قیمت خرید برق تولیدی خانوارهای محروم

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران شرایط واگذاری و نرخ خرید تضمینی احداث ۵۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی برای حمایت از خانوارهای مناطق محروم کشور را اعلام کرد. به گفتۀ جعفر محمدنژاد سیگارودی،انرژی‌های تولید شده با نرخ ۲ هزار و ۲۰۰ تومان به […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران شرایط واگذاری و نرخ خرید تضمینی احداث ۵۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی برای حمایت از خانوارهای مناطق محروم کشور را اعلام کرد.

به گفتۀ جعفر محمدنژاد سیگارودی،انرژی‌های تولید شده با نرخ ۲ هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت از تولیدکنندگان انرژی خریداری می‌شود.

به گزارش فردایکرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،وی بیان کرد:«۵۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی طی پنج سال آینده به منظور حمایت از خانواده‌های ساکن در مناطق محروم کشور و بر اساس اولویت‌بندی در این مناطق احداث می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد».

محمدنژاد سیگارودی افزود:«طرح احداث این نوع نیروگاه‌ها با ارائۀ تسهیلات ویژه بانکی با نرخ ۴ درصد برای خانواده‌های تحت پوشش یا خانواده‌های روستایی انجام خواهد شد».

وی یادآور شد:«به منظور تحقق این امر،ضمن انعقاد قرارداد ۲۰ ساله وزارت نیرو و ساتبا با افراد متقاضی و ارائۀ تسهیلات،انرژی‌های تولید شده با نرخ ۲۲۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت از تولیدکنندگان انرژی خریداری می‌شود».

محمدنژاد سیگارودی اضافه کرد:«پیش‌بینی می‌شود از آنجا که تعرفۀ خرید برق،تعرفۀ جذابی است و خانوارها بدون مشارکت مالی به طور میانگین ماهانه بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان به مدت ۲۰ سال درآمد خواهند داشت،شاهد استقبال از این طرح باشیم».

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این تعرفه با توجه به افزایش تورم در سال‌های آینده امکان بازنگری دارد،گفت:«با توجه به فرمول تعدیلی که در محاسبات مبالغ این قراردادهای ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است،نرخ‌ها بر اساس تورمی که در سال‌های آینده ممکن است پیش آید،افزایش می‌یابد و تعرفه‌ها با توجه به فرمول تعدیل به‌روزرسانی شده و ارزش اقتصادی خود را حفظ می‌کند». /پ




قیمت خرید برق تولیدی خانوارهای محروم

منبع:خبر کرمان
?

قیمت خرید برق تولیدی خانوارهای محروم

:اخبار استان کرمان – اقتصادی