صلح و سازش کرمانی‌ها در بیش از ۱۵ هزار پرونده

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان در بهار امسال ۵۷ هزار و ۵۷۷ فقره پرونده بوده است، اظهار داشت: از این تعداد بیش از ۱۵ هزار پرونده با صلح و سازش مختومه شده است. وی نسبت […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان در بهار امسال ۵۷ هزار و ۵۷۷ فقره پرونده بوده است، اظهار داشت: از این تعداد بیش از ۱۵ هزار پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

وی نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان را طی این مدت ۴۲ درصد اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال، ۱۵ هزار و ۴۰۲ فقره پرونده با میانجیگری کارکنان شوراهای حل اختلاف، منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری به‌عمل آمده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به فعالیت هزار و ۲۷۰ نفر در ۳۱۸ شعبه شورای حل اختلاف استان کرمان، گفت: با تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف بیش از ۵۷ هزار پرونده در بهار ۱۴۰۳ مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده‌اند.

وی افزود: هر چه دستگاه قضایی بتواند از ظرفیت‌های مردمی و نهاد‌های مردم نهاد جهت حل و فصل اختلافات و ترویج فرهنگ عفو و گذشت بیشتر استفاده کند به سمت ایجاد تحول و توسعه خدمات‌رسانی قوه قضائیه حرکت خواهد کرد.

حمیدی افزود: از ابتدای سال به طور متوسط ۹۴ درصد از اوراق قضایی به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده که نقش به‌سزایی در سرعت بخشیدن به رسیدگی‌ها، حل و فصل سریع دعاوی و کاهش موجودی شعب شورای حل اختلاف ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از بارزترین نمادهای صلح و سازش مربوط به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان است که در صورت حمایت همه جانبه می‌تواند موجب کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشی به رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری و حبس‌زدایی شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




صلح و سازش کرمانی‌ها در بیش از ۱۵ هزار پرونده

منبع: تسنــیم
? صلح و سازش کرمانی‌ها در بیش از ۱۵ هزار پرونده