لزوم شکل‌گیری بنگاه‌های متوسط در استان کرمان | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: با ایجاد میانه گمشده(بنگاه‌های متوسط) زنجیره تولید تکمیل و ارزش افزوده و صادرات اتفاق خواهد افتاد. بنابراین ایجاد بنگاه‌های متوسط با تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا در کرمان لازم است. سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز ۲۶ مهرماه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: با ایجاد میانه گمشده(بنگاه‌های متوسط) زنجیره تولید تکمیل و ارزش افزوده و صادرات اتفاق خواهد افتاد. بنابراین ایجاد بنگاه‌های متوسط با تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا در کرمان لازم است.

سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز ۲۶ مهرماه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به اشتغال‌زایی بالای بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط اظهار کرد: متاسفانه در استان بنگاه‌ها یا خیلی بزرگ یا خیلی کوچک هستند و بنگاه‌های متوسط در کرمان ایجاد نشده، بنابراین اشتغال متخصصان را نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تاکید کرد: باید این میانه مغفول را پر کنیم و با ایجاد بنگاه‌های صنایع پایین دستی، بخش صنعت کرمان قوی خواهد شد.

وی افزود: به دلیل اتمام ذخایر معدنی، باید از فرصت باقیمانده استفاده کنیم و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته به سمت خلق ثروت و ارزش افزوده سوق یابیم.

طبیب‌زاده با تشریح مطالعات انجام شده در بحث اقتصاد روستا، بیان کرد: اهمیت اقتصاد حوزه روستایی به دلایل متعدد بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش نذیر کرمان، حجت‌الله میرزایی رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: بنگاه‌های بزرگ می‌توانند سرمایه زیاد، تکنولوژی جدید و … را جذب کنند و توسعه با بنگاه‌های بزرگ اتفاق می‌افتد و طول عمر بیشتری دارند. وقتی بنگاه‌های بزرگ شکل می‌گیرد تفاهم بین مردم، سرمایه‌گذاران و دولت‌ها شکل می‌گیرد.

به اعتقاد وی، باید شبکه پیوسته(بنگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک) ایجاد کنیم و سیاست خوشه‌سازی(شبکه سازی) در استان کرمان نیاز است.

وی با بیان این مطلب که عمدتاً بنگاه‌های ما صنایع‌ با فناوری پایین یا فناوری های میانه است و صنایع با فناوری‌های بالا زیاد نیستند، گفت: باید در بنگاه‌های اقتصادی از فناوری پیشرفته استفاده کرد.

«فاصله گرفتن از تولید صنعتی در معدن به تولید صنعتی مبتنی بر نوآوری از طریق شکل‌گیری اقتصاد دانش بنیان در استان کرمان نیاز است. بنابراین گذار از بنگاه‌های منفصل به بنگاه‌های خوشه‌ای به شکل شبکه‌ای، گذار ساختاری از تولید کشاورزی، معدنی و صنعتی به سمت خدمات نوین و گذار فناورانه از فناوری‌های اولیه به سمت فناوری‌های بالا الزامی است.» این مطلب بخش دیگری از سخنان رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران در این جلسه بود.

وی بیان کرد: مسیر توسعه استان کرمان بی‌نظیر بوده و این مهم به دلیل تعامل بین ارکان استان و شکل‌گیری آژانس توسعه است.

انتهای پیام


لزوم شکل‌گیری بنگاه‌های متوسط در استان کرمان

منبع: ایـسنا
? لزوم شکل‌گیری بنگاه‌های متوسط در استان کرمان