قطعی‌های ‌برق در کرمان تمامی ندارد/ همه عاصی شده‌اند

قطعی مکرر برق در شهر کرمان باعث گلایه‌مندی شدید مردم شده و بسیاری از کسب و کارها در آستانه تعطیلی است. – اخبار استانها – به گزارش نذیر کرمان از کرمان، قطعی‌های مکرر برق در کرمان در حالی اتفاق می‌افتد که فصل گرم تابستان را پشت سر گذاشتیم و حداقل دیگر در خانه‌ها شاهد روشن […]

قطعی مکرر برق در شهر کرمان باعث گلایه‌مندی شدید مردم شده و بسیاری از کسب و کارها در آستانه تعطیلی است.

– اخبار استانها –

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، قطعی‌های مکرر برق در کرمان در حالی اتفاق می‌افتد که فصل گرم تابستان را پشت سر گذاشتیم و حداقل دیگر در خانه‌ها شاهد روشن کردن کولر و وسایل سرمایشی و بار اضافی بر روی شبکه برق‌رسانی استان نیستیم.

پیامک‌های پی در پی قطعی برق که عمدتاً در ساعاتی از شب هم اتفاق می‌افتد باعث گلایه‌مندی و نارضایتی شدید مردم شده چرا که با قطعی برق زندگی مردم به‌ویژه در شهرها دچار مشکل می‌شود.

یکی از مغازه داران کرمانی با بیان اینکه قطعی برق صنف ما را عاصی کرده است، گفت: با قطعی دو ساعته برق و خاموشی یخچال، لبنیات به‌ویژه ماست کاملاً از بین می‌رود و گاهاً ترش و فاسد می‌شود و اجناس روی دست ما می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه در این چند ماه تابستان درآمد من کاملاً کاهش پیدا کرده و حتی سرمایه‌ای که داشتم را هم از دست دادم، افزود: با این اتفاق حتی مشتری مغازه‌ام را هم از دست دادم و در ساعاتی هم که لبنیات موجود هست، مشتری نیست.

یکی از رانندگان تاکسی با گلایه‌مندی از قطعی برق در شب و یا هنگام تعطیلی مدارس، عنوان کرد: معمولاً در ساعات تعطیلی مدارس ترافیک خیابان‌ها چند برابر می‌شود و دیگر قابل توجیه نیست که مسئولان با قطعی برق به افزایش ترافیک دامن بزنند.

وی خاطرنشان کرد: با قطعی برق چراغ راهنمای چهارراه‌ها خاموش شده و هرج و مرج می‌شود؛ همین موضوع گره ترافیکی ایجاد کرده و اعصاب و روان راننده را به هم می‌ریزد. یعنی مسئولان این موضوع را متوجه نمی‌شوند؟

یکی دیگر از شهروندان که خانم هم هست با بیان اینکه الان دو شب پیاپی برق محدوده بلوار جهاد، خیابان‌های شهید رجایی و مفتح قطع می‌شود افزود: وسایل و تمیز کردن یخچال که آب از زیر آن جاری می‌شود بماند، تاریکی مطلق هم تمام محله را فرا می‌گیرد و آدم جرأت نمی‌کند حتی تا سر خیابان برود و چیزی برای منزل بخرد.

وی با اشاره به اینکه فرزندانم را چند کلاس آموزشی خارج از ساعات مدرسه ثبت‌نام کردم، گفت: در این وقت شب که همه جا هم خاموش شده نگران دخترم هستم که چگونه باید این خیابان تاریک را تا منزل بیاید؛ الان هم نیم ساعت است که سر کوچه منتظر آمدنش هستم.

وی با بیان اینکه ما حدود سه هفته قبل که تازه در شهریور ماه هم بود، به مشهد و زیارت امام رضا (ع) رفتیم عنوان کرد: در مدت یک هفته‌ای که در مشهد بودیم حتی یکبار هم در این شهر ندیدیم که برق قطع شود در حالیکه در همان تاریخ در شهر کرمان هر روز قطعی برق بود، چگونه است که در یک شهر باید این همه قطعی برق داشته باشیم و در شهری دیگر خبری از قطعی برق نباشد مگر ما همه در یک کشور زندگی نمی‌کنیم.

به گزارش تسنیم پیش از این حمید علیزاده مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شمال استان کرمان در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که قطعی برق در کرمان احتمالأ تا پایان شهریورماه ادامه داشته باشد و اگر مدیریت مصرف بار را در سطح استان کرمان داشته باشیم میزان تولید و مصرف برق استان، برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه از آنجا که ما به شبکه سراسری برق متصل هستیم ممکن است به دلیل افزایش مصرف و تداوم آن، شبکه با اختلالاتی مواجه شود گفته بود که در حوزه کشاورزی از ۱۵ خرداد ماه برنامه مدیریت بار آغاز شده و الکتروموتور مشترکان کشاورزی براساس مصوبات ابلاغی روزانه ۵ ساعت باید خاموش شود و در بخش صنعت نیز، صنایع ما به دو بخش کمتر و بیشتر از ۲ مگاوات تقسیم شدند که برای آنها هم محدودیت‌هایی اعمال شده است.

به گزارش تسنیم در هر حال با وجود پایان فصل تابستان و عدم استفاده از وسایل سرمایشی مردم دیگر این قطعی برق و خاموشی‌های پی در پی را برنمی‌تابند و نارضایتی شدیدی در سطح شهرها و روستاهای استان کرمان به وجود آمده است که بهتر است مسئولان استان برای این مهم چاره‌اندیشی و یا قطعی مکرر برق را مدیریت و به ساعاتی موکول کنند که زندگی مردم مختل نشود.

با قطعی برق به ویژه در واحد‌های مسکونی آپارتمانی آب هم قطع شده و به کلی مردم را از زندگی ساقط می‌کند و در موارد متعددی مشاهده شده است که قطعی برق قطعی اینترنت را هم در بر داشته و کسب و کارهای اینترنتی را هم از کار انداخته است.

انتهای پیام/۵۱۱/




قطعی‌های ‌برق در کرمان تمامی ندارد/ همه عاصی شده‌اند

منبع: تسنــیم
? قطعی‌های ‌برق در کرمان تمامی ندارد/ همه عاصی شده‌اند