مدارس رفسنجان مشکل فضای آموزشی دارند

فت فتو/کرمان مدیر آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان با اشاره به مشکلات فیزیکی و غیراستاندارد بودن کلاس‌های درس گفت: شرکت‌ها، کارخانه‌ها و ارگان‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند، خیران نیز پای کار باشند تا مشکلات آموزش و پرورش را به حداقل برسانیم. “حسین تقوی‌رشیدی” امروز ۲۱ مردادماه در نشست خبری، سال تحصیلی گذشته را […]

فت فتو/کرمان مدیر آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان با اشاره به مشکلات فیزیکی و غیراستاندارد بودن کلاس‌های درس گفت: شرکت‌ها، کارخانه‌ها و ارگان‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند، خیران نیز پای کار باشند تا مشکلات آموزش و پرورش را به حداقل برسانیم.

“حسین تقوی‌رشیدی” امروز ۲۱ مردادماه در نشست خبری، سال تحصیلی گذشته را سالی سخت و پر از محنت به‌واسطه وجود بیماری کرونا دانست و اظهار کرد: افت تحصیلی دانش‌آموزان علاوه بر ایران در سایر نقاط جهان نیز بود، سال تحصیلی ۹۹ سال تحصیلی سختی برای معلمین؛ دانش آموزان و اولیاء بود و نتوانستیم نتیجه دلخواه را بدست بیاریم و این مشکل مختص کل دنیا بود.

وی افزود: حضوری نبودن دانش آموزان در مدارس علاوه بر بُعد درسی و آموزشی از لحاظ تربیتی هم مشکل ساز شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش زیربنا توسعه و پیشرفت هر جامعه ای است؛ اگر به آموزش و پرورش توجه شود جامعه در همه زمینه ها پیشرفت می کند، خاطرنشان کرد: اگر خروجی آموزش و پرورش در همه زمینه ها خوب باشد مطمئنا هر جامعه ای آینده ای بهتر خواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته دانش آموزان در رشته های مختلفی در استان و کشور درخشیدند و این باعث افتخار رفسنجان است و امسال رتبه دوم کنکور سراسری و رتبه اول حفظ قرآن را داشتیم که این باعث افتخار است.

تقوی عنوان کرد: استعدادهای زیادی در دانش‌آموزان این شهرستان وجود دارد که متاسفانه هنوز توان و امکانات شکوفایی و پرورش این استعدادها نیست و این موضوع ما را رنج می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به مشکلات فیزیکی و غیراستاندارد بودن کلاس‌های درس افزود: شرکت‌ها، کارخانه‌ها و ارگان‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند، خیران نیز پای کار باشند تا مشکلات آموزش و پرورش را به حداقل برسانیم.

تقوی بیان کرد: اکثر مدارس رفسنجان مشکل فضای آموزشی دارند که باید همه مدیران و ارگان ها و خیرین برای حل این مشکل پای کار بیایند. خوشبختانه خیرین در بخش آموزش کمک های خوبی انجام شده است امیدواریم خیرین بیشتری به کمک و حمایت آموزش و پرورش بیایبند؛ اگر نیروی متخصص و متعهد پرورش داده شود باعث پیشرفت جامعه خواهد شد که پرورش و آموزش این نیروها از آموزش و پرورش شروع می شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون معلمان در رفسنجان اظهار کرد: عده ای از معلمان واکسینه شده اند و باید معلمان وارد سامانه شده تا نوبت واکسن دریافت کنند و این روال خوشبختانه در حال انجام است.

اضافه شدن ۴۴۵۰ مترمربع به فضاهای ورزشی مدارس رفسنجان در سال گذشته

به گزارش فت فتو، “محمد شیخ‌زاده” معاون پرورشی آموزش و پرورش رفسنجان نیز در این نشست اظهار کرد: حوزه معاونت پرورشی از حوزه‌های مهم است و برای مسابقات فرهنگی ۴۶ میلیون تومانی با کمک مس سرچشمه رفسنجان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اولین یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم برگزار و از ۳۰ خانواده شهید دانش‌آموز و فرهنگی تجلیل شد، عنوان کرد: ۴۴۵۰ مترمربع به فضاهای ورزشی در سال گذشته شامل سالن فوتبال، کشتی و… با مبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان اضافه شد و سال جاری چهار پروژه ورزشی به متراژ ۲۴۰۰ متر در حال آماده‌سازی داریم.

به گزارش فت فتو، “شریف”معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان نیز اظهار کرد:  ۱۱۸ مدرسه دولتی، ۸۶ مدرسه غیردولتی و ۱۲۰ مرکز مستقل پیش دبستانی داریم، سال گذشته ۱۵۰ نیروی جدیدالورود داشتیم که مجبور شدیم آموزش‌های لازم را ارائه کنیم.

شریف خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان روستایی و ۵۰ درصد دانش‌آموزان شهری در آموزش‌های حضوری در خصوص کرونا شرکت کردند و مابقی از طریق آموزش در فضای مجازی بهره‌مند شدند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان در ادامه این نشست خبری با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش بالغ بر ۱۴ پروژه است که یا افتتاح یا در دست اجرا هستند.

علی ابراهیمی عنوان کرد: ۳۳۰ تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان با همکاری خیران و شرکت مس رفسنجان خریداری شد و اقلام بهداشتی ازجمله مواد ضدعفونی، ۱۱۰ سطل درب‌دار، بیش از ۵۰ هزار عدد ماسک و … برای مدارس فراهم شد.

معاون متوسطه مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان نیز اظهار کرد: امسال در کنکور سراسری یک نفر رتبه تک‌رقمی کنکور ریاضی، ۶ نفر رتبه دو رقمی دارند و ۶۸ نفر رتبه زیر ۳ هزار، ۲۴ نفر  زیر ‌هزار داشتیم.

محمد میرزایی خاطرنشان کرد: امسال افت بسیار جدی برای دوره متوسطه پیش‌بینی می‌کردیم با گزارشی که گرفتیم این افت چندان جدی نبود.

معاون پژوهشی مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان نیز در سخنانی تصریح کرد: در سه سال گذشته در هر سال بیش از ۶۰۰ هزار نفر ساعت بعد از تهران، اصفهان و مشهد دوره توانمندسازی داشتیم که با همکاری مجموعه مس و خیران انجام شده است.

انتهای پیام



منبع:ایـسنا
? مدارس رفسنجان مشکل فضای آموزشی دارند