ضرورت بازاریابی برای صادرات خرمای جنوب کرمان

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با تاکید بر نقش بازاریابی در صادرات خرما،گفت:«در جنوب استان ۶۰ رقم تجاری خرما تولید می‌شود که این تنوع،ظرفیت خوبی است اما موارد بعد از تولید مهم‌تر از آن است به‌طوری که هر چقدر در تولید خوب عمل کنیم اما در بازاریابی و مارکتینگ خوب […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با تاکید بر نقش بازاریابی در صادرات خرما،گفت:«در جنوب استان ۶۰ رقم تجاری خرما تولید می‌شود که این تنوع،ظرفیت خوبی است اما موارد بعد از تولید مهم‌تر از آن است به‌طوری که هر چقدر در تولید خوب عمل کنیم اما در بازاریابی و مارکتینگ خوب عمل نکنیم،اتفاقی نمی‌افتد».

احمد احمدپور اضافه کرد:«باغداران و صادرکنندگان پیشرو جنوب استان به این نکته توجه ویژه ندارند و در شناسایی بازارهای هدف خوب عمل نشده است».

وی افزود:«تولیدکنندگان ما در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها حضور پیدا نمی‌کنند و این موجب ضعف شناخت تولیدکنندگان ما در کشور و خارج از کشور شده است».

احمدپور با بیان اینکه عرضه و شناسایی در بازار مهم است و محصول جنوب کرمان توسط اشخاص دیگری عرضه می‌شود،یادآور شد:«در دنیای تبلیغات و ارتباطات قرار داریم و یک برند در این دنیا بسیار اثرگذار است».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،وی در همایش بررسی چالش‌ها و مشکلات صنعت بسته‌بندی و صادرات خرما بیان کرد:«شرایط تولید ۸۵ گونۀ گیاهی در جنوب کرمان وجود دارد اما خرما با بیش از ۳۰ هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید ۲۰ هزار تن در سال،یکی از محصولات مهم و اصلی را تشکیل می‌دهد».

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ادامه داد:«خرما یک مزیت برجسته و ویژۀ محصولات باغی در جنوب کرمان و حتی کشور است».

وی یادآور شد:«با اینکه اعتباری برای حضور توسط سازمان در نمایشگاه‌ها نداریم اما هر جا نمایشگاهی در اطراف ما برگزار شود با قدرت شرکت می‌کنیم».

احمدپور افزود:«اتحادیه،صنف و انجمن در جنوب کرمان نداریم که با وجود آن می‌توانیم در حوزۀ نمانام یا برند موفق‌تر عمل کنیم».

مهدی رمضانی یکی از صادرکنندگان شناخته شدۀ کشور که در حوزۀ آموزش فعال است نیز در این همایش گفت:«به دلیل بی‌تفاوتی تولیدکنندگان این منطقه ،خرمای آن‌ها در شهرستان‌های دیگر بسته‌بندی و فروخته می‌شود».

وی با بیان اینکه بسته‌بندی تغییر کرده و بسته‌بندی‌های استاندارد در منطقه نمی‌بینیم،افزود:«بسته‌بندی باید از باغ شروع شود و اگر بسته‌بندی‌های استاندارد استفاده نشود به دلیل اینکه خریداران مجبور به تغییر آن هستند هزینۀ مجددی اعمال می‌شود».

رمضانی با طرح این سوال که چرا هیچکدام از تولیدکنندگان جنوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای حضور ندارد؛ علت آن را نبود بسته‌بندی استاندارد و نیز نمانام (برند) دانست.

 




ضرورت بازاریابی برای صادرات خرمای جنوب کرمان

منبع:خبر کرمان
?

ضرورت بازاریابی برای صادرات خرمای جنوب کرمان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی