، محرومیت‌زدایی است، افزود: متاسفانه نگاه استان صرفاً به یک منطقه است، اینکه محرومیت فقط در فلان نقطه استان وجود دارد نگاه تبعیض آمیزی است، در حالی که در شرق استان کرمان هم محرومیت‌هایی وجود دارد .

دانشی به سفر شهید آیت الله رئیسی به بم اشاره کرد و گفت: در ان سفر شهید رئیسی قول استقرار چند اداره کل در این شهرستان از جمله بهزیستی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی را دادند که امیدواریم به نتیجه برسد .

انتهای پیام 


مطالبات به‌حق مردم در تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود

منبع: ایـسنا
? مطالبات به‌حق مردم در تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود