شهید رئیسی الگوی مدیریتی مبتنی بر اخلاق را ارائه کرد

یک استاد دانشگاه گفت: شهید رئیسی نشان داد جایگاه ریاست جمهوری در اتصال به ولایت، منشأ برکات است و الگوی مدیریتی مبتنی بر اخلاق را ارائه کرد. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حشمت‌الله قنبری پیش‌از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت شهدای خدمت در جمع مردم کرمان در محل […]



یک استاد دانشگاه گفت: شهید رئیسی نشان داد جایگاه ریاست جمهوری در اتصال به ولایت، منشأ برکات است و الگوی مدیریتی مبتنی بر اخلاق را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حشمت‌الله قنبری پیش‌از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت شهدای خدمت در جمع مردم کرمان در محل مصلی امام علی علیه‌السلام گفت: این جلسه مبارک و نورانی گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید رئیسی و همراهان ایشان در سانحه بالگرد است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شهید رئیسی یکی از چهره‌های خاص، نامدار و محترم کشور و نظام جمهوری اسلامی بود که در حوزه‌های مختلف قضایی و اجرایی سابقه درخشانی از خود به‌جای گذاشت و در سن ۶۳ سالگی و با گذشت نزدیک به سه سال از دوران ریاست جمهوری خود با پوشیدن خلعت شهادت به حُسن عاقبت دست پیدا کرد.

این محقق و پژوهشگر افزود: او یکی از هشت رئیس جمهوری بود که با تأسیس جمهوری اسلامی در این کشور ریاست کرد، شهید رئیسی در میان مردم بود و در برخی از ابعاد انحصارات ویژه‌ای از خود به‌جای گذاشت، این روزها شخصبت محترم ایشان را با شخصیت‌های ماندگار انقلاب اسلامی مانند شهید بهشتی و رجایی مقایسه می‌کنند.

وی ابراز کرد: دوران ریاست آیت‌الله شهید رئیسی، بعد‌از رئیس جمهور که نفوذی بود و با خشم و قهر مردم از کشور اخراج شد و بعد از شهید رجایی، کوتاه‌ترین ریاست جمهوری انقلاب اسلامی بود. اگر دوران ریاست حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کنار بگذارید، با اندکی درنگ دریافت می‌کنید جایگاه ریاست جمهوری، علی‌رغم موقعیت ممتازی که در کشور از آن برخوردار است، پیوسته یکی از مواضع مشکل‌ساز برای کشور بود.

قنبری بیان کرد: از عبرت‌های روزگار این بود، همه کسانی که بعداز دفاع مقدس بر این مسند نشانده شدند، نتوانستند فرجام مناسبی را رقم بزنند. تا اینکه شهید رئیسی آمد، دوران ریاست جمهوری ایشان به درازا نیانجامید و با رخدادهای مهمی آمد که بازخوانی آن‌ها محل تأثر عمیق است و محل درس و عبرت‌های فراوان است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: آیت‌الله شهید رئیسی عزت و احترام را به این جایگاه برگرداند و اخلاق را حاکم کرد وخدمت‌گذاری بی‌منت به مردم، سر از پا نشناختن برای خدمت را به میراث گذاشت؛ هیچ‌کسی نتوانست با اهانت، جسارت و تهمت‌های نازیبای گفتمان شهید رئیسی را عصبانی کند، خستگی در برابر ایشان تسلیم بود. آیت‌الله شهید رئیسی مدلی را ارائه کرد و به یادگار گذاشت که در تمام شئون منحصر به اوست.

این محقق و پژوهشگر با اشاره به اینکه نام شهید رجایی به‌عنوان خدمت‌گذارِ ساده‌زیست باقی خواهد ماند، اظهار کرد: روزگاری که شهید رجایی عهده‌دار ریاست جمهوری شد، عقبه فکری متفاوت بود، مردم و مسئولان را مبارک و مقدس می‌دانستند؛ اما زمانی شهید رئیسی آمد که سوء رفتار، پشت کردن به آرمان‌های مردم،کم اعتقادی به اصالت‌های انقلاب اسلامی، اعتماد مردم را به جایگاه اصلی نظام اجرایی کشور لکه‌دار کرده بود.

وی ادامه داد: شهید رئیسی نشان داد جایگاه ریاست جمهوری در اتصال به ولایت، منشأ خیرات و برکات است و نشان داد ریاست جمهوری در سایه ولایت دین و تبعیت از ولی امر مسلمین، ارتقا‌دهنده و عزت‌آفرین است و در حوزه‌های بین‌المللی باعث عزت و عظمت است و ایشان الگوی مدیریتی مبتنی بر اخلاق را ارائه کرد که این مدل باید در آینده ادامه پیدا کند.

قنبری اظهار کرد: در بخش‌هایی از کشور همانند نیروهای مسلح همواره درب شهادت، عزت و عظمت برای آنان باز بوده است، سیل حرکت آنان در امنیت و اقتدار کشور یگانه بوده است و قدرت اثربخشی نیروهای مسلح در بلاد اسلامی، هویت نظام سلطه را به‌هم ریخته است، شخصیت‌هایی حضور دارند که هر کدام آنان یک ملت هستند، همانند سردار قاسم سلیمانی و امروز همانند او در قوای مسلح انجام موظیفه می ‌کنند و در سایه ولایت دین و تبعیت از فرماندهی کل قوا مانند خورشید درخشان تلالو دارند.

این استاد دانشگاه ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: اما ما در دولت این وضعیت را نداشتیم، نه تنها نداشتیم؛ بلکه رقابت منفی با میدان و در گستره اعتقادی بدنه جامعه حرکت می‌کردند و شهید رئیسی به دیپلماسی آبرو داد.

این محقق و پژوهشگر تأکید کرد: ما در میدان، تمام نظام سلطه را در هم می‌کوبیدیم، شهید رئیسی آمد و یک مردم میدان و یک دیپلمات انقلابی و مسلمان را آورد و پیوند میدان مجاهدانه و دیپلماسی مبتنی بر انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه حسین امیر عبداللهیان جریان دیپلماسی کشور هویت قاسم سلیمانی پیدا کرد، عنوان کرد: امیر عبداللهیان به وزارت خارجه آبرو داد، میدان و دیپلماسی در سایه امر ولی، اسباب عزت ایران خواهد شد.

قنبری با بیان اینکه شهید رئیسی ساده‌زیستی و در متن مردم بودن را به ما یاد داد، ابراز کرد: خیلی حرف‌ها به سید والامقام تاختند و گفتند که شش کلاس سواد دارد؛ اما رئیسی در کلاس مکتب هشتم بود و ابراهیم رئیسی در مکتب ۱۲ و ۱۴ تربیت شد تا فرجام ریاستش به شهادت ختم شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه شهید رئیسی به وجدان مردم تبدیل شد و دولت او دولت ماندگار و غیرقابل انکار است، تصریح کرد:  رئیسی معلم دولت‌داری برای آینده ایران شد.

این محقق و پژوهشگر با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سید ابراهیم رئیسی گفت: حرکت مردم پشت سر و به‌دنبال پیکر شهدا میثاق با اسلام است و این یعنی اسلام زنده است.

وی عنوان کرد: حاج‌قاسم پنجه هدایت و سند عزت بود و فرماندهان در جبهه مقاومت اسلامی با عظمت ما با دیپلماسی رئیسی انسجام و قدرتی پیدا کردند که امروز کرانه غزه تمام نظام سلطه آمریکا را به فاجعه کشانده است

قنبری با تأکید بر اینکه ماجرای غزه جنس اعجاز دارد، ادامه داد: آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد حاصل پیوند دیپلماسی و میدان در جمهوری اسلامی است؛ خون شهید رئیسی و شهید امیر عبداللهیان جنس عقب‌ماندگی‌های دولت‌ها را تطهیر کرد و دولت آینده باید همین‌گونه باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آینده زمان برای فتنه‌گری نخواهد داد، اظهار کرد: این مردم ثابت کردند خدمت و خدمت‌گذار را می‌شناسند و دولتی را می‌خواهند که در سایه ولایت دین و رهبری دین و ولی امر مسلمین کار کند.

این محقق و پژوهشگر خاطرنشان کرد: در انتخابات راه روشن است و مردم آماده حماسه هستند؛ جبهه انقلاب و تدینی کشور فرد اصلح را انتخاب کنتد؛ چراکه میل و سلیقه مردم معین است. آینده متعلق به اسلام و مسلمین است و در آینده بسیار کوتاه اضمحلال نظام سلطه و پاک شدن چهره رژیم صهیونیستی از زمین را شاهد خواهیم بود.

انتهای خبر/م


شهید رئیسی الگوی مدیریتی مبتنی بر اخلاق را ارائه کرد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? شهید رئیسی الگوی مدیریتی مبتنی بر اخلاق را ارائه کرد