عدم‌همکاری برخی شهردار‌ی‌های استان در اجرای پروژه فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: شهرداری شهرهای رفسنجان، سیرجان و جیرفت جهت اجرای پروژه فیبرنوری همکاری نکردند و تا این شهرها همکار نکنند شهرهای پیرامونی آن نیز از این امکان بهره نخواهند برد. حسین ساجدی‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان،  در خصوص بهره‌برداری از شبکه فیبرنوری در استان باید […]



مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: شهرداری شهرهای رفسنجان، سیرجان و جیرفت جهت اجرای پروژه فیبرنوری همکاری نکردند و تا این شهرها همکار نکنند شهرهای پیرامونی آن نیز از این امکان بهره نخواهند برد.

حسین ساجدی‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان، 

در خصوص بهره‌برداری از شبکه فیبرنوری در استان باید گفت: که اولین موضوع حفاری است و بعد از آن، داکت‌کاری شبکه فیبر نوری، مرحله بعد شوت فیبر داخل داکت‌ها است که نیمی از  شهر کرمان اجرا شده و سایر شهرها کم‌کم انجام خواهد شد.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان عنوان کرد: خرید فیبرنوری انجام شده و منتظریم تا وارد کشور شود، ان‌شاءالله شوت فیبر در داخل داکت‌ها انجام می‌شود و در نهایت این سرویس در اختیار مشترکان خواهد بود.
 
ساجدی‌فر اظهار کرد: با توجه به این‌که اپراتور معرفی شده به استان ( شرکت های‌وب) تا سرویس را برقرار نکند دولت به آن پول پرداخت نمی‌کند، یعنی تاکنون دولت حتی یک ریال بابت اقدامات انجام شده، نداده است و این منوط به این است که سرویس به مشترکان برسد؛ بعد از آن براساس قرارداد مبلغ در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: طبق برنامه باید شهریورماه فیبرنوری در داخل داکت‌ها قرار می‌گرفت اما فیبرنوری نرسید و امیدواریم این‌کار به سرعت انجام شود و براساس تکلیف اپراتور تا پایان ۱۴۰۳ این امر محقق شود.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان عنوان کرد: مشترکانی که در سایت iranfttx مشخص شده‌اند، می‌توانند پیش‌ثبت‌نام کنند البته در چند بخش شهر کرمان سرویس آزمایشی داشتیم و برخی در حال استفاده از این سرویس هستند.
 
ساجدی‌فر با اشاره به این‌که شهرداری برخی از شهرها استان در محقق شدن پروژه فیبرنوری همکاری نکردند، توضیح داد: شهرداری شهرهای رفسنجان، سیرجان و جیرفت همکاری نکردند و تا این شهرها همکار نکنند شهرهای پیرامونی آن نیز از این امکان بهره نخواهند برد از این‌رو به دلیل عدم‌همکاری، سازمان بازرسی ورود پیدا کرده است.
 
وی تاکید کرد: به‌طور کلی باید گفت خلاف برخی استان‌ها که همه مسئولان‌شان پای‌کار بودند اما در مجموع در استان کرمان همکاری وجود نداشت.

انتهای خبر/ پسند


عدم‌همکاری برخی شهردار‌ی‌های استان در اجرای پروژه فیبرنوری

منبع:آرمـان
? عدم‌همکاری برخی شهردار‌ی‌های استان در اجرای پروژه فیبرنوری