مساجد محور همبستگی دینی و اجتماعی در جامعه اسلامی

به گزارش نذیر کرمان هرمزگان، سید محمدرضا موسوی، سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس، با تأکید بر اهمیت مساجد در جامعه اسلامی، اظهار داشت: مسجد یکی از محوری‌ترین جایگاه‌ها در جامعه اسلامی است و از ابتدای رسالت نبی مکرم اسلام تا به امروز، نقشی کلیدی در احیا فرائض دینی و حمایت از محرومان داشته است. وی […]



به گزارش نذیر کرمان هرمزگان، سید محمدرضا موسوی، سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس، با تأکید بر اهمیت مساجد در جامعه اسلامی، اظهار داشت: مسجد یکی از محوری‌ترین جایگاه‌ها در جامعه اسلامی است و از ابتدای رسالت نبی مکرم اسلام تا به امروز، نقشی کلیدی در احیا فرائض دینی و حمایت از محرومان داشته است.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه مساجد و نقش مهم آن‌ها در آموزش و ترویج احکام اسلامی گفت: مساجد نخستین مراکز آموزش دینی و محلی برای یادگیری قرآن کریم و احکام اسلامی بوده‌اند. این مکان‌های مقدس، علاوه بر نقش دینی، در طول تاریخ به عنوان پایگاه‌هایی برای جهاد و دفاع از اسلام نیز عمل کرده‌اند.

موسوی همچنین بر اهمیت مساجد در انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی، مساجد پایگاه تولید سرودهای حماسی و ایجاد گروه‌های هنری و ورزشی بودند. مساجد نقش مهمی در شکل‌گیری پایگاه‌های بسیج و حمایت از آرمان‌های انقلاب داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مساجد را به عنوان یکی از گره‌های مشترک نسلی بین نسل‌های گذشته و حال دانست و افزود: مسجد نه تنها محلی برای عبادت است، بلکه نقشی مهم در انعکاس معماری و تاریخ اسلامی نیز دارد.

موسوی در پایان با تأکید بر اهمیت حضور جوانان و کودکان در مساجد، اظهار داشت: توجه به مساجد و گردانندگان آن‌ها، همچنین حضور جوانان و نوجوانان در این مکان‌های مقدس، می‌تواند تأثیر بسزایی در پویایی و جذب دین در جامعه داشته باشد.


مساجد محور همبستگی دینی و اجتماعی در جامعه اسلامی

منبع: بــرنا
? مساجد محور همبستگی دینی و اجتماعی در جامعه اسلامی