قیمت نان در استان تا ۲۵ درصد گران می‌شود | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد:مدیرکل غله استان کرمان با بیان این‌که از سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت نان را نداشته‌ایم گفت:«دولت بخشی از هزینه‌های نانوایان را با یارانه پوشش می‌داد،اما باز هم درخواست‌های نانوایان برای تامین هزینه‌ها بالاتر از این رقم‌ها بود و این امر بر روی کیفیت نان تاثیر می‌گذارد». داریوش ماهری صبح امروز ۱۷ […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد:مدیرکل غله استان کرمان با بیان این‌که از سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت نان را نداشته‌ایم گفت:«دولت بخشی از هزینه‌های نانوایان را با یارانه پوشش می‌داد،اما باز هم درخواست‌های نانوایان برای تامین هزینه‌ها بالاتر از این رقم‌ها بود و این امر بر روی کیفیت نان تاثیر می‌گذارد».

داریوش ماهری صبح امروز ۱۷ مردادماه در کارگروه ساماندهی گندم،آرد و نان استان کرمان افزود:«نان از یک نوع آرد تولید می‌شود اما در حالی‌که نان در سوپرمارکت با بهترین کیفیت عرضه می‌شود کیفیت آن در نانوایی به‌علت هزینه‌هایی که به نانوایان تحمیل می‌شود،پایین می‌آید».

وی اضافه کرد:«وزارت کشور مجوز افزایش قیمت نان تا سقف ۲۵ درصد را در سراسر کشور در نظر گرفته است و استان‌ها این افزایش قیمت را در دستور کار قرار دادند».

ماهری ادامه داد:«در کرمان هم جلسه‌ای برای افزایش نان داشتیم و رایزنی کردیم تا قیمت نان بین ۲۲ تا ۲۵ درصد در استان کرمان افزایش پیدا کند و امیدواریم گوشه‌ای از خدمات نانوایان را جبران کنیم اما بیش از این در دست ما نیست و وزارت کشور مجوز افزایش بیش از این قیمت را نداده است».

وی یادآور شد:«نانوایی‌ها حق افزایش قیمت نان را ندارد تا زمانی که قیمت نان مصوب شود و مجوزهای لازم را بگیرد و از سوی فرمانداران اعلام شود».

ماهری بیان کرد:«نانوایان باید نرخنامه همراه با تلفن رسیدگی به شکایات و درج قیمت و وزن را در معرض دید مشتریان قرار دهند تا مشکل خاصی پیش نیاید».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از فارس کرمان،وی در بخش دیگری از سخنان خود دربارۀ خرید گندم توضیح داد:«کرمان اولین استانی بود که خرید گندم را در سال‌جاری شروع کرد و ۱۷۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم در جنوب و ۶۹ هزار تن گندم در شمال استان خریداری شده و هنوز هم خرید باز است».

مدیرکل غله استان کرمان بیان کرد:«۴ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان گندم در استان خریداری شده است که توانسته‌ایم تاکنون ۴هزار و ۳۶ هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کنیم و طی سال گذشته در خرید گندم در استان کرمان رکورد زدیم و امسال هم خرید گندم ما نزدیک به همان رکورد است».

وی همچنین دربارۀ شرایط نگهداری گندم در استان کرمان خاطرنشان کرد:«نگهداری گندم در سیلوهای مکانیزه استان به‌نحوی است که هیچ موجود زنده‌ای امکان تنفس ندارد و سلامت گندم‌ها مطلوب است و این اطمینان را به‌مردم می‌دهیم که سیلوهای مکانیزه تحت نظارت هستند». /پ




قیمت نان در استان تا ۲۵ درصد گران می‌شود

منبع:خبر کرمان
?قیمت نان در استان تا ۲۵ درصد گران می‌شود :اخبار استان کرمان – اقتصادی