قهرمانی سعید افروز با شکستن رکورد جهان و پاراالمپیک | اخبار استان کرمان

سعید افروز فرزند بخش اسفندقه جیرفت در مسابقات پرتاب نیزه پاراالمپیک امروز در پاریس رکورد جهان و المپیک را شکست و مدال طلای این مسابقات را کسب کرد. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ امروز سعید افروز ورزشکار شایسته جیرفتی در رقابت‌های دو و میدانی پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه مدال طلای این مسابقات […]




سعید افروز فرزند بخش اسفندقه جیرفت در مسابقات پرتاب نیزه پاراالمپیک امروز در پاریس رکورد جهان و المپیک را شکست و مدال طلای این مسابقات را کسب کرد.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ امروز سعید افروز ورزشکار شایسته جیرفتی در رقابت‌های دو و میدانی پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه مدال طلای این مسابقات را کسب کرد و رکورد جهان و المپیک را شکست.

 
در لحظه به آتش کشیدن پاریس توسط جوان روستای آبشور اسفندقه در پرتاب دوم و سوم خود در رشته پرتاب نیزه کلاس F۳۴ رکورد جهان و پاراالمپیک‌ را با پرتاب‌هایی به طول ۴۰ متر و ۶۷ سانتی‌متر و ۴۱ متر و ۱۶ سانتی‌متر دوبار جابه‌جا کرد. 
 
سعید افروز بار دیگر بام بلند جهان را با پرتاب نیزه نشانه گرفت و این بار نیز توانایی و عملکرد فرزند اسفندقه و همچنین مربی زحمت‌کش او، مهدی شاهرخی برای همه مردم ایران ثابت شد.  
 
افتخارآفرینی، شکستن رکورد جهان و پارالمپیک و کسب مدال طلای سعید افروز در مسابقات پارالمپیک پاریس کشور فرانسه باعث غرور ملی همه ایرانیان سرافراز شد.
 
حماسه آفرینی دلاور مرد جیرفتی برای ایران و ایرانی سربلندی و برای شهرستان جیرفت و بخش اسفندقه و استان کرمان نامی ماندگار در تاریخ پاراالمپیک ثبت کرد.
 
یقینا حضور و درخشش بی‌نظیر قهرمان ملی ورزش‌ پرتاب نیزه در آوردگاه پاریس با رکورد ۴۱ متر و ۱۶ سانتی‌متر و ایستادن بر سکوی قهرمانی پاراالمپیک و به اهتزاز درآوردن پرچم سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات و موجبات شادمانی و شعف مردم ایران، استان کرمان و شهرستان جیرفت را فراهم کرد.
 
این افتخار آفرینی و پیروزی تاریخی را به ورزشکار محبوب و عزیزمان سعید افروز و خانواده محترم این قهرمان، مربیان زحمتکش، جامعه ورزش و به ویژه مردم قدرشناس شهرستان جیرفت و بخش اسفندقه تبریک عرض می‌کنیم و عزت، سربلندی و درخشش در میادین بین‌المللی برای همه ورزشکاران ایران عزیزمان را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.
 
منبع: نذیر کرمان
 
انتهای خبر / فلاح 


قهرمانی سعید افروز با شکستن رکورد جهان و پاراالمپیک

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? قهرمانی سعید افروز با شکستن رکورد جهان و پاراالمپیک