«علومی» برای حفظ هویت ایرانی تلاش می‌کرد | اخبار فرهنگی کرمان

نذیر کرمان ـ گروه فرهنگ‌وهنر: مراسم گرامیداشت زنده‌یاد محمدعلی علومی،داستان‌نویس اهل بم با عنوان «قصه‌گوی مردم» در سالن زنده‌یاد سید محمود دعایی در موسسه اطلاعات برگزار شد. سیدعباس صالحی ـ سرپرست موسسه اطلاعات در این مراسم با بیان اینکه مرحوم علومی برای حفظ هویت ایرانی تلاش می‌کرد،گفت:«علومی دارای بهرۀ هوشی بالایی بود و به این […]

نذیر کرمان ـ گروه فرهنگ‌وهنر: مراسم گرامیداشت زنده‌یاد محمدعلی علومی،داستان‌نویس اهل بم با عنوان «قصه‌گوی مردم» در سالن زنده‌یاد سید محمود دعایی در موسسه اطلاعات برگزار شد.

سیدعباس صالحی ـ سرپرست موسسه اطلاعات در این مراسم با بیان اینکه مرحوم علومی برای حفظ هویت ایرانی تلاش می‌کرد،گفت:«علومی دارای بهرۀ هوشی بالایی بود و به این نتیجه رسید که ادبیات می‌تواند هویت ایرانی را حفظ کند. او فهمید که قصۀ ایرانی جانمایۀ این صیانت است. زیرا ما ملتی قصه‌گو بوده‌ایم و هستیم. قصه،ایران را ساخته و پرداخته است».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از اطلاعات‌آنلاین،وی افزود:«روایت من از طریق کار‌های ایشان و حوزۀ فعالیت ایشان است.  او در حوزه‌های مختلفی کار می‌کرد. نقد ادبی می‌نوشت و می‌گفتند که پژوهشگر فرهنگ عامه ایران بودند».

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت علمی مرحوم علومی افزود:«این سوال می‌تواند مطرح باشد که با شخصیت متکثر روبرو بودیم یا می‌توانیم یک شخصیت واحد از ایشان ارائه دهیم؟».

او با بیان اینکه علومی به این نتیجه رسید که ادبیات می‌تواند هویت ایرانی را حفظ کند،اظهار کرد:«آقای علومی از این منظر به ایران توجه می‌کند که اسطوره‌ها پناهگاه مردم ایران بوده‌اند». / الف


«علومی» برای حفظ هویت ایرانی تلاش می‌کرد

منبع:خبر کرمان
?«علومی» برای حفظ هویت ایرانی تلاش می‌کرد :اخبار استان کرمان – فرهنگ