عدم سازگاری جنایات صهیونیست با مقررات بین‌المللی | اخبار استان کرمان

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اعمال و رفتار رژیم صهیونیستی با هیچ‌یک از مقررات حقوقی و بین‌المللی سازگاری ندارد. یحیی کمالی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ گفت: رژیم صهیونیستی توسط استکبار جهانی شکل گرفته است و از همان ابتدا اهدافی را دنبال می‌کردند تا در جامعه مسلمانان و کشورهای مسلمان، کشوری […]




کارشناس مسائل سیاسی گفت: اعمال و رفتار رژیم صهیونیستی با هیچ‌یک از مقررات حقوقی و بین‌المللی سازگاری ندارد.

یحیی کمالی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ گفت: رژیم صهیونیستی توسط استکبار جهانی شکل گرفته است و از همان ابتدا اهدافی را دنبال می‌کردند تا در جامعه مسلمانان و کشورهای مسلمان، کشوری را به‌نام اسرائیل ایجاد کنند تا بتوانند با این اقدام به اهداف و خواسته‌های خود دست یابند.

نماینده اسبق مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر با بهانه قرار دادن هولوکاست و موضوعاتی که در زمان آلمان نازی انجام شد، مظلوم‌نمایی کنند تا به‌جای اینکه در کشورها و مناطق خود اسکان دهند، در سرزمین‌ فلسطین آن‌ها را جا دادند و کشور جعلی درست کردند که امروز دست‌مایه کشورهای استکباری شده است که هر کاری را با چراغ سبز آن‌ها انجام می‌دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: بدون شک و تردید امروز اگر رژیم صهیونیستی بیش از ۴۰ هزار نفر انسان بی‌گناه را در فلسطین به‌شهادت می‌رساند و اگر به کشور لبنان حمله می‌کند و صدها انسان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشاند، در واقع اهداف آمریکا و استکبار جهانی را دنبال می‌کند و مطئمناً سرباز حلقه به گوش آنان است.

وی ابراز کرد: این اقدامات از منظر حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل متحد و از هر جایگاهی که بخواهیم نگاه کنیم، اعمال و رفتار رژیم صهیونیستی با هیچ‌یک از مقررات حقوقی و بین‌المللی سازگاری ندارد و اگر امروز در آن‌ها را در دادگاه‌های بین‌المللی به‌عنوان جنایتکار جنگی قلمداد می‌کنند ، این رویکرد کم‌ترین کاری است که آن‌ها انجام می‌دهند.

کمالی‌پور تدکید کرد: کشورها و ملت‌های مسلمان با سکوت در این زمینه نه تنها مشکلی ‌را از مردم فلسطین، غزه، لبنان و یمن حل نمی‌کند، بلکه این رویکرد روزی دامن‌گیر کشورهای دیگر خواهد شد و کشور ما بر اساس قانون اساسی خود و آرمان‌هایی که شکل گرفته است در دفاع از مسلمانان، مظلومیت‌هایی که وجود دارد به حمایت از مسلمانان فلسطین و لبنان پرداخته است.

نماینده اسبق مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ایران اسلامی امروز از فلسطین و لبنان دفاع می‌کند، به‌دلیل وظیفه خطیر اسلامی خود است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد، جدای از اینکه در دفاع از خود این کارها را انجام می‌دهد، فعالیت‌هایی که در حمایت از مظلومان انجام می‎دهد، امری پسندیده و قانونی است.

انتهای خبر/م


عدم سازگاری جنایات صهیونیست با مقررات بین‌المللی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? عدم سازگاری جنایات صهیونیست با مقررات بین‌المللی