غزه مظلوم امروز تکرار کربلاست

ائمه جمعه استان کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان بر مظلومیت غزه تأکید کردند و گفتند: غزه مظلوم امروز تکرار کربلاست. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد. در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ائمه جمعه به مسائلی همچون […]



ائمه جمعه استان کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان بر مظلومیت غزه تأکید کردند و گفتند: غزه مظلوم امروز تکرار کربلاست.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ائمه جمعه به مسائلی همچون تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث، روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام، واقعه عاشورا در ماه محرم  و دیگر موضوعات اشاره و تأکید داشتند.
 

امام‌ جمعه بافت: رئیس جمهور از میدان دادن به افراد غیرمعقول پرهیز کند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد محمدزاده با اشاره به شروع فعالیت دولت چهاردهم گفت: عقل و منطق حکم می‌کند رئیس‌جمهور منتخب در انتخاب وزرا معاونین به مسیر عقلانیت اولویت دهد.

امام‌ جمعه شهرستان بافت ادامه داد: از میدان دادن به افراد و افکاری که تند و غیرمعقول هستند شدیداً پرهیز و به افرادی روحیه افراط‌ و تفریط دارند و غیر معتدل هستند، نمی‌شود مسئولیت داد.

وی افزود: استفاده از افراد خسته که توانایی کار جهادی را ندارند پرهیز شود و از نیروهای توانمندی که می‌توانند با روحیه جهادی کار می‌کنند، استفاده شود.

امام‌جمعه شهرستان بافت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد ارتباط با آمریکا اظهار کرد: یک سری افراد از مبارزه با آمریکا خسته شده‌اند و ممکن است دست از آرمان‌خواهی و کار جهادی برداشته باشند نباید به کابینه راه پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده خاطرنشان کرد: امسال سال اول برنامه پنج ساله هفتم توسعه است که با شروع دولت و مجلس هم‌زمان شده و یکی از نکات مثبت و امیدبخش در رویکرد رئیس‌جمهور منتخب عملیاتی‌شدن برنامه هفتم توسعه است که امیدواریم این وعده محقق شود.

امام جمعه کوهبنان: غزه مظلوم امروز تکرار کربلاست

حجت‌الاسلام حسن ایزدی در خطبه‌های نمازجمعه گفت: غزه مظلوم امروز تکرار کربلاست کاش کشورهای اسلامی از یمن درس می‌گرفتند و در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی می‌کردند.

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: بر اساس فرهنگ عاشورا امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است که همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: سفر نماینده مردم شهرستان کوهبنان در مجلس را در منطقه داشتیم در دیدار با وی بر موضوع تکمیل جاده و اشتغال تاکید شد زیرا جاده برای سرمایه‌گذار مؤثر است.

حجت‌الاسلام ایزدی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان از ارکان اصلی نظام اسلامی است یکی از وظایف اصلی شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است جا دارد خدا قوت و خسته نباشید به عزیزان دفتر نظارت داشته باشیم.

امام جمعه شهربابک: دولت چهاردهم در خط ولایت فقیه باشد

حجت‌الاسلام انصاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: امام سجاد علیه‌السلام درباره تقوا می‌فرمایند«اعمال انسان باتقوا هیچوقت کم شمرده نمی‌شود».

امام جمعه شهربابک افزود: در تاریخ بشریت سه نمونه از زن استفاده شده است، نخست، استفاده خانگی که در این نمونه یک زن ضعیف و پاک‌دامن معرفی شده است.

حجت‌الاسلام انصاری بیان کرد: در نمونه دوم حد و مرز بین زن و مرد را برداشتند و زن به آلت دست مردان در اجتماع تبدیل شد.

وی تصریح کرد: در نمونه سوم زن نباید در خانه بماند و خلاقیت، استعداد و ظرفیتش از دست برود، در این نمونه زن به فردی تشخص یافته و پاکدامن تبدیل شده است که حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها الگویی از آن هستند.

امام جمعه شهربابک با اشاره به اینکه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در عین تشخص و قداست مسئولیت اجتماعی خود را انجام داد و ضربه آخر را به بنی امیه زد، اظهار کرد: کار زینبی ما نیز آغاز شده است و باید یاد و خاطره شهدای کربلا را زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه هیچ امام و پیامبری اربعین ندارد، خاطرنشان کرد: طبق فرموده شهید مطهری زوایای قیام امام حسین علیه‌السلام نیاز به تفکر دارد و تا اربعین زمان تامل است.

حجت‌الاسلام انصاری یادآور شد: جنگ در زمان رسول خدا(ص) بین کفر و اسلام بود اما جنگ در زمان امام حسین علیه‌السلام بین مسلمان و مسلمان بود که بسیار پیچیده است.

وی کسی را در جنگ شناختی موفق دانست که اهل بصر و صبر باشد و افزود: آدم بصیر کسی است که تاریخ را بشنود و بخواند و از عبرت‌ها نفع ببرد.

حجت‌الاسلام انصاری تاکید کرد: ما باید تا اربعین در کنار کارهای احساسی و عاطفی در جهت تفکر در مورد قیام امام حسین علیه‌السلام گام برداریم و دوست و دشمن را بشناسیم.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به اینکه دولت چهاردهم در آستانه شروع به کار است، گفت: بعد از انتخابات رقابت‌ها به رفاقت تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم هر دولتی را که در راستای آسایش مردم کار کند، در خط ولایت فقیه و ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد و برای حل مسائل مردم بکوشد حمایت می‌کنند.

امام جمعه شهربابک با بیان اینکه ما در شهربابک در کنار مسئله آب و اشتغال، مشکل مسکن داریم، افزود: هزینه اجاره‌خانه در شهربابک بسیار بالاست و حتی به اندازه اجاره‌خانه در شهرهای بزرگ و با جمعیت یک میلیون نفر رسیده است.

وی به مسئله زمین‌خواری و دامن زدن به بحث مسکن اشاره و تصریح کرد: اگر وضعیت مسکن ساماندهی نشود ممکن است فاجعه رخ دهد، ازدواجی انجام نشود و یا ازدواج‌های انجام شده به خطر بیفتد.

این خبر در حال تکمیل است….

انتهای خبر/م
 


غزه مظلوم امروز تکرار کربلاست

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? غزه مظلوم امروز تکرار کربلاست