مردم در مصرف آب و برق جدا صرفه جویی کنند

به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهارداشت: همه را به تقوای الهی سفارش می کنیم، وقتی به قرآن، ذکر، نماز، برادری و محبت، عدل و ایمان سفارش می کنیم، در حقیقت دعوت به تقواست و مخصوصاً در نماز جمعه این […]


به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهارداشت: همه را به تقوای الهی سفارش می کنیم، وقتی به قرآن، ذکر، نماز، برادری و محبت، عدل و ایمان سفارش می کنیم، در حقیقت دعوت به تقواست و مخصوصاً در نماز جمعه این دعوت به تقوا همیشه باید تکرار شود.

عابدینی با گرامیداشت سالروز ۵ مرداد برگزاری اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی تصریح کرد: اولین نماز جمعه که با حکم امام خمینی (ره) برگزار شد، بسیار شیرین بود و بعد از آن هم در شهرهای مختلف نماز جمعه برپا شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: در قزوین نیز تا مدت ها نماز وحدت را به امامت مرحوم آیت الله باریک‌ بین برگزار می کردیم تا نشان دهیم ما نیز علاقه مندیم نمازجمعه در شهر ما هم اقامه شود و پس از مدتی امام خمینی (ره) مرحوم آیت الله باریک بین را به عنوان امام جمعه قزوین انتخاب کردند.

ایت الله عابدینی بیان کرد: امروز نماز جمعه در ۹۵۰ شهر کشور برگزار می شود و برای سبقت گرفتن در کار خیر همه علاقمند هستند و باید تلاش کنیم در نماز جمعه بیشترین مشارکت شکل بگیرد.

نماز واقعی انسان را از فحشا و منکر حفظ می‌کند

وی در ادامه گفت: هر چه نمازهای جمعه و جماعات با حضور بیشتر مردم برگزار شود، انحراف و خطا در جامعه کمتر خواهد شد برای نمونه در ماه مبارک رمضان که نماز در مساجد و نمازهای جمعه با جمعیت بیشتری برگزار می شود شاهد کاهش جرم در جامعه هستیم چرا که خداوند فرموده «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر»، یعنی همانا نماز انسان را از هر کار زشت و منکر باز می‌دارد.

آیت الله عابدینی بیان کرد: نماز نور و روشنایی است و بدی ها تاریکی و ظلمت هستند و هر چقدر نماز در مساجد و در جای جای شهرها برپا شود، به همان اندازه خلاف و بدی بساطش برچیده می شود.

خطیب نماز جمعه قزوین با تشریح برخی از برکات نماز جمعه عنوان کرد: نماز جمعه بین مؤمنین پیوند برقرار می کند، خیلی از  مؤمنین هستند که در زمان غیر نماز جمعه دنبال قرآن و تفسیر آن هستند اما عموم جامعه برای آشنایی بیشتر با قرآن می توانند در نماز جمعه حضور پیدا کنند و امام جمعه موظف است آیات قرآن را به گونه که همه متوجه شوند توضیح دهد.

وی اظهارداشت: همچنین با نماز جمعه پیوند مؤمنین و نمازگزاران با کلام سول اکرم و ائمه اطهار (ع) برقرار می شود وقتی در نماز جمعه احادیث و روایات پیامبر و ائمه اطهار (ع) بیان می شود زمینه ارتباط بین ما و ائمه اطهار برقرار می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: پیوند آحاد مردم با امام جامعه و رهبر دینی از دیگر برکات نماز است که این مهم در نماز جمعه محقق می شود و همه باید گوش به فرمان امام جامعه باشیم و امر و نهی را بشنویم، اگر در رسانه ها متوجه نشدیم در نمازهای جمعه همواره باید منویات رهبری را مرور کنیم، از جمله اینکه فرمودند رئیس جمهور منتخب را باید حمایت کنیم تا بتواند کارش را درست انجام دهد و نمایندگان و همه موظفیم به این دستور امام جامعه عمل کنیم.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: چهارمین برکت، آگاه شدن از احوال مسلمانان و مستضعفان است که در نماز جمعه باید محقق شود و بدانیم در غزه چه می گذرد، نتانیاهو به آمریکا رفت و آنها در حمایت از او همانند گرگ ها زوزه کشیدند تا کودک کشی کنند و در جریان اوضاع و احوال مردم مظلوم غزه قرار بگیریم.

مردم در مصرف آب و برق جدا صرفه جویی کنند

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: پنجمین برکت نماز، ایجاد وحدت و انسجام بین آحاد اهل ایمان است و جایی را نمی توانیم تا این حد پیدا کنیم که دست یکدیگر را برای محبت بفشاریم و مشکلات هم را بفهمیم و یکی از جاهایی که بیشترین آرامش را پیدا می کنم، دیدن نمازگزاران است و خیلی برای من این مهم آرامش بخش است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ششمین برکت نماز جمعه، ذکر و یاد خداست که اگر نباشد روح انسان تعالی نمی یابد و ذکر برای روح همانند آب برای جسم است و خدا فرمود هر کسی از ذکر و یاد من روی برگرداند، زندگی سختی خواهد داشت و راحتی در زندگی او نخواهد بود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: هفتمین برکت نماز جمعه، آرامش معنوی برای فرد و خانواده و جامعه است که همان محصول ذکر است و هشتمین برکت، برخورداری از برکات الهی است.

وی افزود: ما به برکات الهی و عنایت خدا نیاز داریم و یکی از چیزهایی که باعث برکت می شود، صفوف بهم فشرده نمازهای جمعه و جماعت است و این محبت هایی که شما در دید و بازدیدهای نماز جمعه با یکدیگر دارید، برکات خدا را برای جامعه به همراه می آورد.

آیت الله عابدینی با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) گفت: امام سجاد (ع) فرمودند از کمک کردن به ظالمان پرهیز کنید و مبادا با فاسقان رفاقت داشته باشید که اصل فاسقان را خداوند فرمود منافقان هستند. از فتنه آنها خودتان را دور نگهدارید و آبرویتان را دستخوش آنها قرار ندهید و از محیط هایی که آنها هستند خودتان را دور نگهدارید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز اشغال کویت توسط عراق اظهارداشت: صدام کویت را در حالی که تا چندی پیش به او کمک می کرد، به اشغال خود درآورد، کویتی ها امام خمینی (ره) را نیز وقتی ایشان را می خواستند به آن کشور تبعید کنند، نپذیرفت و جزایر خود را در اختیار صدام قرار می داد تا به ایران حمله کند.

وی بیان کرد: خدا فرمود به ظالمان تکیه نکنید، آتش می گیرید، کویت به صدام تکیه کرد و در نهایت استقلالش به آتش کشیده شد و متخصصین ایران برای خاموش کردن چاه های کویت بسیج شدند. خود صدام به ظالمان تکیه کرد و توسط همان ها نابود شد، منافقان به صدام و آمریکا تکیه کردند و در نهایت از بین رفتند و همه چیزشان به آتش کشیده شد و این وعده الهی و تحقق آن قطعی است.

مردم در مصرف آب و برق جدا صرفه جویی کنند

آیت الله عابدینی اظهار کرد: فرار بنی صدر و رجوی نیز در همین ایام بود، بنی صدر تا موقعیتی پیدا کرد به خودش مغرور شد و شروع کرد خودش را بزرگ نشان دهد و ادعای رهبری هم داشت اما ورق برگشت و او با منافقان یکی شد و انفجارها را به راه انداخت اما مردم بیدار شدند و در مقابل توطئه بنی صدر متحد شدند و بنی صدر مجبور شد با لباس زنانه از ایران فرار کند و این رسوایی بزرگی برای آنها بود.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: در این روزها که دمای هوا بسیار بالاست، توصیه می کنیم در مصرف آب و برق صرفه جویی کنید تا از بحران پیشگیری شود.

وی بیان کرد: فکر نکنیم همین که پول آب و برق را می دهیم کافی است خیر، اگر رعایت نکنیم و حق دیگران ضایع شود، مسئولیم و ضامن کسانی هستیم که با مصرف بی رویه حق دیگران را از بین برده اند.

انتهای پیام


مردم در مصرف آب و برق جدا صرفه جویی کنند

منبع: بــرنا
? مردم در مصرف آب و برق جدا صرفه جویی کنند