مرکز توان‌بخشی اوتیسم کرمان بی‌نظیر در کشور | اخبار استان کرمان

معاون توانبخشی مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: مرکز خدمات روزانه مختص طیف اوتیسم بالای ۱۴ سال در کرمان ایجاد شده که مشابه آن در هیچ جای کشور وجود ندارد. احمد شفیعی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به تعداد افراد معلول در استان و دلایل معلولیت افراد در استان کرمان اشاره […]



معاون توانبخشی مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: مرکز خدمات روزانه مختص طیف اوتیسم بالای ۱۴ سال در کرمان ایجاد شده که مشابه آن در هیچ جای کشور وجود ندارد.

احمد شفیعی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به تعداد افراد معلول در استان و دلایل معلولیت افراد در استان کرمان اشاره کرد و گفت: افراد دارای معلولیت در استان کرمان بالای ۶۴ هزار نفر است.
 
وی ادامه داد: عموماً به دو صورت معلولیت وجود دارد یکی مادرزادی و دیگری بر اثر سوانح و تصادفات اما متاسفانه استان کرمان از جمله استان‌های حادثه‌خیز است که در جای جای آن آمار سوانح و معلولیت متغیر است.
 
معاون توانبخشی مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: در برخی مناطق استان به دلیل ناایمن بودن جاده‌ها سانحه رخ می‌دهد و سبب معلولیت در افراد حادثه‌دیده می‌شود اما در برخی مناطق دیگر از جمله شرق استان که برداشت خرما وجود دارد سقوط از نخل باعث ایجاد ضایعه و معلولیت می‌شود و متاسفانه معلولیت ناشی از عوامل طبیعی در استان کرمان رتبه اول را دارد.
 
شفیعی به معلولیت جسمی مادرزادی اشاره کرد و توضیح داد: بالاترین طیف گروه معلولیت مربوط به معلولان جسمی است که تقریباً حدود ۳۰ تا ۴۵ درصد را به خود اختصاص داده است و بعد معلولان گروه ذهنی است اما معلولیت‌های دیگر از جمله بینایی،شنوایی، اعصاب و روان و … در یک رتبه قرار دارند اما متاسفانه در سال‌های شیوع کرونا و بعد از آن، گروه معلولیت‌های اعصاب و روان در حال پیشی‌گرفتن از سایر گروه‌های معلولیت است.
 
وی با بیان این‌که رسالت بهزیستی این است که خدمات دولت را به منزل خانواده‌ها ببرد، مطرح کرد: مراکز روزانه در کنار مراکز شبانه ایجاد شده‌اند که در حال خدمت به مددجویان هستند، تقریباً می‌توان گفت که ۱۳ نوع مرکز معلولیت بر اساس طیف معلولیت در استان کرمان ایجاد شده است.
 
معاون توانبخشی مدیرکل بهزیستی استان کرمان تاکید کرد: خوشبختانه توانستیم زنجیره خدمات مراکز روزانه در استان کرمان را تکمیل کنیم اکنون در کرمان مرکز خدمات روزانه‌ایی داریم که به طیف اوتیسم بالای ۱۴ سال خدمات می‌دهد و شما در هیچ جای کشور مشابه آن نمی‌توانید ببینید.
 
شفیعی ادامه داد: در شهر کرمان دو مرکز روزانه توان‌بخشی برای سالمندان وجود دارد که شما می‌توانید سالمند خود را صبح به مرکز ببرید و ظهر یا شب پس از دریافت خدمات توان‌بخشی و گفتگو با هم‌سالان خود، سالمندان را به خانه برگردانید.

انتهای خبر/ پسند    
 


مرکز توان‌بخشی اوتیسم کرمان بی‌نظیر در کشور

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? مرکز توان‌بخشی اوتیسم کرمان بی‌نظیر در کشور