لزوم همکاری سازمان توسعه تجارت در صادرات محصولات کازمو پرایوت

علی نقیب عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: اکنون که تولیدات محصولات کازمو پرایوت به سطح بین المللی رسیده سازمان توسعه تجارت و رایزنان اقتصادی باید برای صادرات این محصولات به تولیدکنندگان کمک کنند. به گزارش خبرنگار اقتصادی نذیر کرمان ، در نشست خبری کازمو پرایوت (تولید بدون کارخانه) علی نقیب رئیس کمیسیون کسب و کار […]


علی نقیب عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: اکنون که تولیدات محصولات کازمو پرایوت به سطح بین المللی رسیده سازمان توسعه تجارت و رایزنان اقتصادی باید برای صادرات این محصولات به تولیدکنندگان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی نذیر کرمان ، در نشست خبری کازمو پرایوت (تولید بدون کارخانه) علی نقیب رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق ایران با اشاره به گستردگی و سابقه تولید بدون کارخانه در دنیا گفت: در سفری که ۲۰ سال قبل به انگلیس داشتم متوجه شدم که یکی از بزرگترین شرکت‌های این حوزه که ۸ درصد بازار اروپا را داشت سرمایه و ماشین الات خود را در این بخش قرار داده است.

وی با اشاره به نقش دولت در حمایت از صادرات تولید گفت: ما به مرحله‌ای رسیدیم که نه تشویق‌های صادراتی مانند ترکیه را می‌خواهیم نه جوایز صادراتی تنها خواسته ما از دولت این است که بوروکراسی اداری و بخشنامه‌های یک شبه و بدون هماهنگی و همفکری بخش خصوصی را کنار بگذارد. 

وی ادامه داد: کیفیت محصولات ایرانی به قدری بالا رفته که ما به دنبال بازار‌های صادراتی هستیم کم کاری و انفعال رایزن‌های اقتصادی در سفارت خانه‌ها سبب شده که ما در رویداد‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ این حوزه حضور نداشته باشیم با توجه به صحبت‌های رئیس جمهور محترم در ایام انتخابات که باید از مدیران عملکرد خواسته شود سازمان توسعه تجارت باید از رایز‌ها گزارش بگیرد که چکاری انجام دادند چند شرکت را به تولید کننده ایرانی متصل کردند زمینه حضور چند گروه در نمایشگاه کشور محل خدمت خود شدند حالا که ما توانایی صادرات و ارز آوری را در این حوزه داریم وظیفه حاکمیتی دولت ایجاب می‌کند که حداکثر توان خود را به این امر اختصاص دهد. 

نقیب در پایان تصریح کرد: دولت و وزا صمت آینده باید انجمن‌ها، تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی را به عنوان یک بازوی کمکی در تجارت و تولید در نظر بگیرد. بهترین راه‌ها و نظرات کارشناسی را این تشکل‌ها می‌توانند به دولت بدهند، زیرا آنها هستند که هر روز در این حوزه فعالیت دارند و گلوگاه‌ها را به خوبی می‌شناسند.

 

انتهای پیام/


لزوم همکاری سازمان توسعه تجارت در صادرات محصولات کازمو پرایوت

منبع: بــرنا
? لزوم همکاری سازمان توسعه تجارت در صادرات محصولات کازمو پرایوت