شیوه‌های حکمرانی برای رسیدن به توسعۀ پایدار باید تغییر کند | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با اشاره به ظرفیت‌های زیاد استان در زمینه‌های مختلف گفت:«کرمان هیچ‌یک از عوامل توسعه را کم ندارد اما شاخص‌های توسعۀ پایدار متناسب نیست و به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که ممکن است شیوه‌های حکمرانی اشکالاتی داشته باشد و برای رسیدن به نتیجۀ مطلوب باید این […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با اشاره به ظرفیت‌های زیاد استان در زمینه‌های مختلف گفت:«کرمان هیچ‌یک از عوامل توسعه را کم ندارد اما شاخص‌های توسعۀ پایدار متناسب نیست و به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که ممکن است شیوه‌های حکمرانی اشکالاتی داشته باشد و برای رسیدن به نتیجۀ مطلوب باید این شیوه‌ها تغییر یابد».

سیدمهدی طبیب‌زاده در صدمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع ارتقاء حکمرانی استان در جهت توسعه‌یافتگی با اشاره به اینکه اگر با همان روش‌های گذشته پیش برویم تفاوتی در شرایط ایجاد نمی‌شود؛ افزود:«چاره‌ای جز تغییر روش‌ها نیست و استان نیاز به تحول جدی در منابع توسعه‌ای دارد».

وی یادآور شد:«با نگاه به شاخص‌های توسعۀ پایدار،متوجه می‌شویم که تناسبی بین این شاخص‌ها و صرف امکانات،تلاش‌ها و حجم فعالیت در استان کرمان وجود ندارد».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان،طبیب‌زاده با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور را قبول داریم،خاطرنشان کرد:«برای فکر کردن به آینده باید ناترازی‌ها در بخش‌های مختلف را حل کرد و می‌خواهیم با مشورت بخش دولتی و کمک همۀ بخش‌ها،وضعیت را تغییر بدهیم و بدانیم چه کاری نکنیم تا به ناترازی‌ها دامن زده نشود و چه مسیری برویم تا آیندۀ استان کرمان تامین شود».

وی گفت:«شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تاثیرگذاری خوبی در کشور داشته و این شورا می‌تواند بهترین ظرفیت برای اصلاح شیوه‌های حکمرانی و تغییر وضعیت اقتصادی باشد».

رئیس اتاق کرمان بیان کرد:«بخش خصوصی استان و اتاق بازرگانی تاکنون سعی کرده وظیفه‌اش را به خوبی انجام بدهد و این ظرفیت در اختیار استان است». /پ




شیوه‌های حکمرانی برای رسیدن به توسعۀ پایدار باید تغییر کند

منبع:خبر کرمان
?شیوه‌های حکمرانی برای رسیدن به توسعۀ پایدار باید تغییر کند :اخبار استان کرمان – اقتصادی