مراسم بزرگداشت واقعه ۲۴ مهر مسجد جامع کرمان

مراسم بزرگداشت سالروز واقعه آتش‌ زدن مسجد جامع کرمان و یادبود شهیدان این حادثه باقدرت و یزدان‌شناس با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولین برگزار شد. – اخبار استانها – به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مراسم بزرگداشت چهل و ششمین سالگرد به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان و یادبود دو شهید این […]

مراسم بزرگداشت سالروز واقعه آتش‌ زدن مسجد جامع کرمان و یادبود شهیدان این حادثه باقدرت و یزدان‌شناس با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولین برگزار شد.

– اخبار استانها –

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مراسم بزرگداشت چهل و ششمین سالگرد به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان و یادبود دو شهید این حادثه محمد باقدرت‌جوپاری و غلامرضا یزدان‌شناس شامگاه دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولین در این مسجد برگزار شد.

حسین انجم‌شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان باقدرت و یزدان‌شناس، اظهار داشت: ۲۴ مهر یکی از روزهای بسیار مهم و ارزشمند در تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران است که چهره ننگین و پلید رژیم پهلوی را بر همه روشن کرده و به جریان انقلاب مردم در کشور سرعت بخشید.

وی بیان کرد: در این واقعه جانسوز تعداد زیادی از مردم کرمان توسط ایادی رژیم شاه به خاک و خون کشیده شده و مجروح شدند و شهید محمد باقدرت‌ جوپاری و شهید غلامرضا یزدان‌شناس هم به شهادت رسیدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، واقعه جانبار مسجد جامع کرمان را سندی محکم بر جنایات رژیم منحوس پهلوی دانست و گفت: تبیین وقایع قبل از انقلاب به ویژه برای نسل جوان و نوجوان ما که آن روزها را ندیدند اهمیت زیادی دارد.

برگزاری مراسم گرامیداشت واقعه ۲۴ مهرماه در مسجد جامع کرمان

۲۴ مهرماه سال ۵۷ بود؛ در بحبوحه اعتراضات، تظاهرات و نارضایتی‌های مردم ایران از رژیم منحوس پهلوی بود که تعداد زیادی از مردم کرمان به منظور بزرگداشت اربعین شهدای ۱۷ شهریور تهران و نخستین سالگرد شهادت آیت‌اللَّه سیدمصطفی خمینی، مغازه‌ها را تعطیل کرده و در مسجد جامع کرمان اجتماع کرده بودند که ناگهان حدود ۳۰۰ نفر از عوامل رژیم پهلوی در لباس زاغه‌نشینان معروف به کولی با در دست داشتن چوب و میله آهنی و با شعار جاوید شاه به مسجد حمله کرده و با میله و چوب به جان مردم افتادند و پس از ضرب و شتم مردم، قسمتی از وسایل و ساختمان مسجد جامع کرمان از جمله قرآن‌ها را به آتش کشیدند.

بعد از گذشت چهل و شش سال از آن روز تلخ، مسجد تاریخی جامع کرمان و مردم این شهر این روز خونبار را فراموش نکرده‌اند، واقعه‌ای تلخ که چهره ننگین و پلید رژیم پهلوی را بر همه روشن کرده و به جریان انقلاب مردم در کشور سرعت بخشید.

به گزارش تسنیم، مراسم چهل و ششمین سالگرد به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان و یادواره شهیدان باقدرت و یزدان‌شناس با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و اجرای برنامه‌های متنوع از جمله اجرای سرود، پخش کلیپ و مداحی همراه بود.

استان کرمان , مسجد , استان کرمان , مسجد , استان کرمان , مسجد , استان کرمان , مسجد , استان کرمان , مسجد , استان کرمان , مسجد , استان کرمان , مسجد , استان کرمان , مسجد , استان کرمان , مسجد , استان کرمان , مسجد , استان کرمان , مسجد , استان کرمان , مسجد ,

انتهای پیام/۵۱۱/




مراسم بزرگداشت واقعه ۲۴ مهر مسجد جامع کرمان

منبع: تسنــیم
? مراسم بزرگداشت واقعه ۲۴ مهر مسجد جامع کرمان