شهرستان کرمان متقاضی بیش‌ترین مصرف خون

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در یک سال گذشته کرمان بیش‌ترین تقاضای مصرف خون و فرآورده‌های خونی را داشته است. ایرج شکوهی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به این‌که خون از جمله نیازهای ضروری و همیشگی است، بیان کرد: از آن‌جا که فرآورده‌های خونی جایگزین ندارند بنابراین نیاز […]



مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در یک سال گذشته کرمان بیش‌ترین تقاضای مصرف خون و فرآورده‌های خونی را داشته است.

ایرج شکوهی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به این‌که خون از جمله نیازهای ضروری و همیشگی است، بیان کرد: از آن‌جا که فرآورده‌های خونی جایگزین ندارند بنابراین نیاز به خون همیشگی است.

وی با اشاره به این‌که در ۴۲ بیمارستان و مرکز درمانی استان کرمان خون و فرآورده‌های خونی مصرف می‌شود، ادامه داد: در استان کرمان روزانه ۳۰۰ واحد خونی مصرف می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان افزود: در یک سال گذشته شهرستان کرمان بیش‌ترین تقاضای مصرف خون و فرآورده‌های خونی را داشته و از طرفی مردم این شهرستان بیش‌ترین اهدای خون را نیز داشته‌اند.

شکوهی با اشاره به این‌که افراد دارای گروه خونی o  مثبت، بیش‌ترین اهدای خون را در یک سال گذشته داشتند، توضیح داد: بیش‌ترین نیاز گروه خونی در استان کرمان گروه خونی o مثبت بوده است.

وی افزود: در یک‌سال گذشته تاکنون بیمارستان افضلی‌پور کرمان بیش‌ترین نیاز خون و فرآورده‌های خونی را داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیان کرد: ایام تعطیلات نوروزی، اوایل ماه مبارک رمضان، حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و همچنین شروع فصل زمستان از جمله برهه‌های اورژانسی است که عمدتاً نیاز به خون و فرآورده‌های خونی افزایش پیدا می‌کند.

شکوهی در پایان ضمن تشکر از مردم دیار کریمان که در ایام عزای امام حسین (ع) خون اهدا کردند، گفت: شاهد افزایش ۱۸ درصدی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نسبت به سال گذشته بودیم اگرچه که از مردم درخواست داریم در این روزهای گرم نیازمندان به خون را فراموش نکنند.

انتهای خبر/ پسند
 


شهرستان کرمان متقاضی بیش‌ترین مصرف خون

منبع:آرمـان
? شهرستان کرمان متقاضی بیش‌ترین مصرف خون