مراسم دهمین سالروز ثبت‌ ملی آئین جوش‌زنی ایران برگزار می‌شود | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان دبیر ستاد گرامیداشت سالروز ثبت ملی آیین جوش‌زنی ایران(هرمزآباد) گفت: مراسم دهمین سالروز ثبت‌ ملی آئین جوش‌زنی ایران شامگاه پنجشنبه‌ ۱۸ مردادماه از ساعت ۱۹:۳۰ در گلزار شهدای هرمزآباد رفسنجان برگزار می‌شود. ابراهیم رضوی مقدم شامگاه ۱۶ مرداد ماه در این رابطه اظهار کرد: آئین جوش‌زنی ایران منطقه هرمزآباد رفسنجان با شماره ۵۴۴ […]



نذیر کرمان/کرمان دبیر ستاد گرامیداشت سالروز ثبت ملی آیین جوش‌زنی ایران(هرمزآباد) گفت: مراسم دهمین سالروز ثبت‌ ملی آئین جوش‌زنی ایران شامگاه پنجشنبه‌ ۱۸ مردادماه از ساعت ۱۹:۳۰ در گلزار شهدای هرمزآباد رفسنجان برگزار می‌شود.

ابراهیم رضوی مقدم شامگاه ۱۶ مرداد ماه در این رابطه اظهار کرد: آئین جوش‌زنی ایران منطقه هرمزآباد رفسنجان با شماره ۵۴۴ در سال ۱۳۹۴ در ردیف آثار ناملموس ایران به ثبت رسید.

وی افزود: جوش‌زنی، برآمدن جوش از دل ماست. حلقه‌ای تشکیل شده و دست‌ها به کمر یکدیگر به نشانه اتحاد حلقه می‌شود و سینه‌زنی شور، رعب و وحشت را به دل دشمنان امام حسین(علیه السلام) می‌اندازد.

رضوی تصریح کرد: دغدغه من و دوستانم این بود که یک حرکت فرهنگی و مذهبی را در سطح استان و شهرستان داشته باشیم و به لطف خدا توانستیم این حرکت را در سال‌های بعد ادامه دهیم و هر ساله سوگواره‌ها و مراسم مختلفی را در این زمینه برگزار کنیم.

دبیر ستاد گرامیداشت سالروز ثبت ملی آیین جوش‌زنی ایران(هرمزآباد) تأکید کرد: چنین اتفاق فرهنگی در این روستا باید بزرگ داشته شود چرا که اتفاقی مهم برای ماست و تفاوتی نمی‌کند که این آیین کجا باشد، مهم اتحاد بین مسلمانان و عزاداران حسینی است.

رضوی‌مقدم ادامه داد: در سال ۹۵ تمبر پستی آیین جوش‌زنی هرمزآباد در اداره‌کل پست استان کرمان به ثبت رسید و مراسم رونمایی از آن نیز انجام شد.

دبیر آیین جوش زنی ایران(هرمزآباد رفسنجان) بیان کرد: مراسم دهمین سالروز ثبت‌ ملی آئین جوش‌زنی ایران پنجشنبه‌شب ۱۸ مردادماه از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه با حضور مسئولین و آحاد مردم در محل گلزار شهدای هرمزآباد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سوگواره عکس این آئین نیز همزمان با برگزاری مراسم برپا می‌شود که عکاسان شهرستان و استان می‌توانند در دو بخش موبایلی و حرفه‌ای در آن شرکت کرده و از جوایز ارزنده آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام 


مراسم دهمین سالروز ثبت‌ ملی آئین جوش‌زنی ایران برگزار می‌شود

منبع: ایـسنا
? مراسم دهمین سالروز ثبت‌ ملی آئین جوش‌زنی ایران برگزار می‌شود