صبر حضرت زینب (س) از بصیرت اوست

استاد حوزه گفت: حضرت زینب (س) چون بصیرت دارد که خدوند او را دوست داشته به او چنین سختی داده است بنابراین توانست در برابر حادثه عاشورا صبر کند.  فاطمه جدید‌الاسلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به این‌که خضرت زینب (س) به عنوان الگوی صبر در میان مسلمانان شناخته […]



استاد حوزه گفت: حضرت زینب (س) چون بصیرت دارد که خدوند او را دوست داشته به او چنین سختی داده است بنابراین توانست در برابر حادثه عاشورا صبر کند.

 فاطمه جدید‌الاسلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به این‌که خضرت زینب (س) به عنوان الگوی صبر در میان مسلمانان شناخته می‌شود، بیان کرد: اگر به زندگی این حضرت معصوم دقت کنیم متوجه می‌شویم که صبر حضرت زینب (س) به چند بخش تقسیم می‌شود.
 
وی ادامه داد: بخشی از صبر حضرت زینب (س) مربوط به دورانی است که در مدینه زندگی می‌کردند و شاهد وفات شهادت‌گونه پیامبر اکرم(ص) و ماجراهایی که بعد از آن رخ داد از جمله حمله به خانه، آتش‌زدن درب خانه، بردن پدر، شهادت مادر و پدرشان و شهادت برادرشان است که حضرت زینب (س) در ابتدای زندگی خود شاهد آن‌ها بوده است.
 
استاد حوزه بیان کرد: شاید بتوان گفت برای حضرت زینب (س) مصیبت روز عاشورا بسیار سنگین بود، آن‌چه که در ماه محرم همگی ما بابتش عزاداری می‌کنیم تنها متعلق به یک روز است این یک روز تحمل بسیاری می‌خواهد برای کسی که شاهد این اتفاقات است.
 
جدیدالاسلام عنوان کرد: شهادت فرزندان، قطعه قطعه شدن نزدیکان و برادر تحملش برای یک نفر بسیار سخت است و البته بعد از این همه مصیب اسارت و اتفاقات بعد از آن رخ می‌دهد که به او مستولی شد.
 
وی ادامه داد: اما باید گفت که چرا بعد از آن‌ همه مصیبت حضرت زینب (س) در مجلس عبیدالله ابن زیاد بیان کرد «ما رایت الا جمیلا»؛ شاید این یک تلنگر برای ما انسان‌ها است که به مرگ اطرافیان خود نگاه درستی داشته باشیم تا در زندگی دچار مشکلات و افسردگی نشویم.
 
استاد حوزه تشریح کرد: چون فکر می‌کنیم این دنیا باقی است از این‌رو به دنبال خانه ،ماشین و … هستیم در نتیجه با نداشتن این‌ها سبب ناراحتی می‌شویم اما در قرآن می‌خوانیم که خداوند بیان می‌کند من انسان را در سختی آفریدم و اگر به این کلام توجه کنیم مسیر زندگی برایمان راحت‌تر می‌شود.
 
جدیدالاسلام توضیح داد: خداوند به هر انسانی با توجه به ظرفیت وجودی‌اش سختی می‌دهد اما اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که ظرفیت وجود حضرت زینب (س) بیش از تصور است بخاطر همین است که در شهادت نزدیکانش صبر می‌کند و آن جمله زیبا را بیان می‌کند.
 
وی تشریح کرد: حضرت زینب (س) با تمام وجودش درک می‌کند که خداوند اگر به ما سختی می‌دهد جز زیبایی نیست و خداوند برای رشد وجودی انسان است که او را در بلا و سختی قرار می‌دهد.
 
استاد حوزه افزود: حضرت زینب (س) معتقد است که چون خدوند او را دوست داشته به او چنین سختی را داده است به واقع این یک بصیرت است که توانسته چنین درکی را داشته باشد.
انتهای خبر/ پسند
 
 


صبر حضرت زینب (س) از بصیرت اوست

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? صبر حضرت زینب (س) از بصیرت اوست